(S) Tungt Beslut.
Har nu fått ta beslutet att sälja nästan alla mina kaniner. Jag kräver inte mycket av köparen bara att h*n är över 18, har haft kaniner innan och att h*n hör av sig om hur det går. Skulle också vara jättesnällt ifall ni vill fortsätta avla.
De kaniner jag säljer är följande.
Abigail - Dvärgvädur, viltgrå, född 2010. Har haft en kull och det blev jättefina ungar! Ska ställas ut den 21 augusti och sedan stambokföras. En riktigt fin och kelig kanin!
Vilda - Dvärgvädur, viltgrå, född 2010. Fick en unge (tyvärr dödfödd) men har världens sötaste utseende! Ska också ställas den 21 augusti och sedan stambokföras. Är halvtam, men behöver mer tid så blir hon hur kelig som helst!
Carlisle - Rex/Dvärgvädurs korsning, brokad (trf), född 2011. Jätteläcker färg har denna kille! Är tyvärr inte särskillt tam och så, men med tid hade han säkert kunna bli hur go som helst!
Arnaldur - Rex/dvärgvädurs korsning, castor, född 2011. Skulle ingå i mitt projekt om att få fram fler rexpälsade dvv så han har stamtavla men behöver ställas och godkännas/dispenssökas först. Är jättesnäll men är något nervös av sig.
Elsa - Rex, viltgul, född 2009. Jättefin och mysig i famnen! Har blivit utställd på 93,5p i klass B. Har haft 2 stora kullar med fina och friska ungar.
Lilla Hjärtat - Rexpälsad dvv, otter blå, född 2011. Har stamtavla men dispens krävs, är renrasig dvv men har ostammade i släkten. Är blyg, men jättefin!
Breaking Dawn - Dvärgvädur, viltblå, född 2011. Har stamtavla (väntar bara på att mamma Abigail ska vli stambokförd) och är supermysig! Hennes syskon har fått beröm av köparna. Och jag kan inget annat än att hysa beröm över henne heller!
Säljer de gärna till samma köpare ifall det skulle vara intressant. Dock säljer jag inga burar då jag har några kaniner kvar som ska få det extra lyxigt! Jag är först och främst ute efter köpare som vill fortsätta aveln på rexpälsad dvärgvädur till utställning, men självklart går det att anmäla intresse ändå!
Detta är otroligt svårt för mig så jag hoppas att alla förstår detta. Jag vill ha kontakt med köpare så jag vet hur allt går.
Många kramar Annika
*Bilder kommer i inlägg*
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Hittar tyvärr ingen bild på Arnaldur men kan ut och fixa en senare. :)
För mer information om varje kanin var god mejla eller kommentera här.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Putt.
Nu har jag funderat och är fast vid mitt beslut, nämligen att Abigail, Vilda, Breaking Dawn och Lilla Hjärtat stannar här tills vidare. Ska rikta in min Avel nu, så det kommer bli dvärgvädur (rexpäls och normalpäls) och hermelin (normalpälsad) i först och främst viltfärger (viltgul, viltblå, viltgrå mm) :)
Så det är alltså 3 stycken som letar hem. :)
// Anka
Putt :)
Elsa, Arnaldur & Carlisle behöver hem så fort som möjligt :)
// Anka
jobbigt att sälja :( vet hur det är..
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
Ja det är grymt jobbigt :( Tänkte först sälja alla, men det kan jag bara inte göra! Så nu är det 3 som behöver åka pga platsbrist + inte används i aveln (riktar mig åt ett annat håll) Du kan möjligtvis inte ta en? :) Behöver inga pengar för det, utan vill bara deras bästa.
// Anka
nej du kan ju inte sälja alla klart D: vore ju synd.
nja i så fall elsa men måste i så fall få min hane såld och bygga lite på buren. men jag ska se vad jag kan göra. men hon är väl ställd? skulle hon klara av att ställas igen i så fall? vill ju inte att hon inte ska trivas med det lix :)
Mvh Järnskogens kaniner
Hon är ställd i B på 93,5. Vad jag kan se så är hon hel och fin :) Så det ska väl kunna gå. Vad är det för hane du säljer? :) Tack!
// Anka
det är en super fin blanding mellan dvv och hermelin :) Intresserad? ;)
jag tror att han skulle kunna passa till lättare hoppning då han är väldigt högställd och full av energi, han påminner lite om en dvärghare. :)
Mvh Järnskogens kaniner
Hade han varit renrasig dvv hade jag varit intresserad, men sysslar tyvärr inte med hoppning ;( Men har en vän som kanske är intresserad, kan du lägga upp en bild? :)
// Anka
jag har inga bilder just nu men min syster kommer hem i morgon så då kan hon ta kort med sin system kamera. men vad hade din vän tänkt ha han till? :) hon är dock lite speciell att hålla på med han har hermelin sätter i sig, han gillar inte att bli lyft men brukar lugna sig snabbt och är för övrigt mysig men behöver tid men när man vunnit hans förtroende så är han en riktig vän. :)
Mvh Järnskogens kaniner
Okej :) Hon hade nog tänkt ha honom till hoppning isf. Hon har letat ett tag nu, vet dock inte om hon hittat, ska fråga ^^ Men säg gärna till så fort du vet om du kan ta Elsa! :)
// Anka
okej hör av dig om vad hon säger :)
ja det ska jag göra klart ^^ är helt såld på henne <3
Mvh Järnskogens kaniner
Pratat med henne nu, hon hade redan hittat en liten gris ^^ haha
Jag med, bannar mig att jag inte kan ha henne längre :( Men bara för att fresta dig ännu mer så ska jag ut och fota de snart ;)
// Anka
Äsch, jag som var intresserad av Lilla Hjärtat :( Funderar på att ta in otter på mina Dvv rexar, och behöver lite nytt blod då alla är från samma linje. Plus att otter är sååå fint!
Säg till om du ändrar dig. I sådana fall kan jag ge dig en unge efter henne och en bedömd blå rexhane, reg 92 p istället :)
Ljustadalens kaningård
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är mycket intresserad av den blå otter dvv-rexen, hör av dig om du ändrar dig angånde försäljning.
Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning
Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland
Nu finns det ungar till salu!
#19 du skulle bara våga xD
men ska bli kul att se fler bilder på henne ;)
Mvh Järnskogens kaniner
är också interesserad av lilla hjärtat ;)
säg till om du ändrar dig ;)
Mvh Järnskogens kaniner
#20 & #21 Haha oj vad svårt! Men jag tror jag behåller henne själv ^^ Bara så alla vet så är hennes farmor vit blåögd, så hon är inte helt fri från wiener, men jag kan inte se något vitt strå på henne :)
#22 Kommer ladda upp snart :D
Jag säger till om jag ändrar mig ang Lilla Hjärtat :)
// Anka
#24 åhh roligt :D
Mvh Järnskogens kaniner
Förresten #20 Jag kommer själv ta ungar efter henne så om du är intresserad av en bebis så säg till :) Dock letar jag hane, helst någon som vill byta parningen mot en unge ^^ Svårt att hitta!
// Anka
men åhh så himla fin!
är hon snäll att gå i sele med? hon ser så mysig ut.
Mvh Järnskogens kaniner
Jodå! Hon är hur snäll som helst, bara att man får vara snabb och följa efter ;) Är också väldigt lugn i famnen, sitter som en säck potatis nästan xd
// Anka
skulle du känna att det kändes bra att jag köpte henne?
man vill ju känna att det känns bra lix.
Mvh Järnskogens kaniner
Ja absolut, du låter jättebra :)
Kan till och med nog ordna transport upp till dig (du bodde väl i småland?) så vi ska till Dalarna i början av augusti tror jag och tar den vägen upp :)
// Anka
härligt!
låter bra! men som sagt måste först hitta hem åt min hane…
Mvh Järnskogens kaniner
Absolut! Om du vill så kan jag hjälpa till, skicka en bild och info så kan jag lägga ut honom på min hemsida :)
Skicka gärna hit: stengardenskaniner@gmail.com
// Anka
ja det kan jag garantera haha :D
Mvh Järnskogens kaniner
hehe ändrade inlägget lite tidigt xd haha men det är bra :D
// Anka
okej mitt förra inlägg vet jag inte varför jag skrev så xD så skit i det xD
ja nu är de ju så att min lillebror och jag har han tsm men ska snacka med han :)
Arnaldur undrar jag lite om. vill gärna se bilder ^^
Mvh Järnskogens kaniner
HAhah kejj xd
Ja gör så :) Tänkte mest hjälpa till med "annonseringen" om du nu skulle sälja honom ^^
Fick några bilder på honom idag, har haft många fler men de har försvunnit??
// Anka
Hittar inga bilder :/ men kan ut och fota honom imorgon :) Är du intresserad av honom också? ^^
// Anka
ja kan tänkas att jag är intresserad av han också han är ju super söt med sina långa öron :D tror du att det skulle bli fina ungar om man parar han och Elsa? ;)
Mvh Järnskogens kaniner
Vad roligt! :D Han är ju inte renrasig, men visst hade det blivit fina bebisar! :)
Han har stamtavla då han egentligen skulle ingå i mitt avelsprojekt, men jag vill hellre leta en annan hane som passar bättre :) Han är korsning mellan rex oxh rexpälsad dvv. Han kan ställas ut men det beror på ifall han lägger öronen eller ej och sedan dispenssökas :)
// Anka
ja jag får se hur jag gör men båda är jätte fina!
vad hade du tänkt för pris för dom?
Mvh Järnskogens kaniner
Jag vet inte riktigt, :) Har du något förslag? ^^
// Anka
ja jag är ingen rik person så inge skyhöga summor xD men jag skulle kunna ge 100 kr st :) blir det bra eller? vad tycker du?
Mvh Järnskogens kaniner
Nej inte jag heller xd men 100kr st är jag verkligen nöjd med :) Så kan jag köpa något fint när jag ändå är på semester ;) ahah x) nej men det blir bra ^^
Kan också berätta att hon varit med i tidningen ;), ja ingen tidning som alla läser, utan snarare en sådan här "tjejtidning" :) ^^
// Anka
ja blir super :)
jaha va roligt! varför det? ^^
Mvh Järnskogens kaniner
Skickade in en bild (de ville ha in en massa bilder) och hon var en av 3 bilder som kom med i tidningen ^^ tyckte jag var lite coolt (a) så nu kan tjejer över hela världen se den lille finisen :p
// Anka
men va roligt!
du är intresserad av en liten kaninunge? ;)
Mvh Järnskogens kaniner
Vad för ras? ;)
// Anka
blandning mellan hermelin och teddylöwen :D
en zobel siames brun, en svart och en viltgul blev det :D
Mvh Järnskogens kaniner
Nawe :D har du bilder? Tror inte att jag kan ta någon, men kull och se :D
// Anka
nej min syrra och jag ska ta och fota alla kaninerna i morgon :D
dom är lite mer än en vecka nu. super söta alla har precis öppnat ögonen.
synd D: annars hade vi kunnat bytta en mot elsa ;)
Mvh Järnskogens kaniner
åhh så himla söt!
nej det är svårt att få plats med alla haha! hur många har du?
Mvh Järnskogens kaniner
Jag har:
8st "vuxna" kaniner (över 6 mån)
3st "ungdjur" (ca 5 mån)
5st "ungar" (ca 7-11v)
också lillfisen :D
Så totalt 17 niner :p
// Anka
många :D
jag har 8 st just nu.
men sen har jag ju en massa andra djur också.. ^^
Mvh Järnskogens kaniner
Jo, det blir ju lätt det ^^
Sedan har jag 1 egen hund, 1 "familjehund", 2 katter, 4 kattungar + en kattunge som vi passar tills ägaren är tillbaka, 2 hästar (varav en vi lånar som sällskap), 3 fiskar (ahha), 2 undulater, 2 vaktlar + en massa höns (min bror har höns"uppfödning". 'Pågarnas Höns & Vaktlar' heter han och hans kompis) ^^ Så det är MYCKET jobb… Men jag älskar det :D
// Anka
ja jag har 5 ankor, 8 kaniner, 6 gerbiler, 2 tamråttor, 1 vattenagam (ödla)
1 leopardgecko (ödla), 2 akvarier,2 hästar. det var nog alla mina djur
sen har familjen 2 hundar 5 katter en jävla massa höns.
Mvh Järnskogens kaniner
Hahah då ligger vi bra lika ;D
// Anka
haha ja btw har du msn? ;)
Mvh Järnskogens kaniner
Japp ^^ du kan adda: Jonna.he@telia.com :)
// Anka
Okej jag har addat dig nu :)
Mvh Järnskogens kaniner
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Oki :) Är inte inne så ofta, då datorn gärna laggar;)
// Anka
okej jag vet hur det är xD
Mvh Järnskogens kaniner