Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1108 ggr
sskaniner
0

sår över ögat?

hejsan

skulle behöva lite hjälp:)

ena kaninungen har fått ett pyttelitet sår över ögat och det rinner lite var från det men e inte så farligt.

är dom mycket svårläkta där?

tänkte om det inte är bättre innan helgen så får vetrinär titta på det då för då ska hon ändå komma:)

men tror ni hon skulle behöva komma tidigare?

har kollat ordentligt i ögat och inga sår där eller nått var utan det e bara lite runt såret:)

mvh sandra

//Sandra Johansson

uppfödare av kel och hoppkaniner i olika färger:)

sskaniner
0

hur skulle ni gjort?

//Sandra Johansson

Bamse 08
0

Har du någon bild?

What doesn't kill you makes you stronger.

sskaniner
0

ne men kan ta imorgon när jag kommer upp till stallet:)

//Sandra Johansson

Bamse 08
0

Okej, lite svårt att avgöra anars Flört

What doesn't kill you makes you stronger.

tooowe
0

Var hos veterinären idag med min kanin, hon har också ett "sår" över ögat. Det var lixom lite som en böld/knöl. Sitter det precis ovanför ögat eller lixom en liten bit upp? :) och är de bara lite var och så, eller är de som en liten "knöl" och sticker ut lite? för isåfall ska du nog kolla upp det, annars vänta någon dag, blir det värre och inte försvinner kan du söka upp veterinär :) Men visa gärna bild!

Twixxie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är det bara ett sår så tror jag det läker om det hålls rent ;) Vet en kaninunge på tre dagar som fick ett rejält skär i sidan. Han klarade det gallant och mår super idag! Min hona fick en bit av örat avbitet av en annan Kanin - även det läkte fint. Har även haft en kanin som helt plötsligt bara gav sig på min hona och bet bort ett stycke ur pannan  ( dock mest päls) Vet tyckte vi skulle avvakta och göra rent. Om nu såret skulle bli infekterat finns antibiotika att ge men tror ninin klarar det på egen hand Flört Håll bara koll så att det inte blir infekterat Glad

Lillhems Kaniner
0

Jag har en kanin som ofta får sår på ögat. (tror det är från när han fäller och det fastnar i ögat, det kommer me lite smuts och sen är det sår). Har varit inne me han flera gånger till vet och han får ögondroppar utskrivet. Är såret som en blågrå prick som bara är på hornhinnan så ska det läka rätt så fort, men är det varit i själva såret så skulle ja ha åkt in så fort du ar möjlighet. Ja ser att min har ont av sitt ytliga sår men kan tänka mej va ont det gör om det varar osv..