Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 1462 ggr
dermot
0

Skadat öra

Blir man nollad på utställning om hon har ett skadat öra? Såg nämligen på min dvärgvädur att hon har sprätt upp en bit på örat :(

Var meningen att hon skulle ställas ut och stambokföras samt få ungar, men vet ju inte om det går nu.

MVH Annika

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Lina R
0

Ja, hon kommer nollas om det är en skada som syns.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

dermot
0

#1 Åh…:( Okej, tack för svaret :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Nicklasangora
0

Hur stor är skadan?? Är det lite rivet i örat eller är det klyvt?? Har hon bara lite rivsår i öret så är det inga problem! :)

dermot
0

#3 Jag kan se om jag kan få ett foto på det, men det är som ett "jack" i örat :/

// Anka

dermot
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är ett foto :)

// Anka

[nataschaj]
0

Hon blir nollad tyvärr, de va rätt stort. Fin va hon!

dermot
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ser hemskt ut :(

Undrar även det här:

Jag klippte klorna på henne nu precis och såg att hon har en ljusare klo. Är hon wienertecknad då? Hon har ju stamtavla, så hon borde ju inte vara det :/

// Anka

dermot
0

#6 Jag antog det :( Då kan jag nog inte ha kvar henne.. Hon är jättefin!

// Anka

Nicklasangora
0

ja hon blir nollad! :( Hon skulle även bli nollad för fel färg på klorna :/ Hoppas hon fåt ett bra nytt hem de! :)
Lycka till!

dermot
0

#9 Ja, blev väldigt ledsen när jag såg vad som hänt! Attans att jag inte anmälde henne till förra utställningen :/ Skulle nämligen bli utställd nu den 21 augusti och då hade jag kunnat stambokföra henne och isf tagit ungar. Typiskt.

Tack så mycket :) Hoppas jag med!

// Anka

Rozza
0

du kan ju ställa henne på regg bedömning. då bortser dommaren från skador eller vissa skador i alla fall.

Rozza
0

kom på en grej du kan visst avla på henne och skriva stam på ungarna. det blir en lucka på henne men då måste partnen vara full stammad.

dermot
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#11 Men vart/hur anmäler man det? Och går det även fast hon har en ljus klo? :)

#12 Oh just det! Det hade jag helt glömt bort! Men vi får se hur det blir :)

// Anka

Norberg90
0

#13, Hon blir nollad även på en regbedömning pga ljus klo.

Och jag tycker själv inte man ska avla på kaniner med ljusa klor.

Trist när uppfödare säljer kaniner med ljusa klor utan att berätta det eller ha kollat upp det :(

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

dermot
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#14 Nej, det känns lite fel med tanke på att jag inte riktigt vill avla på wienerteckning osv. Så kommer troligtvis sälja henne.

Jag köpte henne inte av uppfödaren, men hon borde ju ha sagt till köparen att hon hade det, men visst det kan ju ha varit ett misstag! :/

Jag t.ex kommer troigtvis avla på en hona som har en vbö mormor, men hon är rexpälsad dvv och jga kommer informera alla köpare om att hon bär på wiener. Jag hoppas bara att inga winert ungar dyker upp. :)

// Anka

Norberg90
0

Ja, det är ju inte alltid det dyker upp wiener för att de har vbö bak i ledet :)

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

Rozza
0

#16 men då måste man ju vara 100 på att hanen inte också bär på anlaget. Dom kan vara bärare även fast det inte syns på själva djuret.