Kanin iFokus

Kanin

Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 500 ggr
Skogsdalens
0

OT- Hjälp med CSS & HTML

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sitter här & krånglar med koder nu,
ska nämligen försöka mig på att göra en egen design till min hemsida. **(Weebly)

**Jag "utgår" från detta temat. Planen är att det ska gå i blåa nyanser. I bakrunden skulle jag gärna ha något litet mönster, *kan man få in en "hel bild" där?* -  Isåfall, hur gör man?
Sedan har jag ändrat färg på menyn, men då försvann de rundade hörnen, hur får man hörnen runda igen? :)

_Så här ser det ut »
_

Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk Glad

Zvintos
0

Ett tips? är att gå in på hemsidor.ifokus och fråga detta. Glad

Skogsdalens
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Tänkte kolla här först bara. :)

Inaarah
0

För färgskalorna, är det helt enkelt bara att du letar reda på en/flera nyanser du tycker om, vilket du lätt kan göra med hjälp av t.ex Photoshop, och då är det bara att ta webbkoden för färgen och klistra in istället för standardfärgerna.

För att få in bakgrund, så får du ladda upp en bild till Weeblys server, vilket du gör i verktyget där du redigerar hemsidan. Minns inte alla namn, och har inte tid att kolla upp nu, men i alla fall så laddar du upp den där under fliken "files" eller vad den kan tänkas heta. Du trycker på bilden, kopierar url:en, och går in i mallarna, tror det är under HTML, och letar upp kapitlet "background". Borde ligga ganska högt upp kan jag tänka. I vart fall, ska där finnas koden eller #background; (länk) eller liknande. I alla fall ska du ta bort den befintliga länken och klistra in den du just kopierade från din egen bild.

Hoppas det kan vara till någon hjälp, är superstressad och hinner inte kolla efter ordentligt. Kan försöka kolla noggrannare sedan när jag är hemma igen. :)

Skogsdalens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Tack för svar, nu fick jag in länken iallafall! :)
Men, fast jag gjorde som du sa så visas inte bilden bakom..

Såhär har jag gjort »

Inaarah
0

#4: Bilden ska inte visas där, i kodmallarna om det är det du menar? Glad

Skogsdalens
0

#5 Nej jag menade på hemsidan. :)
Men det är fixat nu, tack för hjälpen!

Inaarah
0

#6: Då så! Ingen orsak, var ju inte direkt mycket jag hade att komma med. ;)