Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 2437 ggr
NyhamnsTeddy
0

(s) teddyhona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Namn: Pomona´s Takida Fiona Fidelii.

Ålder: ca 6,5 månader.

Färg: vit.

ögonfärg: blå.

kullar: 1.

http://preciouskaniner.webs.com/

NyhamnsTeddy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fidelii

Hagalundskaniner
0

Finns det någon speciell anledning till varför du säljer henne?Glad

Mvh Linnéa

Hagalund´s kaniner - uppfödning av dvärgvädur, teddylöwen & dvärgvädur rex
www.hagalundskaniner.weebly.com

[Wera]
0

Är hon dvärgteddy? (värt att nämna i annonsen) :)

[aammE]
0

Stämmer det att hon bara är 6,5 månader? Då borde hon ju ha varit typ 3 månader när hon parades förutsatt att kullen är 8v nu.

Asplyckans kaniner
0

#4 , hon har sin första kull nu..

NyhamnsTeddy
0

#2 för att jag har inte jättestort intresse av pälsvård och jag har alla mina kaniner ute och det är svårt att ha en så långhårig kanin ute(hon får så mkt tovor)

#3 hon är teddylöwen

#4 kullen är inte åtta veckor! kullen är ca 5 dagar

[aammE]
0

Oj, herregud, stackars kanin! Det kan väl ändå inte ha varit en planerad PARNING, eller?

[Wera]
0

#6 Dvs dvärgteddy då, alt. teddylejon. Teddylöwen är tyska… men vi är dock i Sverige ;)
Men det går ju att hålla henne klippt annars, så underlättar det :)

Asplyckans kaniner
0

#8 , men det är väll synd att klippa hennes hår när det kan finnas andra som har mycket tid med att kamma/brosta päls. ?

NyhamnsTeddy
0

#6 uppfödaren där jag hämtade henne ifrån skrev i stamtavlan att det är en teddyLÖWEN! så jag struntar faktist i vilket land vi är i.

och det är väll ändå mitt val if jag vill sälja henne, eller?

#7 seriöst! kan du bara lägga av! "stackars kanin" är väll ändå att överdriva! hon var 6 månader när jag parade henne!! vissa parar sina kaniner vid 4 månaders ålder! och det var en planerad PARNING! så kan du bara hålla..?

!SLUTA MED ONÖDIGA KOMENTARER!(JAG VET VAD JAG GÖR)

Skogsdalens
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#10 Man måste väl få komma med en åsikt? Det är ett forum.
Vem har parat sin kanin vid fyra månaders ålder? Nämn en enda.

Dessutom så behöver du inte bli så upprörd när folk säger saker dom tycker du har gjort fel, & specielt inte när du har gjort något fel!

"så kan du bara hålla..?" - vad menar du med detta?

Tycker någon Medarbetare detta är ett "onödigt" inlägg, ta bort det isåfall.

Förlåt att jag lägger mig i, men kunde faktiskt inte låta bli när jag såg hur otrevligt du bemötte aammE

Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk Glad

dermot
0

Men om kullen är 5 dagar gammal så är det väl inget att tjafsa om? Hon är tillräckligt gammal för att ha en kull, enligt mig. Vart fick ni det ifrån att hon har en kull på 8 veckor? Ser inte någonstans att det står det.

Min åsikt :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Wera]
0

#11 Håller med.
Dock har hon inte gjort något "fel" bara att man borde ha väntat kanske någon månad till innan man tog första kullen :) Jag själv tycker inte en kanin borde få sin första kull för än 8 månaders ålder, men man brukar i regel säga minst 6 månader. Men det är precis som att man säger att en kaninunge är leveransklar vid 6 veckors ålder ändå väntar de flesta uppfödare till 8 veckor.

#10 Då kan vi börja använda massa andra ord på tyska eller vrf inte spanska? Typ "Teddywidder" istället för "teddyvädur" eller vrf inte "aprikos" isället för madagaskar? Eller kanske "blau" istället för blå. Siam istället för siames…

Skogsdalens
0

#13 Nej menade mer att hon borde ha väntat lite. 8 månader tycker jag med är lämpligt.

HelloMyyPet
0

Är teddylöwen tyskt? Det visste inte jag :) Jag har sett en uppfödare i Sverige innan som hade en ''teddylöwen''-uppfödning, och jag trodde det var typ som dvärgteddys fast med pekingpäls. Så vad kallas det då? :)

#10 Vem har parat sin kanin vid fyra månader????

Bamse 08
0

#15 japp Löwen är tyskt

Tror folk undrar om det var en planerad PARNING hur du vill sälja henne för det är så mycket pälsvård när den var planeradObestämd

What doesn't kill you makes you stronger.

denice95
0

Löwen=lejon på tyska ;)

HelloMyyPet
0

#16-17 okej :)

NyhamnsTeddy
0

för att svara på alla frågor:

1. jag säljer henne för att jag inte vill ha långhåriga kaniner(en massa anledningar) !!!DETTA ÄR MIN FÖRSTA LÅNGHÅR!!!
  2. det var en planerad PARNING! hon var 6 månader och jag har läst på mkt om det och dom flesta som jag läste om har parat sina kaniner vid 6 månaders ålder! alla gör olika, OCH FIDELII MÅR JÄTTEBRA! hon är en VÄLDIGT duktig mamma och denna dräktigheten har gått SUPERBRA!
  3. jag har blivit lärd att det heter teddyLÖWEN och jag kommer säga det och det är är mitt val!
  4. när jag läste runt om Avel och sånt så hittade jag FLERA som hade parat sina kaniner vid 4 månader(mest oplanerade parningar)

och om ni tycker att jag är "otrevlig" på något sett så är det för att jag vet om att mina kaniner mår bra och när någon ifrågasätter det tycker jag att det är väldigt onödigt!!!

och jag tycker att alla slutar med att komentera om vad ni tycker att jag gör fel med och lägger intresse på fidelii istället!

dermot
0

#19 Jag trot inte att någon menade något illa, när man skriver på forum kan det misstolkas hur man får "tonen" i inlägget att låta. Oftast menar ingen illa från början, sedan tar någon det som en kränkning och sedan fortsätter nästa att kommentera eller lägga sig i, dvs det man gör när man diskuterar i ett forum. Och på det sättet uppstår en otrevlig stämning.

Jag är fullt förstående varför du säljer henne, att det var en planerad PARNING då man faktiskt får para sin hona vid 6 månader, att man blir lärd på olika sätt och att tjuvparningar uppstår. Inget fel med det. Ingen kan vara perfekt och ingen kan veta allt.

Min mening och mina ord.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

NyhamnsTeddy
0

#20 tack! äntligen någon som förstår…

Asplyckans kaniner
0

dessutom har jag sett att  på härstamnings beviset står det Teddylöwen !

Skogsdalens
0

Jag menade inget illa med mitt inlägg. Dessutom var det någon som sa att dom var 8 veckor, tror jag? Aja, men förlåt iallafall om du tog illa upp Nyhams Teddy. :)

#22 Alla säger olika, jag säger också Teddylöwen, fast jag vet att det heter Teddylejonhuvad på svenska. Enligt mig får man väl säga Teddylöwen om man vill det. :) Samma sak som att vissa säger skateboard, medans andra säger rullbräda & T-shirt istället för Kortärmad. :)

Jag tycker Fidelii är jättefin & hoppas du hittar ett riktigt bra hem åt henne! :)

[Wera]
0

#22 Bara för en annan säger/skriver "fel" betyder det inte att alla ska göra dsm… man kan ju försöka vara lite seriösare och använda rätt ord.

NyhamnsTeddy
0

#22 sant!

#23 du är förlåten;)