Rexpälsad dvvs hane - låna
Hej!
Jag vill låna en rexpälsad dvärgvädurshane till Avel till början av nästa år. Han ska inte ha wienertecknat bakom sig (inte på nära håll iaf) och ha godkänd stamtavla och gärna ha varit utställd/ska bli utställd och stambokförd.
Färgen spelar inte så stor roll, det kan även gå bra om hanen själv inte är rexpälsad men har en rexad förälder. Han får gärna ha japantecknat bakom sig (t.ex blå/gul eller brun/gul) men allt är av intresse!
Jag vill låna honom i utbyte av en unge. Får gärna vara i närheten av Skåne om inte transport kan ordnas hit lätt och smidigt under våren.
Kullen ska tas för att bättra på de rexpälsade dvärgvädurarna inom utställning!
Om ni har någon tillgänglig för Avel så släng upp en bild och gärna stammen! ^^
Många hälsningar Annika
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Om du inte hittar någon hane på närmare håll så har jag en hane "Tomtens Jack" som jag kanske kan tänka mig att sälja till våren. Egentligen hade jag tänk behålla honom men har så många avkommor efter honom. Så om jag hittar ett bra "sista hem" till honom så säljs han, annars får han stanna här. Men jag ser gärna att hans gener sprids då han är ett fint exemplar av sin ras :)
Han är född 2008.
Blå Dvv rex med gulanlag. Kan ha brunanlag.
Registrerad på 92 p. Bra päls! Hans öron är inte perfekta, de hänger ner fint men är inte slickade mot hans huvud.
Stam o bilder:
Ljustadalens kaningård
#1 Har betraktat honom tidigare, jättefin är han! :) Men jag letar först och främst efter en att låna, då jag inte vill ha fler hanar här nu :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Putt :)
// Anka
Ja det är synd att du inte bor inom "parningsavstånd" till mig ;)
Ljustadalens kaningård
Nej precis ;) Och det är synd att de fortfarande är så unga, då vi ska troligen uppåt i landet i augusti och då hade det kanske funkat, men nej :/ :)
// Anka
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har ju min Messalinas Jaap, import Holland.
Helt wienerfri, har stamtavla men är tyvärr felmärkt så han kan inte ställas ut.
Kommer att använda honom mycket själv i vår, men antingen kan du komma hit med honorna eller så kan du låna honom fr.o.m mitten av juni.
Källebro kaniner har en wienerfri vit rö rexbärare, annars finns ju Majakanins Fuzzy Navel.
Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning
Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland
Nu finns det ungar till salu!
#6 Vill helst ha en som är stambokförd :) Men tack iaf!
Majas "Kossan" är pappa till en av honorna jag tänkt para, men har tänkt låna Bigge, men vill se om det finns fler "kandidater" :)
Har källebro någon hemsida? ^^
// Anka