hoppas det går bra:(
hejsan
måste få skriva av mig lite då jag har såna skuldkänslor så det finns inte:(
var en tjej som ringt mig och ville tinga en kanin och verka seriös och allt då hon sa att hon skulle läsa på allt dom hitta om kaniner.
hon kom och hämta idag och fick papper och kaniner och startfoder.
sen ringer dom 10min efter att dom ringt och frågar när jag klippte klorna på den senast och jag svara i lördags, då blev dom typ arga och sa till mig men du fattar väl att du måste klippa varje dag? och att det var nästan misshandel att inte klippa varje dag.
jag förklara för dom att man inte ska klippa varje dag för då kommer dom ju klippa bort hela pulpan tillslut, dom växer ju absolut inte så fort.
sen så fråga han efter det vilken mjölk jag gett dom? grön, röd eller blå?
alltså jag höll på o dö, att jag släppte iväg min kaninunge till dom:( hon hade lovat att hon skulle läsa på allt och hon visste iallafall burmåtten.
sen efter det så fråga dom vad den skulle äta eftersom den inte skulle ha mjölk, och då sa jag hö och startfodret som jag skicka med, då fick jag nästa utskällning om att det förstör kaninerna när dom äter hö sen la dom på.
vet inte vad fan jag ska göra, då köpt e köpt och jag inte kan kräva tillbaka den:(
vet inte vad jag vill ha ut av denna texten men jag vet att jag ska korsförhöra dom andra köparna så det inte händer samma sak igen:(
//Sandra Johansson
uppfödare av kel och hoppkaniner i olika färger:)
Jag hade åkt dit och pratat med dem. För det vet nog även t.om småbarn att kaniner inte ska ha mjölk :/ Dem verkar verkligen inte ha läst på
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
ja jag har försökt få tag i dom men dom svarar inte och jag fick ingen adress:(
ja jag trodde verkligen ingen var så dum men nu vet jag att det finns människor till allt
//Sandra Johansson
förstår hur du känner.
en gång när jag sålde en kanin så precis när köpet och allt var klart så frågade hon om kaniner tål morötter eller om dom kan dö av det…
jag menar det vet väl alla.
tycker det va oerhört dåligt av dom som köpte av dig att gå på och skälla ut dig jag menar vem är det som födder upp, dom borde lita på dig och sen borde dom verkligen ha läst på. sorligt…
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
#2 Ja tyvärr finns det ju det :(
Skrev ni inget sorts kvitto med villkor på att kaninen tas tillbaka om uppfödaren märker att den missköts eller bara ett kvitto så du iallafall har namnen?
#5 Sånna "kvitton" gör ändå ingen skillnad, köpt är köpt och så är de tyvärr….
#6 Går absolut att göra sådana kvitton. Om båda skriver under och godkänner så kan polisen kopplas in i värsta fall. Dessutom får man på så sätt namnet på personen och kan söka upp adressen!
ja jag har en lapp dom skrev på men det är bara att om kaninen ska säljas ska jag ha förtur att köpa tillbaka den och att dom måste medela mig om den säljs. namnet är inte så mycket att gå efter då det e ali-mohamed finns många som heter det här i närheten:(
//Sandra Johansson
Ojdå :( Tänk på att ta efternamn och adress nästa gång. Vi håller tummar och tassar här hemma för att det ska gå bra! Anklaga inte dig själv, det är inte ditt fel att det finns idioter i samhället.
#7 Mm, men sällan händer de ngt mer än att polisen kopplas in, de är väldigt svårt att driva sånna "fall" till botten så att säga, tyvärr.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Usch vilka idioter!:( Stackars kanin!
Jag lider med dig, och nej de är inte ditt fel, det är inte alltid lätt att veta om andra personer.
Man får väl hoppas att dem ringer å inte vill ha den, tyvärr tror ja att de lär ske när den är i dåligt skick, om man har värsta oturen. Men ja hoppas att det inte händer!.
Har du ingen mejl från dem då?.
nej inga mejl eller nått.
jag skulle ha frågat dom hur man tar hand om kaninen innan jag släppte iväg den:(
//Sandra Johansson
13 vet du om dem bodde nära dig då? kasnke ränna i stan å spana efter dem?? Men dem måste väl ha ringt innan dem kom och allt?? spåra de nr?
nej dom sa aldrig vart dom bodde och jag fråga inte heller då jag hade svårt att förstå dom ibland.
nr finns inte regat tyvärr:(
//Sandra Johansson
#15 ajaj, ja då e de bara hoppas på de bästa..
Ja dom ringde la dig? Då kan du ju försöka spåra numret på eniro eller google?? :P Vem vet du kanske hittar dom! :) Hoppas allt löser sig iallafall :D
Guud vilka idioter! Och dom sa att dom skulle läsa på om kaniner, det tror jag då inte på! Tycker att det var extra dåligt att dom ringde och klagade på dig. USH att det finns sådanna människor.. Du kan ju alltid prova ringa från någon annans telefon och se om dom svarar för att dom inte tror att det är du.
Elin.
Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.
17 jag har sökt men dom har inte nr regat:(
18 jag har provat att ringa både från mitt nummer, en kompis nummer och skyddat nummer men ingen som svarar:( dom fick verkligen det att låta som att det e jag som gör fel, men vet ju att det inte e det då jag har haft kanin i hela mitt liv och läser allt om dom:( vet ju att mina kaniner mår bra och har fått det bekräftat av 3vetrinärer och 1annan uppfödare:( men tydligen inte enligt dom
//Sandra Johansson
#19 Det är absolut inte du som har gjort fel. Du råkade bara ut för dumma idioter!
Men usch hur f*n kan dem göra så här?vilka idioter!!hur kan man vara en sån där?det är inte du som borde ha skuldkänsla:) det är dom som borde ha det,men tveksamt att dem har det:/ Hoppas allt går bra för dig:) här håller vi klorna och tassarna:))
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Men fy, vad hemskt! :O Vilka korkskallar!
Det är absolut inte du som ska ha skuldkänslor! Det är dem som borde skämmas, vart fick dem idén om mjölken ifrån och fattar dem inte själva att det inte går att klippa klorna varje dag? Undrar vart de har läst på om kaniner…?
Jag gör så att jag tar både namn, mejl, tel.nr och adress av dem som köper kaniner av mig så att jag vet vart dem hamnar. Kanske ska börja med det där kvittot som de andra pratar om… Det verkar ganska praktiskt ;)
Precis som mla0826 så hoppas jag att allt går bra för dig!
// Rebecka 
Trollsländans kaniner:
Dvärgvädur; madagaskar och viltgul samt manteltecknat