(K) Lejonhuvad Dvv/Dvv
nu har jag bestämt mej , jag har bestämt mej för att föda upp Dvv , så om ni bor i skåne så skicka in "annonser" & bilder på dem som är tillsalu
men om ni bor nån annan stans & har möjlighet till transport ner till skåne så är det också ok 
krav;
- helt frisk
- inga bettfel
- helst inga i släkten som kommer från nån Zoo affär.
- fint huvud & kropp
- gärna härstammningsbevis eller stamtavla
- & helst inga rexbärare
Vilken färg? ska du föda upp? :)
#1 , är inte helt säker , men om jag hittar nån fin hona/hane så kommer jag nog eventuellt föda upp dem färgerna , men jag är mest inne på Blå , Japantecknad eller nån sorts Brokad färg :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har dvärgvädurar till salu, i olika pälstyper. Kika in på hemsidan för mer info: http://ostergardets.weebly.com/
Transport till Skåne finns!
Som sagt, jag säger det igen (så det är med på den här tråden) Skullebo, dvv med och uttan man Liljedals, dvv med man :) hoppas du hittar någon/några dvv!
#3 , glömmde skriva en sak , vill helst inte ha nån med räxbärare :/
#4 , har du hemsider till dem ? :)
#2 Okej :)
Jag har en viltgrå mantelteckand dvärgvädur till salu. Hon heter Lunketussens Bella och är 1 år och 16 dagar. Hon är hopptränat här hemma och är i god kondition så det ska nog inte vara något problem att ta kull på henne.
Helt frisk.
Inga bettfel.
Alla i släkten kommer från utställnings uppfödare, och även Bella så inga djuraffärs kaniner finns i släkten
Vet inte om hon har fint huvud och kropp då jag inte håller på med utställning, men uppfödaren sa att Bella hade perfekt utställning utseénde med tyvärr dålig mantelteckning.
Har härstamningsbevis.
Jag bor dock i Stockholm med transport brukar kunna lösa sig ^^
Läs mer på hemsidan: www.sorlidenskaniner.weebly.com
#7 , gud hon är verkligen jätte fin :'D hur mycket vill du ha för henne ?
#9 , har hon stamtavla/härstammningsbevis ? 
#10 Hon har härstamningsbevis. Eftersom jag inte håller på med utställning så valde vi härstamningsbevis på henne för annars hade det kostat extra. 
#11 , okej , men eftersom jag ska snart på semester tycker pappa att jag inte ska köpa en kanin innan.. kan jag "tinga" henne tills augusti ? 
#2 Men om du ska ha brokad, måste du ha en helfärgad kanin att para med, då man inte får para brokad med brokad, mantlad med mantlad eller brokad med mantlad :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#13 , varför det ?
men kan man ha brokad - blå eller nått sånt istället ? 
#14: Att man inte bör para "brokade teckningar" med varandra har med risken för vitscheck att göra.
Mer om vitscheck står att läsa om i artikeln om genetiska defekter på kanin, under "megacolon".
Brokad + blå är OK så länge den blåa inte är brokad.
Föder upp Dvv i Skåne :) Dock inga kullar just nu men kommer till våren, www.stengardenskaniner.n.nu , För det mesta uppkommer färger som viltgrå och viltblå om du inte vill ha rex :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#16 , oj
det viste jag inte ! tack för du sa det ! 
#17 , okej , kan kolla till den lite då & då i höst då 
www.skullebo.se liljedalskaniner.webs.com 5# Jag tror att det blev rätt
www.liljedalskaniner.webs.com www.skullebo.se 5# Så nu blev det rätt!!
Har en liten vitblåögd hane tillsalu, han är inte helt renrasig då det finns lejonhuvad (enkelmanad) lite längre bak i släkten. Han är nu 11 veckor. Han kostar 400 kr och då medföljder härstamningsbevis, bilder och övergångsfoder.
Han finns i Småland, men jag tävlar (kaninhoppning) ibland i Skåne så transport dit är inga problem!
#22 , herreguuud , jag tror jag blivit förälskad *-* jag vill gärna köpa honnom ! men det blir dock inte förens efter vi varit på semester (tills den 13 augusti) skulle du kunna hålla honom tills dess ? 
#23 Pratat med dina föräldrar om dem med går med på det? Fram till man är 18 år så är det ju föräldrarnas huvudansvar osv 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#23 Vad roligt! Han är jätte snäll och väldigt lätthanterlig, har precis börjat att selträna honom lite smått och det går jättebra! Klart att jag skulle kunna hålla honom tills dess, skulle även kunna sänka priset lite också ifall du vill det
Mejla mig på vilma.lonn@lby.se så kan vi prata mer där ^^
#24 , ja jag har mina föräldras tillstånd 
#25 , gud han är gudomligt fin ! tack så jätte mycket
jag mailar dej nu 
Har flera kaninungar till salu, kolla hemsidan Blabarskaniner.weebly.com under TILL SALU 
Tyvärr ingen bild på denna dator:/
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Har en kull m. blå dvärgvädur. Säljes med h-bevis, föräldrarna har fina stamtavlor och de är trevliga. Ska ner runt 28:e till skåne så har alltså möjlighet att ta ner en unge dit. Kolla gärna in hemsidan. :)
# oj, såg nu att jag redan skrivit till dig 
Jag kanske kan ha någon som kan passa? Se på till salu sidan: http://vassarnskaniner.weebly.com/
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
#31 , tyvärr , vi söker inte rexanlag