Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 562 ggr
mulligast
0

ute-bo fråga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behöver er hjälp, har byggt stor uterastgård till våra två kaniner och nu ska vi ordna små hus till dem. det jag undrar är:

Hade man kunnat köpa varsin kattlåda med lock och vippdörr och haft som hus?

De ska alltså vara inne på nätterna och på vintern, så det är endast dagtid det gäller och man hade ju haft en massa halm däri.

Tänkte bara att det är det smidigaste att hålla rent.

dermot
0

Så länge den står stadigt och om du bara har de ute de ljusa timmarna på dygnet (och när det inte är kallt) som du säger så borde det funka bra :) Men tänk på att köpa stora sådana, då kaninerna gärna vill lägga sig i den och då ska den ju helst vara så pass stor att kaninen kan sträcka sig :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

mulligast
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jomen kattlådor är ganska stora. Sedan så har jag för mig att jag läst här någonstans att man inte ska göra själv bo-delen så stor…

dermot
0

Njo, det beror ju lite på. De ska ju ha någonstans att gå in, och kaniner vill oftast det, och då kan det ju vara en fördel om "lådan" är stor :) Vilket jag själv tycker att de är ;) Men man kan aldrig få en "för stor" del att ha de i. Dock tror jag ju att kaninerna väljer att vara ute vilket de kan välja i ditt fall, så jag ser inga problem med det, tänk bara på att ha den i skuggan om det går :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~