Vätskefylld buk
Jag var med min kanin hos veterinären idag för att hon har haft en uppsvälld buk. Dem senaste dagarna har hon även tappat matlusten, blivit slö och nästan lite apatisk samt har hon tappat enormt mycket i vikt.
Hon fick diagnosen att levern slutat fungera och hela buken var vätskefylld. Prognosen som fanns var dålig och jag rekommenderades avlivning.
Jag tog hem henne och sade att jag inte kunde ta beslut just där och då. Jag känner mig helt vilsen i denna sjukdom. Därför undrar jag om någon vet vad jag menar? Någon som varit med om detta eller har hört någon som haft detta. Någon som vet något helt enkelt. Finns det något att göra? All information är värdefull och tas tacksamt emot!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Stackarn…
Kan inget om det men kram till dig och hoppas någon annan vet något om det!
Leversvikt är tyvärr inget som går att göra något åt.
På människor kan en levertransplantation göras, men detta görs inte på djur.
Leversvikt är också ett väldigt akut tillstånd, så jag förstår varför veterinären avrådde avlivning på en gång.
Ett väldigt tråkigt besked dock.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Tack snälla!
#2 Det var precis det veterinären skrev, leversvikt som diagnos! Jag hoppas in i det sista och ska göra allt jag kan för att få reda på så mycket som möjligt. Tyvärr verkar det du skriver stämma även fast jag inte riktigt orkar ta in det just nu. Imorgon när veterinären öppnar ska jag ha fattat beslut och sannorlikheten är stor att det inte finns något att göra. Just ikväll greppar jag efter minsta "halmstrå" för att kunna ta detta svåra beslut utan att behöva tänka "om jag hade…" Tack för ditt svar!
Men gud så jobbigt för dig! Jag kan ingenting om detta heller tyvärr, har faktiskt aldrig hört om detta innan det här. Men jag sänder all omtanke till dig, hur det än blir så hoppas jag på det bästa för dig :/
Avlivning är bland de jobbigaste besluten man kan ta. Men, som NinniH säger, om det inte finns något annat att göra måste man ju ta det jobbiga beslutet..
Hoppas på det bästa för dig! :(