Stulet på stallet.se
Satt en dag och kollade igenom massa bilder.
Sparade dem jag tyckte jag kände igen.
Lägger in bild, och säg till om någon är er.
Tror det är en bild på Molle med också..
Fleders Cleo är Twinnies Moses, och Rettry är Molle, sen känner jag igen några, men kommer inte ihåg namn..
Vet flera kommer ifrån uppfödare på kanin-net iaf.
De understrukna med rött är mina bilder. Dock kan jag inte be crew ta bort några, eftersom jag inte har dem bilderna kvar. *morrar*
Ja, det är skit irriterande >.< S.s medlemmar borde inte ens få ha bilder! Kan du inte polisanmäla då?

NinniH - du kan ju försöka att anmäla? sedan om supporten kräver bevis kan du ju visa andra bilder på samma kanin?
guud vad hemskt,att stjäla bilder från andra!!jag ska leta efter bilder oxå sen
f*n vad arg jag skulle bli om jag hittade på mina ninisar!!
Har anmält dessa bilder 2ggr nu, hittade några utav dessa för 4 veckor sedan. Och de frågade om det var jag som tagit bilderna, men de har inte tagit bort dem! *arg* Skitsidan borde läggas ner tycker jag
Jag ger en varning till dem som har mina bilder, om dem inte försvinner polisanmäler jag. Stallcrewen gör ju inte ett skit -.-

Kan bara säga snabbt att alla kaniner som har "Fleder's" eller "Constantine's" före namnet har antingen jag eller min kompis Linnea skapat & sålt :) Så dem är det ingen fara med ;)
Okay, bra att du säger till. Så man vet när man sitter och kollar. =)
Gud vad arg jag hade blivit , =P Hoppas dom tar bort alla bilder som nån har tagit.
Eller föresten hoppas dom tar bort hella stallet.se =D *drömmer*

Ja, jag tycker verkligen att det borde finnas ett annat system när det gäller bilder. Jag använder endast bilder jag fotograferat själv och ibland blir inte ens dom godkända! Då blir man lite sur när man hittar ens egna bilder någon annanstans!
#14: Håller fullständigt med dig! Har hänt mig med. Har vissa egenfotade bilder jag inte fått godkända, men mina egna bilder hittar jag stulna lite överallt.

#15 Precis. Det är stjälandet som förstört sidan! Det var faktist kul en gång i tiden ^^

Får jag bara fråga vad det är som gör att ens egna bilder inte blir godkända?
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Skulle jag också vilja veta. =P Men vissa bilder godkänner dem inte, och jag förstår inte varför.
Jag tror att dom har ett slumpmässigt val av bilder, vissa blir gonkända, andra inte.. Jag tror inte att det är någon som går igenom alla dessa bilder som laddas upp :P

#19 Tror inte jag heller! ;P
#21 det är han men det är twinnie som sålt kaninen med den bilden. Om du läser #11 så har hon skrivit det där.
- Mvh Emma
Men det är bra att du reagerat :)
- Mvh Emma
Vaa min bild
Har lust o anmäla :@ Ska iaf skriva till den som stulit!
Det är den understa i #24 som är min bild :/
Tack Niike!
#25 Ingen orsak!:) Tycker bara det är bra att kunna hjälpa till och hoppas så många som möjligt gör det!
Tänk vilka idioter rent ut sagt som stjäl bilder! Kan de inte fråga åtminstone om de får låna bilden?!?! Jag blir såå arg!
Jag tycker verkligen du ska anmäla det!
Oj, det var samma bild som NinniH hade där uppe, fast en annan kanin.
- Mvh Emma

min häst finns med på typ 300ställen där
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
#27: Hon som har kaninen är medlem på kanin-net.

#24 Den översta kaninen är min kanin Lyktans Asta! Men det är dock inte min bild, jag har inte fotat den. Jag hade inte Asta när hon var så liten. Men tack för att du är så uppmärksam!
Ska prata med den tjejen/killen som äger Asta där.. Kul om hon haft nåt med Asta och göra när Asta var mindre. ;)

Gick in på stallet.se och köpte "No Way", som egentligen heter Lyktans Asta som är min kanin :P
Okej nu har jag skrivit till den som stal min bild!
Hejsan tjuv!
Du har tagit en bild på min kanin Zlatan och lagt ut på den här hemsidan utan min tillåtelse.
Jag hotar med att anmäla till polisen om du inte tar bort bilden från den här hemsidan och från andra (om du nu gjort det).
Kaninen är en hane som heter Zlatan. Han är född den 10 mars 2006. Jag har honom här hemma och jag har tagit den bilden! Ta inte mina bilder. Det är copyright på att ta bilder från internet. Alltså om du tar en bild utan tillåtelse kan det gå till anmälan av polis. Nu råkade det bli min bild. Jag ville inte att detta skulle hända. Men om du är samarbetsvillig kan vi lösa detta på ett fredligt sätt.
//Malin, ägaren av bilden

#33 smart med det där hejsan tjuv ;)
#34 Tack
Det var det första som ploppade upp i mitt huvud
Hur dum får man bli!! Vet ni vad hon sa?? Hon sa så här: okej men vad heter kaninen jag har då?
Öhm! vad ska jag svara på det då? Hm..

Skriv; 'Du har tydligen döpt den till ''Ella'', men det är fel för det är en hane' ;) Elr ngt i den stilen .. trött man blir på dom tar utan o fråga!
Okej ;) Tack! Skrev faktiskt så :P
Okey nu sa hon att hon skulle ta bort bilden. *hoppas det*
Jag tror hon blev skitskraj när jag sa att jag hotade me o polisanmäla :P
Okej hon hade köpt kanin utav nån på sidan som hade tagit bilden. Såg det nu. Så får leta efter henne med ^^ O se om jag hittar fler bilder..
okej! Nu har hon tagit bort bilden! nu ska jag leta efter den riktiga boven!
#2: Ja, molle är med..! NinniH, jag kan få en länk dit så jag kan anmäla det till sidan?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Tina: www.stallet.se . Man måste vara registrerad för att komma in på sidan.
Okej..
För som alla vet är det olagligt att stjäla bilder och det går alltså att stämma och polisanmäla. Om någon av de skyldige går in här så hoppas jag verkligen att ni läser detta, för ni kan verkligen råka illa ut!
Jag skulle verkligen vilja råda ALLA som hittar sin bild stulen att göra en print screen och spara bilden, annars kan man inte gå vidare.
#43: Det är väl ändå inte så allvarligt om någon tar ens bilder och sätter ut dem på stallet.se att man måste polisanmäla dem? Det räcker väl ändå med att säga till personen och/eller kontakta övervakarna på sajten och be dem ta bort bilden.
Om någon undrar har jag kontaktat flickan som stulit bilden på Molle och bett henne att ta bort bilden samt ge mig en personlig ursäkt.. Jag berättar hur det gått! Har även hotat med både stämning och polisanmälan

19# Det är faktist folk som sitter och godkänner dessa bilder. Jag var delägare i ett stall som var moderator och jag provade hennes menysystem.
De har en extrameny, moderatorerna, som heter "Modd Menu". Där finns massor av saker - "Validate Pictures" till exempel. Där visas små, små miniatyrer av bilderna uppradade i en fyrkant. Sedan kan de välja hur många bilder de vill visa (100, 200, 300, 400, 500, 600, 700, 800, 900, 1000) och i vilken djurart (Häst, Hund, Katt, Kanin, Stallpresentation) och när de vald visas de små bilderna. När de klickar på bilderna som de tror är stulna så "bleks" dem, och när de har bestämt sig vilka som de ska neka så trycker de på "Send". Då har bilderna godkänts.
Det laddas upp flera tusen bilder om dagen. De flesta är stulna. Jag blev helt förskräckt när jag såg dessa bilder - aldrig kunde jag tro att så många unga tjejer och killar stjäl foton!
Det är otroligt svårt att godkänna bilder. Det är det faktist. Jag menar, ifall till exempel lilla Lisa laddar upp en fin bild på sin sköthäst Mulle och den nekas, så nästa dag kanske en annan moderator ser bilden på Mulle igen och denna gång har Anna, 17 år, laddat upp den. Hon tog den ur Lisas fotoalbum, och den blev godkänd.
Man KAN inte hålla kolla på alla bilder. Så är det bara!
Har fått mina bilder snodda så otroligt många gånger, och ett tips: märk era bilder med era namn innan ni publicerar dem här någon stanns!
Så otroligt tråkigt att det finns folk som tar våra bilder från Kanin IF ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Sitter och letar lite på stallet just nu, och har hittils hittat samma bild på en kanin 3 gånger som ägs av 3 olika personer.. Väldigt intressant kan man ju lugnt säga
*tillägg senare*
Hittat en till bild nu som visats typ 4 gånger av samma ägare.. Jag sitter och funderar lite på hur sånna bilder kan komma godkännas, när det är samma bild gång på gång, men jag kommer inte på något bra svar

Jag måste också ut på bild-letnings-jakt känner jag! Har lagt ut massor av omärkta bilder en natt när jag inte tänkte på det.
Som sagt: Märk era bilder! Erat namn och ett stort copyrighttecken, och då kommer ingen att sno dem. I alla fall inte lika många. Det är otroligt lätt för folk som tränat lite i photoshop att redigera bort namnen på bilderna, men det är ju oftast småungar som inte tänker med hjärnan som snor bilder och dom brukar inte kunna sånt.
jak hata billdtjuvvar
www.frihetenskaniner.se

#50: Nej, men den var ganska lik. Det var ju tur :) Satt själv och letade nyss men hittade inget speciellt.. Så svårt när det finns sååå många

haha!
www.frihetenskaniner.se
#52: Sett den där bilden många, många gånger :P Nästan pinsamt
såg en bild typ 8 ggr igår på stallet, skrev till alla att ta bort den.
- Mvh Emma

#51, okejokej, jo det va ju tur :)
#54, Jaa, hahah ^^
Vad är print screen *sorry e lite trög:P*

#57: Det finns en knapp uppe till höger, bland delete och dom, som heter print screen. På min knapp står det "prt scr".. Trycker man på den kopieras allt som finns på skärmen, såhär tex:
Gå in i paint och "klistra in" och sen är det bara att spara som vilken bild som helst.
#57 print screen "tar kort på din skärm". alltså får du en bildfil som visar det du för stunden har synligt på din skärm
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
#58: Jag hoppas att Matilda går in och bekräftar.. Printar screen och skickar den + den riktiga bilden till min mail, om det är hennes..
hoppsan, du hann visst före mig Tina
Värdinna på Fantasy
#60: Ibland är jag snabb som blixten ^^
#59 och 60 Tack så mycket ^^
Asså det händer inget särskilt när jag trycker på print screen. Bara att pilen (muspilen) blinkar.

#64 När du "Prt scr:at" ska du gå in på paint och klistra in (Ctrl+V)

Det är inte jag som tagit det fotot, utan det är Gizmos ägare som gjort det.. ska höra med henne om det är hon som har lagt ut det :)

#66 Okej ;)
Okej nu funkar det:) Tack! Ska jag print screena på stallet dårå? eller xD
#68: Ja precis.. Så man ser vem som "äger" kaninen.. Så man ser alla namn alltså :) Sen in i paint och sen iväg till mig
Så skickat o klart ;) hehe :P Tack för hjälpen allesammans!! Visste inget om det där innan xD

En fråga: Hur gör man för att få copy right på bilden? (om det nu stavas så?)
säg om nån hittar en bild på mina kaniner!

#73 Ja det är konstigt!:S Det verkar inte som de kollar igenom bilderna precis.

#71 Så fort du lägger ut en bild fotat av dig på internet, är den skyddad av upphovsrättslagen (copyright-lagen). Du behöver alltså inte skriva något på den. Det bryter alltså mot lagen att koperia någon annans bilder!
hur gör man copyrightstecken???i paint elr i elements 5.0 skulle vara lättast i paint,är inte så bra på photoshop

#78 Det är SaraB´s kanin!
#80 aa, men jag tror att det är hennes sida på stallet.se också. Men skrev här för att kolla för säkerhets skull :)
- Mvh Emma
#79: Den där bilden känner jag igen. Den har varit med i månadens kanin!!
Såg att det var hennes gamla kanin, men kommer ihte ihåg vem på stalet.se som hade den också x/
- Mvh Emma

#82 Ja, det är hennes förra kanin. Vet du vem som hade den bilden?
allobosias kanin joppe är på bild #79
#85 den bilden som jag visade var från henne, men kommer ihåg att jag sett den förut på stallet. Men kommer inte ihåg vad personen hette :/
- Mvh Emma
#86: Precis.. En liknande bild var med i Månadens kanin Februari, inlägg #43.. Det är inte samma men det är samma kanin på samma plats vid samma tillfälle!
Alla som hittar sina stulna bilder, glöm inte att gå in och trycka print screen och sedan skicka till min mail tillsammans med orginalbilden!
#77: Jo, det är min Mimi!
#89 tyckte väl att jag kände igen de där öronen och fläcken över nosen :/
- Mvh Emma

#92: Jo det är det!!
JOPPPE!! NEJ NU JÄVLARR!!!!
just ja, tack KvirrZ :D
#96 vsg :)
- Mvh Emma
#93 Jo det ser ut som henne, samma fläck :/
- Mvh Emma

FyYfan vad folk snor, det finns ju hur många som helst!
www.frihetenskaniner.se
Gud va hemskt att så många snor bilder.
Riktigt dåligt gjort tycker jag!
Har nu tagit bort mina gamla bilder i mitt galleri,
å skrivit mitt namn över bilderna nu så jag hoppas att ingen tar dem!
#93: Jo, det är min Mimi på bilden. Vad TRÖTT jag blir! Har hittat ett 30-tal bilder på mina niner bara de senaste 3 dagarna. *morrar*

#78, tack för att du är uppmärksam, det är min Molly, men det är jag som gjort henne på stallet och det är jag som äger henne! ;)
#82, det är min kanin med! ;)
#101, är inte det ninis74s kaniner? :/ Lika iallfall! ;)
#107 jo det var det jag trodde…
Kan man inte anmäla sidan eller nåt? Se till så att de kollar bilderna folk lägger in.
#109: De påstår sig kolla bilderna, men det verkar inte vara så noga med det. Dock skriver de ett avtal med alla medlemmar så det är dom som tar ansvar för dom de stjäl bilder eller inte, inte själva hemsidan. Stallet.se kan bara anmälas om de vägrar ta bort bilderna, men det gör dom när man säger åt dom.
#110: Jag har bett dem ta bort iaf 10 bilder.. Gjorde det för 4 veckor sedan, men de har vägrat ta bort dem!
#112: Jag bad dom ta bort typ hälften av dina bilder, och de tog bort dom.
Tänker i alla fall polisanmäla.. Är övertygad om att ni tillåter mig att göra det. Eller är det någon som fått sin bild stulen som absolut inte vill att jag polisanmäler?
#111, kom på att det var Tindrahs bild, har kontaktat henne!
#113: Tack! De tog inte bort dem när jag bad de. =/
Polisanmäl på du bara, jag står bakom!
För er som inte sett, så har jag skapat en ny tråd där man kan lägga in bilder på de som man vet är stulna eller känner igen.. =) Slipper denna tråd bli så full.

#124 Jo, det är figaro. Tack!!
Jag tycker att vi alla här inne på kanin.ifokus som har fått bilder stulna ska gå ihop och anmäla stallet.se! Jag blir så trött på det här :/

Jag såg det att Figaro heter Stampe på spelet. Han har inte haft några tidigare "ägare" i spelet… Då är det väl den nuvarande ägaren då som stulit min bild?

#74 nu prova jag igen o nu funka det inte:P
#127 japp då är det den..
#99 Nog är det Anni alltid. Är exakt samma bild på henne som ligger ute på Hakefjordens hemsida…
Värdinna på Fantasy
#130 tänkte det…. :/

#116 Jo det är Asta! Men det är inte jag som fotat bilden. Men ser ni att texten är kladdig i vänstra hörnet? Det är ofta så när folk tar andras stallet.sebilder. Ska mejla den tjejen och fråga om hon fotat bilden.
Tack för att du hittade henne! :)
#127: Japp. Det är dom det är lättast att sätta dit! Skicka all fakta till mig så går jag till polisen! Jag har även tänk att kontakta webbhotellet där stallet.se ligger och lägga upp bevis och be dom stänga ner sidan. Får se hur det går

#133 Oj! Att stänga ner stallet.se är nog väääääldigt svårt!
#134: Jag är inte så säker.. Med tanke på all skit de fått… Plus att det mest är folk under 18 som skriver på medlemsavtalet om att de inte får bryta regler och lagar, men då gäller inte avtalet eftersom de inte är myndiga. Vem är ansvarig då? Det funkar inte i längden och webhotellet har rätt att stänga ner sidan. Kanske polisen tycker det är bäst också :P Vem vet…

Jäklar vad många!! Tur att inte Hampus är med!