Smutsiga tänder
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min kanin har så otroligt gul/bruna tänder så undrar är de farligt eller nå sånt om man skulle ta å borsta dom ? xP
Vad jag vet så ska dem vara gula, allafall råttors. Ju gulare, desto starkare :) Men jag lägger en tass här
Man behöver inte borsta tänderna på en kanin :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
hm de tvivlar jag på för när han va mindre hade han vita och jätte fina tänder sen fick han hål i tänderna då började dom bli gula sen fick han tångbett, hans nedertänder typ försvann så nu har han bara en nedertand och nu har hans framtänder börjat växa rätt så mycket och nu är dom allt annat än vita :s medans mina andra kaniner har vita och fina tänder :p
Har han något att tugga på? Får han mkt äpple eller annat sött?
Då kanske har har fått för mycket sött.
Jag hade inte behållt en kanin med bettfel (men det är jag personligen)

Tänk att denna myt fortfarande lever! vita tänder! det finns inga naturliga vita tänder, dom åstadkomms genom ihärdigt borstande med tandkräm med slipmedel som sliter ner emaljen eller med ett blekmedel som bleker tänderna och gör dom samtidigt sköra. Det är illa nog att människor sysslar med denna tandförstörande verksamhet, men bespara djuren från denna noja!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
nä jag ger faktiskt inte så mycket sött åt honom nå mer just för hans tänder men när han va mindre när allt började så hade jag faktiskt gett rätt mycket sött s: men nu får han mest hö såklart å pinnar inte för att han gnager på pinnarna men ändå.
nja hade inte heller behållt en kanin med bettfel men just för att han är som en bror för mig (hehe) så går de inte att ta bort honom + att jag vart hos vettan flera gånger och försökt få dom att laga tänderna åt honom men dom vägrar för dom säger att dom kommer bli bättre,vilket jag inte tror på nå mer men om dom blir värre så tvingas jag ju till att ta bort stackarn.
#6 Håller med dig.
ja kanske de är så :o