Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 567 ggr
[_annaH]
0

Utställning o fällning??

Min kanin Elvis fällde rätt mycket i vintras, och har nu börjat fälla mycket IGEN. Borstar han 2 ggr om dagen, det mysigaste han vet haha! Men iaf, har tänkt o ställa ut han, men har läst att dom inte får fälla för då får dom avdrag Rynkar på näsan Hur länge kommer han att fälla nu då..?

Och han har även ytterst lite gult på sina tassar, hur får man bort det på bästa sätt?

När man ska bli medlem på SKAf så står det "önskas inbetalningskort? JA NEJ" Vad är inbetalningskort? Är 16 så räknas som junoir fortf.

Lina R
0

Inbetalningskort är något du behöver när du är gammeldags och betalar räkningar på banken =). Behövs inte om du använder internetbank.

Gula tassar är lättast att hantera genom förebyggande arbete. Ren bur! Inget halm, och plocka alltid bort hö som fallit ur höhäcken. Dvärgvädurar är okända lortgrisar, så du kan behöva städa flera gånger i veckan månaden innan utställningen.

För att tvätta tassarna använder jag Såklart Shampoo (miljövänligt från Willys). Många använder galltvål som också funkar bra. Det finns också diverse ensymsprayer man kan använda, men tvål och vatten och en ren bur är en bra början =).

Oktober-februari är oftast bra utställningsmånader. Om han hinner bli färdig till den utställningen du planerar beror helt på hur fort han brukar fälla =).

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Zvintos
0

Att komma ihåg gällande skitiga tassar och "lortgrisighet" överlag, är att det till viss del verkar vara ärftligt.
Samtliga dvärgvädurar jag ägt som varit lortgrisar, har även haft föräldrar som varit det.
Min ena vit blåögda hane är väldigt renlig utav sig och det har han ärvt från sin mor.

Så det är väl något man bör ha i åtanke vid Avel
En liten fotnot sådär. Tungan ute

[_annaH]
0

#2 Ojdå :P Det visste jag inte :o!
Han är vit blå ögd så hans tassar är väldigt gula, har han vart på en grön filt han gillar så är hans tassar helt gröna!

Men nu är det tyvär ingen utställning i närheten så jag får vänta med det helt enkelt :)