Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 237 ggr
senna
0

Orolig! :/

Jag är så himla orolig över Lille skutt! :/ ..

Han brukade alltid försöka hoppa ut ur buren när jag öppnade burlocket, han älskade att skutta som bara den, han älskade att jaga sig själv (hahaha :D) . Men nu gör han inget av det. Han skuttade lite idag när jag släppte ut honom, men jag kan nästan se på hans ögon att det är något :'/ . Då blir JAG ledsen. Jag vet inte vad jag ska göra, jag vet inte vad som händer! :S . Kan någon som varit med om samma sak berätta vad som händer? <3

Han är snart 4 månader (blir det den 7 maj) , det kan väl inte bero på att han är påväg in i tonårsperioden?                    

Tacksam för all hjälp, och alla svar // _MVH Senavere
_

senna
0

*putt*

Elina.
0

Vad har han fått för mat, äter/dricker han som han ska? Har han bajsat? Hur ser kulorna ut isf?

senna
0

Han har fått pellets, hö och vatten. allt det vanliga. Han har dessutom en saltsten i buren. Han dricker och äter som han ska, och bajskulorna ser "normala" ut.

Elina.
0

Hur känns magen?

senna
0

Hur menar du?

Myrra
0

#5 hon menar nog om den känns hård eller spänd, det är ett tecken på att kaninen inte mår riktigt bra i sin mage.

senna
0

Jaha, okej. Jag kännde lite på hans mage innan, den var inte spänd utan "mjuk" och avslappnad.

KajsaM
0

Ingenaning.. Hoppas att Lille-Skutt mår bättre snart!

Matilda_91
0

Jag tror att han är påväg in i tonåren :) Om han äter och dricker som han ska är det nog ingen fara alls:)

senna
0

#8 - Tack!
#9 -  Jaa, man får väl hoppas på att det är så? .. :/