Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 1240 ggr
Kassy
0

Döende kaninunge

När jag skulle mata mina kaniner imorse så skulle jag mata en kompis kaniner först och då låg en av hennes brokade/viltscheckad kanin på rygg och böjde nacken bakåt och sprattlade med benen och såg ut att ha kolik/kramper. Sedan låg den helt lealös och sedan fick den kramper igen. Hans pappa är brokad och hans mormor är brokad, kan den då vara viltscheck? Den hade bettfel också så den nedre tanden gick upp i överkäken och in i tandköttet och dom hade bokat tid till vet på tisdag men nu är kaninen döende! Har ringt flera veterinärer och alla har stängt förutom det i Uppsala men det tar flera timmar dit och kaninen skulle antagligen dö under resan. Och det är inte min kanin heller och ägaren är bortrest. Har försökt fått i den vatten och lägga den i skuggan men den har fullt med torv i munnen och tänderna är ivägen :( Hjälp!

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Salladshataren
0

Har du tagit kontakt med ägaren? Finns det möjlighet att avliva kaninen direkt utan att åka till veterinären? Tror inte man kan göra så mycket med kaninen, tyvärr…

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Kassy
0

# 1 Ja men ägaren visste inte vad vi skulle göra. Veterinären som ringde sa att det var bäst att avliva kaninen men vi känner ingen som vill göra det åt oss :(

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

Kassy
0

Kan hans syskon också vara viltscheck? Kan han vara viltscheck?

Kassy
0

Tror han kan ha dött Gråter

Kassy
0

GråterGråterNu är han död GråterGråter R.I.P. <3

denice95
0

Nej så hemskt Rynkar på näsan Vila i frid<3

Linnet
0

Är mamman också brokad så kan den vara vitscheck (inte viltscheck) är mamman enfärgad så kan ingen av ungarna bli vitscheck, då det krävs dubbla brokningsanlag.

Twixxie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

# 7 Menade vitscheck, stavade fel Skäms

Mamman var vitblåögd, men dom har väl som en färg under det vita? Eller?

Fridaaaa
0

#8 Nej, är den brokade syns det tydligt.
Är mamman vit blågögd är hon inte brokad.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Twixxie
0

# 9 Okej, men vad kan det då ha varit för fel på kaninen?

Fridaaaa
0

#10 Kan ha varit vad som helst. Finns ju några st sjukdomar.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bamse 08
0

RIPGråter

What doesn't kill you makes you stronger.

[sstorm]
0

Är mamman vit.vlåögd kan hon vara brokad…

Twixxie
0

#11 Mm :/ kan det inte ha varit epilepsi? Eller kan kaniner ha det? Han hade ju liksom kramper :/

Linnet
0

#9 Om mamman är vit blåögd så vet man ju inte vilka färger hon har eller om hon är brokad, så hon kan mycket väl vara brokad och då kan ungen vara vitscheck.

Twixxie
0

#15 Hon bär på brokat

Twixxie
0

Så det är mycket möjligt

Kassy
0

# 16 Hennes mamma är brokad..

Twixxie
0

Då bär hon väl på brokat? :)

[sstorm]
0

#19 antingen ÄR kaninen brokad eller inte, men en vit kanin döljer ju Vilken färg? den är…

Twixxie
0

Ja men skrev jag att hon inte var brokad? Jag skrev väl bara att hon bärde på brokat? Eller har jag missförstått något? ;)

[sstorm]
0

#21 Ja, att en kanin inte kan bära brokat. Antingen är den de eller inte, den kan inte bära brokat.

Twixxie
0

Jaha,då hade jag fått något om bakfoten ;)