Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1293 ggr
dermot
0

Lagligt burmått?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är detta ett lagligt burmått för dvärgvädurar? Kan nämligen inte räkna om det, är jättedålig på sånt! Tackar för hjälp :)

Höjd: 70cm > Längd(eller bredd eller vad man kallar detr): ca 100cm > Djup: 70cm

Är det även lagligt att hålla en rexhona + en unge i två stycken burar med dessa måtten? Alltså: H:70cm > L:200cm > D:70cm

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[sstorm]
0

Ja de är lagligt för dvv (minsta mått 0,5kvm 50cm tak) men de sista förstår jag inte vad du menar

Zvintos
0

100x70 ger en yta på 0,7kvm och är alltså mer än lagligt för en kanin under 3kg.
Minsta yta är ju 0,5kvm.
Höjden är också över lagligt mått.

En bur på 200x70cm ger en yta på 1,4 och är alltså laglig till en rex + unge.
Den är till och med laglig för en kanin över 5kg, dvs även jätteraserna.
Så oavsett om det du tänkt är att ha de separat i varsina burar, eller slå ihop dessa till två burar, så är det alltså lagligt.

dermot
0

#1 Tack! Jo, alltså det är "lägenheter" som sitter ihopa men som man kan dela av till fack, vilket jag då har gjort förutom då rexens :)

#2 Tack så mycket! Då känner jag mig lättad, fick för mig att de var alldeles för små, åtminstinde för rexen :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Lina R
0

Varför använder du >?

När du skriver 100 > 70 så betyder det ju bara att 100 är större än 70…

Men oavsett… När man räknar ut kvadraten så tar man bara de två sidorna och gångrar dom med varandra =). Det är viktigt att använda rätt enhet, alltså om du vill ha svaret i meter, så måste du gör uträkningen i meter.

Exempel:

1m x 0,7m = 0,7 kvadratmeter, och det är ju godkänt =).

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

dermot
0

#4 Nej, det tänkte jag inte på… Jag bara tänkte att det skulle vara något som "skiljer" talen eller hur man ska förklara :)

Åh tack då vet jag! :)

// Anka