Smeknamn
På tisdag får jag hem en till hoppkanin :D Han heter Regnbågens Little Drummer Boy men jag behöver ett enklare namn som jag kan kalla honom ;)
Jag hade tänkt kanske Damon (som i the vampire diaries) eller Ice. Men vad tkr ni? och har ni nått mer förslag?
Paulina Borg
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Drummel (svenskt uttal) eftersom "drummer" finns i hans namn, haha :) Rammel, Killen ("boy").
Han är så fin Pallis ! :-)
Spännande !
Men några söta smaknamn kan man väll komma med "dock inte likt tävlinsnamnet då , men"
"Charmiz"
"Dextro"
"Chico"
"Dannie"
"Filur"
"Jum Jum"elr "PimPim"
"Caztor"
"Kiwi"
"Sippe"
"Tosse"
"Zebb"
"Truls"
"Wingo"
HAHA, kom bar apå något :s

#1 Haha ;)
#2 Ja de är han verkligen! :D Behöver inte va likt tävlingsnamnet ;) Gillade Kiwi :) Men jag vet verkligen inte än…
Men vad tkr ni om mina två förslag? ;P
Paulina Borg
#3 Tycker inte om engelsk uttalande namn när det kommer till smeknamn, så jag tycker inte om Damon (även om han är skit snygg i serien hehe)
eller Ice särskilt mycket…
#2 Jum Jum är bara så sööött! Lätt att jag ska döpa min nästa hane till det
Spelar ingen roll om det är hund, hamster eller kanin hihi.
Pim Pim är också gulligt!

#4 Okej :) (hehe, de är han verkligen) ;P
Paulina Borg
Jag tyckte Damon var ett bra förslag (en till vampire diaries nörd här, hehe)! Har inget problem med att det inte är svenskt :) Min förra hade ett japanskt namn och det var inga problem att uttala.
Tyvärr är jag för trött för att komma på bra smeknamn, men tyckte du fick många bra från #2 ;)

#6 Jag brukar heller inte tänka så mkt på om de är svenskt eller engelskt, utan jag tar ett jag tkr passar :) (man är galen om man inte gillar vampire diaries!<3, hihi)
Paulina Borg
Damon lät gulligt tycker jag :)

#8 Ja :) de lutar mot de, men samtidigt är Ice och Kiwi sött ;)
Paulina Borg
"Nalle" är också gulligt namn 
http://emmaskaninselar.blogg.se/
rengnbågen eller något sånt typ tycker jag
#4 - Hade en liten "Just for" kull där en hette "Just for Joy" under tiden han var hos mig så kallade jag honom för Jum Jum , men det nya ägaren ville att han skulle kallas för Jumbo , haha ! :)
Det är super gulligt.
Engelskt uttal är lite "tillgjort" kankse..
Skulle te.x kalla min lilla bebis för Amie, skit sött !
Men kankse inte på en kanin. Iallafall inte Engelskt uttal.
Men det kan ju bli bra endå…
Det fick bli Stella för mig (a)
Kiwi är ovanligt och super häftigt tycker jag , det är du nog rätt ensam om att kalla din kanin för :-) "om det blir så"
Damon är också fiiint !
Pallis , ta det du tycker passar bäst in på honom bara :D
Jag vet , det är svårt ! :o
Kiwo, Kalle, Trassel, Rasmus, Musse, Lilleman eller Trubbel (haha).
musse var gulligt
musse var gulligt

#12 Aja, vi får se på tisdag vad det blir för smeknamn åt honom :P För på tisdag måste jag besluta vad jag ska kalla honom ;)
Tack för alla förslag iallafall! :)
Paulina Borg
Du behöver ju inte bestämma dig nu.
Min hane fick inte sitt smeknamn förrens 2 veckor efter han flyttat hit. Man kan hitta världens finaste namn, men som sedan inte alls passar in på kaninen. Så vänta någon vecka, tills du känner honom bättre.

#17 aa… men jag tycker de är så jobbigt att inte veta vad man ska kalla honom. man måste ju säga något när man pratar om honom och så vidare och då blir det lätt att det blir konstigt att säga nått annat när de har gått nån vecka.
Paulina Borg
Min Kanin "Jasmines Karisma" väntade jag för länge med att kalla henne något. Jusst då kallade jag henne "Karisma" bara. Ville kalla henne för Nellie , men jag hade redan vant mig vid att säga Karisma så då gick det ju inte att "döpa om henne" :)
#18 När du ska kalla på henne så kommer det bara poppa upp ett namn. Så gjorde det för mig. Jag hade planerat att kalla honom Ådi eller Tudor, men när jag ropade på honom så blev det bara Charlie.
Annars kan du ju kalla honom "Gubben, Grabben, Prinsen" eller något gullnamn som man alltid brukar ha på kaniner även om man kallar dem något annat.
Sedan kan du ju välja ut 3 namn, och sedan när hon kommer hem så provar du att kalla henne dem namnen, och sedan väljer du.
Aja, det ordnar sig säkert. Lycka till!
Han ser ut som en Truls.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

#20 Jag bestämmer mig för Kiwi, Damon eller Ice och sen testar jag dom namnen när han kommer på tisdag :) Tack!
#21 Haha ;P
Paulina Borg
Drummen ;) Drumbo haha :D Men gillar annars Damon :D
Tove Pettersson - Zoorinas kaningård
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se
Boy och Pojken är fina namn!
Hälsningar Lurvas11
Tror TS har bestämt sig för ett namn efter som att det var 4-5 månader sen
What doesn't kill you makes you stronger.