Hjälp!
Jag har en liten tös som heter Sophie som jag haft i ett år nu (hon är 3 år). Hon kan jag släppa helt fri i trädgården bara jag har sele på henne & ser till henne. Skulle hon lyckas rymma till grannen, är det bara att gå emot henne så lägger hon sig ner för att bli upplockad. Jag har inte gjort nånting för att få henne så här, så jag behöver hjälp med mina andra två kaniner.
Dom bor utomhus & rymmer hela tiden. Man kan inte ens hålla i dem så skuttar dom iväg & är helt OMÖJLIGA att få tag i. För nån dag sedan, då jag var i stugan hade förmodligen grannens ungar varit vid kaninburen. Båda kaninerna rymde & grannarna ringde. Hela kvarteret var ute för att försöka få tag i dem & dem fick in båda sent på kvällen. Kring 11 tiden.
Hur ska jag göra för att få dem lika tama, gosiga & lugna som min andra kanin?
Jag kan ju knappt hålla dem, & de är otroligt svårt för mig att få en bra relation med dem när dom bara hoppar iväg..
Några tips??
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#1 Tack för svar, måste först & främst skaffa mig en hage
.
Och ha lås på buren! Sen så är håv ett bra sätt att fånga kaniner på med mindre stress.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
#3 Tror inte lås behövs nu efterssom jag, mina föräldrar + mina grannar har pratat med barnen om att inte röra buren utan lov. Men ska nog skaffa lås iallafall, bara för säkerhetsskull :)