Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1646 ggr
Majsan1973
0

Plywood-botten

Håller på med en utebur till min kanin.

Har plywood, 12 mm i botten, kan man lacka den så den håller mot urin & så? Eller något annat förslag?

Marie & Mozart

Asplyckans kaniner
0

vi har satt klinkers på botten & väggarna , men det är mest för att det ska vara enklare att rengöra.. dessutom kommer jag inte ihåg om det var "plywood" som vi hade Tungan ute

Fridaaaa
0

#1 Klinkers bör man inte ha i botten, då kaninen halkar runt plus att på vintern blir det kallt. Trä eller någon slags plåt.

Byggplywood är bra:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Asplyckans kaniner
0

#2 , vi ska snart sätta nån sorts matta så dem inte kan halka , dessutom har vi spån under & halm över .. Glad

Jonaflax
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Du kan lacka vanlig plywood med ladugårdslack som finns att köpa på Granngården.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Fridaaaa
0

#3 Jo men klinkers har man inte i en kaninbur. Som sagt, trä eller då plåt är bättre.
Mattan måste ju  gå att ta bort:)

Lina R
0

Det viktigaste är att foga alla kanterna! Spelar ingen roll Vilken färg? man har, om det läcker urin vid kanterna blir det både fult och det förstör skivmaterialet.

Jag använder spånskiva, "ökänd" för att dra åt sig fukt, som jag fogar ordentligt, spacklar ändar på och sen målar med vanlig vattenbaserad lackfärg.

Har provat kallasfalt och avskyr det. Det härdar ju aldrig! Samt att det är supergiftigt.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

[bubblans]
0

#5: förstår inte.. varför inte klinkers skulle gå bra? Det är nästan exakt samma som plåt juRynkar på näsan Plåt är ju mycket halare än klinkers ! Plywood/trä är dessutom hårt och halt. Så Varför skulle inte klinkers gå bra ?  Förstår mig inte på din kommentar om detta.

[Wera]
0

Kallasfalt har jag använt mig av på plywood som material… torkade direkt!
Jag har sprutat silikon längst kanterna i en av burarna för att det inte ska rinna ner urin. :)

[h-malm]
0

Foga kanterna och måla sen med kallasfalt/stallfärg/ladugårdsfärg!

Fridaaaa
0

#7 Jag tycker inte plåt är halare än klinkers, inte den jag har haft. Spån osv glider lättare med klinkers, hårdare för kaninen att landa på osv. Men detta är mitt personliga tyckte. Plåt eller trä sedan spån ovan på det. Men alla tycker olika.

[Wera]
0

Usch plåt ska man aldrig ha i en bur tycker jag, blir ju iskallt åt kaninen på vintern!! Klinkers är bara onödigt dyrt.