Hitte kanin
Idag ringde min kompis och berättade att hon hade hittat en kanin ute på vägen ca 5 på morgonen. En hane..
Jag skulle gissa att det är en Belgiskjätte el Fransk Vädurs korsning. Ser ut att vara en unge med jätte ras i sig då öronen är långa , och kaninen är stor.
Skulle säkert kunna vara en unge..
Vad tror ni ?
En viltgrå franskvädur kanske?
Jo , precis vad jag tyckte.. en viltgrå franskvädurs unge. Iallafall inte fullvuxen
Håller med på att det ser ut som en fransk vädur. Vad väger den? Tänkte så man kanske kan luska ut hur gammal den är.
Ca 4 kilo :)
så söt han var :D
hur ska du göra med han?
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
Om ägareninte hör av sig så behåller vi nog honom :)
hade jag med gjort han är ju super fin :)
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
Jo visst , det är han :)
Han måste vara runt 8 - 16 veckor efterssom att han ej är könsmogen ännu.
Vi hade ingen riktigt våg men han borde väga runt 3-4 kg..då han är större en min Rex kanin.
Teddy, som han har fått heta är super nyfiken och helt underbar..
Han äter och mår bra.. helt avslappnad i famnen och super mysig :)
Sikken sötnos! finns de nån uppfödare hos er som kan haen unge på rymmen?
Underbara är frssar!
Vi har kollat blocket och andra anonssidor..
Vi hittade bara en uppfödare ca 4 mil bort, och hon föder inte upp viltgrått :/
Frågan e då, om det är någon som har köpt å antingen klantat sig med bur inhänget, eller om dem har släppt ut den för dem har insett att den är/blir för stor?
Hur som, han va jätte fin
Har du ring polisen? För man får väll inte ha ett "vilt" djur mer än 48 timmar, jag vet ju att det inte är någon hare men det är ju upphittat
What doesn't kill you makes you stronger.
Han har ingen öronmärkning eller ring på vänstra bakbenet?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#13 - Jo, vi tänkte ringa imorgon..
#14 - Nej, ingenting sådant..
vad vacker han är! :)
Han är så grymt mysig , härlig och söt :)
Tycker synd om den som förlorat honom "om det nu skulle vara så"..
Upphittade djur : Om ägaren ej hör av sig inom 10 dagar tillfalller upphittade djuret polismyndigheten som sedan placerar ut det vanligtvis hos den som hittade den. Om man har möjligthet att ha djuret hos sig under tiden man väntar på rätt ägare är det bra annars tar polisen hand om den och antar då att chansen är mindre att man får den senare.
detta var iaf vad polisen i skåne sa till mig för några veckor sedan när vi hittade en hund.
Polisen bryr sig tyvärr inte speciellt mycket om upphittade djur :(
// Madelene och Pälsbollarna
Sajtvärd på Camping
Medarbetare på Omplacering och Gecko
#11# Räcker inte att bara "kolla" blocket. Är han så mysig är han troligtvis älskad också och ni måste sätta upp lappar i omgivningen om att ni hittat honom, det är hjärtlöst att inte försöka hitta ägaren som förmodligen saknar honom enormt.
Ägaren hittades :)
Det var hans 4 åringa dotter som hade fått den i prisent för fyra dagar sedan..
Dom blev överlyckliga när dom såg lapparna och ringde genast!
Nu är den lilla äventyrs kannen hemma igen.. :)
#20 - Vi satte upp lappar på en gång när vi hittade honom.. vi har ju ringt polisen , knackat dörr , kollat blocket & uppfödare..
Jag tycker att du är hjärtlös som skriver så.. fråga först innan du anklagar någon ! Vi har slitit som troll för att hitta ägaren i 2 dagar nu.. så kom inte och säg att vi inte försökt när du inte ens vet hur det ligger till !
Vad bra att filuren hittat hem! :-)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#23 - Ja, värkligen ! :) Det var svårt att säga hejdå till den lille rymmarn, han är en speciell kanin <3 Bodde några gator bort, så vi kommer självklart att hälsa på honom! :) Vi är så glada att han är tillbaka där han hör hemma !
#22# Jag skrev att det inte räcker att bara "kolla" blocket, för det var vad du skrivit att ni gjort, om du gjort mer så hade du ju inte behövt ta åt dig så tagga ner en aning. Vi har själv haft en kanin som rymt och den största rädslan när det händer är att någon ska få tag i kaninen och tycka han är gullig och behålla honom själv. Alldeles för många gör så.
#25 - Nu var det så att jag fick en fråga:
Sikken sötnos! finns de nån uppfödare hos er som kan ha unge på rymmen?
Då skrev jag :
Vi har kollat blocket och andra anonssidor..
Vi hittade bara en uppfödare ca 4 mil bort, och hon föder inte upp viltgrått :/
Det var ju ingenting om vad vi gjort & inte gjort…
Fråga ist för att anklaga i fortsättningen :)
#26# Ingen har anklagat, om du tar ett enkelt påpekande om att sätta upp lappar som en anklagelse så bör du nog jobba med ditt självförtroende.
#27 , förlåt om jag lägger mej i , men varför ska du hålla på att tjaffsa imot ? :/ tycker det förstör stämmningen här på kif ..
Tycker att #27 bara ska strunta i detta, efter som de blir bara helt fel. Och ingen har sagt att TS bara har kollat på b. (ingen som ens frågar om hon ens satt upp lappar m.m)
Och jag frågade bara om de fanns uppfödare i närheten vilket hon svarade tydligt vad hon menade. 
Så släpp det i stället! Hon har svarat och jag förstå¨r varför hon tyckte att du hade en sådan ton.
Ursäkta TS för OT.
#27# #28# Jag är ledsen om jag inte är som ni och bara tyst accepterar att bli anklagad och påhoppad, men jag ska minnas att ni tycker det är helt okej nästa gång jag stöter på err i en tråd på KiF.
#30 men du, det är ingen som har hoppat på dig?? (Dvs vart elakt, haft en hård ton eller liknande) Det ja mena med mitt inlägg va att man behöver inte tjafsa emot så inte tråden spårar ut. De va inget elakt eller nått i det.
Jag kan inte se att mitt inlägg skulle klassas som å vara ett påhopp elr rent av sagt elakt. (Inte alltid man heller orkar/tänker på å slänga in en massa smajl gubbar heller, så ja vet att vissa saker kan uppfattas olika, lika så jag uppfatta ditt inlägg te henne som en form av anklagelse)
Men ditt inlägg till henne kunde tolkas som ett anklagande/påhopp
Men nu lämnar jag dej, efter som det blir fel. Jag får inte ut va jag menar efter som du tycker att man har anklagat dej å hoppat på dig.
Så skönt att krabaten kom hem igen :) och till dig 20 det är inte bara upphittarens ansvar utan även den som blivit av med sin kanin eller vad det nu är för djur som borde ha något intresse i att få tillbaka den. När vi hittade en hund satte vi upp lappar, pratade med de flesta i vår kommun dvs åkte runt, ringde polisen, blocket och många andra annonssidor dock tog det ändå 1 vecka innan ägaren behagade höra av sig.
i
// Madelene och Pälsbollarna
Sajtvärd på Camping
Medarbetare på Omplacering och Gecko