Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 236 ggr
Lotta_A
0

OT - Kamera

Jag har på senare tid börjat interessera mig allt mera för foto :)
Tycker ni också om att fotografera?
Jag undrar vad alla här inne har för kamermodell?? Lägg gärna upp en bild på dig och din kamera!

ciss
0

Jag älskar att fota! Förrut använde jag en Konica Minolta Dimage XT. Den var jättebra på att fota blommor och natur, trots att det bara var en liten kompaktkamera med 3.2 mp. :)

Nu använder jag en Panasonic Lumix FZ-50. Jättebra långzoom. 12x optisk zoom, manuella & autoinställningar. Toppenbra kamera! Dålig på att fota grejer som rör sig dock och då krävs det en stadig hand & bra ljus. Annars superbra!

Har ingen bild på min kamera, googla om du vill se. :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Lotta_A
0

#1: Okej. Googla ska jag göra. Jobbigt att man inte kan fota saker i rörelse. Då kan man ju bara fota saker som är stilla. Svårt att fota djur och människor.

Elina.
0

Jag är väldigt intresserad av fotografering.

Har 2 långzoomar av märkena Canon & Panasonic samt en kompaktkamera av märket Panasonic, men den använder jag inte så mycket. Båda långzoomarna klarar av det mesta, både extrema närbilder och bilder tagna på objekt som rör sig. Kompaktkameran tar bra bilder i rörelse, men den tar inte så bra bilder när det rör sig om extrema närbilder.

ciss
0

2# Det GÅR att fota rörelsegrejer, men det är svårare än att fota saker som är stilla.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KajsaM
0

Jag tycker också det är jätteroligt :D Jag har en Kodak någonting ;P

Lotta_A
0

#3: Har du tre kameror? Ballt ;)

twinnie
0

Har en Panasonic DMC fz7. Skitbra. Älskar den av hela mitt hjärta :D Fotar massor på fritiden ;) Till sommaren (ev. hösten) ska jag dock uppgradera mig till en Nikon D40 elr en Nikon D80, då jag fyller 15 och får en kamera istället för moppe :)

Eftersom jag kan min kamera utan & innan fungerar den perfekt för allt. Rörelse utomhus, Rörelse inomhus blir super :) Macro, Zoom - allt är perfekt :D

Har dock mer och mer börjat sukta efter andra kameror. Fick prova min kompis Canon EOS 400D och är helsåld ;D Men den är typ .. dyr? ;P Har flera fotointresserade kompisar och även en pappa som fotar.

__iE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ingen avancerad kamera men ääälskar att fota :D Ngn gång i mitt liv när jag har mer pengar ska jag köpa en riktigt bra kamera :)

Har nu en SONY Cybershot , liten men bra digitalkamere :P

Hittade bara denna bilden på mig o kameran ^^ Ingen bra, men så ser iaf kameran ut xP

MarHai
0

Fotografering är ett av mina största intressen, förutom djur!

Jag har: Nikon D80, Canon Ixus 900Ti & Canon Power Shot S3 IS

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

SagaoAlfred
0

Jag älskar allt som har med foto att göra.. har haft en vanlig digitalkamera med märket Olympus, men efter jag tappat ner den i golvet ett antal gånger så fungerar den inte alltför bra längre..
Så i slutet av december så köpte jag en systemkamera som jag äälskar! Sony DSLR-A100 heter den. Den är jättebra på både närbilder och i rörelse å sådär.. men jag är inte heeelt nöjd med makrobilder så jag ska köpa ett bättre objektiv just för makrobilder snart när jag har råd (kostar ungefär 6000 så)

[Quellii]
0

Jag älskar att fota! :D Verkligen ;)

Använder mig av en långzoomare, 10x optisk zoom, dock är det bara 3,3Mp på den :P Minolta Dimage Z1, funderar på att köpa en ny till sommarn :)

Lotta_A
0

Kul att så många gillar att fota!

Tycker att Sajtvärden borde starta någon rolig fototävling. Kanske den som någon föeslog i en tidigare tråd. Men teman och så. :)

Här är jag och min Sony. 12xoptisk zoom. Tar superfina närbilder