Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 814 ggr
[Asra1]
0

ett problem!

hej,

jag har två kaniner som jag separerade på eftersom den andra är dräktig..men idag så såg jag att den andra kaninen(den som inte är dräktig) har på något mystist sätt smitit in till den andra kaninen och förstört hennes bo som hon har byggt upp!

nu undrar jag kommer honan inte bry sig och bygga ett nytt bo elr inte

och kommer honan att döda ungarna när hon föder dom elr inte?

TACKSAM FÖR SVAR Skrattande

smidi
0

om honan blir stressad när hon föder då äter hon upp dem hur lång tid tog det att bygga bot? eller har hon fött än`?

tesselituss
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tror inte det är någon fara.

De bygger snabbt ett nytt, de brukar stöka runt väldigt mkt precis innan så tror hon hinner göra ett nytt fint bo.

När skall hon ha ungar?

Kram /Tess

Ljusta
0

På vilken dag är honan? Tror nog att hon bygger upp boet igen. Ibland kan det upplevas mer stressande för honan att hennes burkompis flyttat än att hon var där och rev boet.

Ljustadalens kaningård

[Asra1]
0

tack! honan ska föda om 2 v, just nu har jag lagt hö och halm åt henne.. jag vet inte hur långt tid det tog för henne att bygga boet. ena dagen är det ett snyggt bo och sedan är det lite stökigt och nästa dag är det ett fint bo igen. Tack för alla svaren! Skrattande

[Asra1]
0

en fråga bara: när kommer hon att bygga boet? Obestämd

e lite orolig nu.

och e det något jag behöver veta?

Denna kommentar har tagits bort.
Peak303
0

Det är olika när de bygger från hona till hona, vissa bygger precis efter att de parats och vissa precis innan de får. SÅ tycker inte du ska vara orolig ^^

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[Asra1]
0

tack för svarSkrattande

[Asra1]
0

Tack för svar allihopa Skrattande