Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2257 ggr
KaninPiggelin
0

Fått i sig plast?

Här om dagen fick jag hem en liten kaninunge till mig och idag tyckte jag att det var dags för henne att titta runt lite hemma. Jag tog ut henne i morse och jag kollade henne hela tiden och allt gick bra. (jag tog ut henne i våran hall) Sen ikväll tog jag ut henne igen och när jag tog in henne igen såg jag att hon bitit på en sladd. Som tur var hade jag sladdden urdragen då jag vet att kaniner och gnagare tycker om att bita på sladdar. Men det jag är orolig för är om hon fått i sig mycket va saldden? Hon hade bitit igenom plasten och kommit in en liten, liten bit till koppartråden. Hon hade tuggat på två ställen. Jag hittar inga sladdrester på golvet och är väldigt orloig för att hon kan ha fått i sig plast som fastnar i magen.

Hur stor är risken och tror ni att det inte är någon fara?
Vi hade marsvin förut som tuggade i sig tapet som det inte var någon fara med.

Hon sitter nu i sin bur och tuggar i sig hö och knäckebröd precis som vanligt.

Orolig matte :S

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Sweet Teddy
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag skulle ha avvaktat & se, om det har blivit stopp någonstans så märker du nog det, även om hon har ont. :)

/ Kram Johanna & ninerna. ♥

Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

teddybaby
0

Äsch, mina kaniner har ätit upp många sladdar i sina dar… och det har aldrig varit något problem.

KaninPiggelin
0

#1 okej, jo hon verkar ha ett väldigt behov av att gnaga. I går gnagde hon hål i en handduk, så nu har hon fått en äpplekvist att gnaga på. 
Alla kaniner ska ju ha något att gnaga på men hon verkar extra gnagig :P

Jag har hört många som har problem med kaniner som gnager på sladdar, men jag blev extra orolig nu då hon är kaninunge :S

Men jag tror det var småbitar hon fick i sig, och då borde det väl inte vara någon större fara ut det borde väl följa med ur den "naturliga" vägen?

Sweet Teddy
0

#3, Du behöver nog inte oroa dig. :)

/ Kram Johanna & ninerna. ♥

Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

Jonaflax
0

Förhoppningsvis går det bra.

Hade en gång en kanin som jag lät vara lös ibadrummet när jag var på jobbet.

Hon käkade upp ett rejält stycke av tapeten - alltså våtrumsmatta!

Fanns inte en smula på golvet, och kaninkräket (hon var argsint oxå) var helt oberörd.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

KaninPiggelin
0

#5 okej, skönt då kan jag nog andas ut :)

Pelzi
0

Min kanin var lös en gång på mattan hon brukade hållas sig på den stora mattan men efter en stund var bara borta typ i tio min bara när jag kom tillbaka så klagade mamma på pappa att inte internetet funkade

Gissa vad hon hade gjort hon hade  gnagt sönder internet sladden så det blev inget internet på hela dan! XD

Och det har inte hänt något med henne att hon fått i sig plast hon har gnagt sönder flera sladdar!

http://emmaskaninselar.blogg.se/