uthus till kaninerna
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan man bygga/köpa en liten byggnad till kaninerna. till exempel ett förråd?. Så att dem kan bo där på natten och under vintern. Jag vill inte att myggen ska bita dem på natten, och man vill ju ha sina djur under tak när det regnar. Är det någon som har sina kaniner i en lekstuga?,
Hur får man tag på ett sådant förrådshus/lekstuga eller liknande, utan att det är svindyrt? Jag vill helst inte lägga ut mer än 5.000 
Du måste för det första ha fönster i boden.
Men visst det går, jag har 4 av mina kaniner i en bod :) Fungerar utmärkt.
Men du behöver inte oroa dig över mygg, jag har alltid haft mina ute, inga problem (och vi har väldigt mycket mygg!) mina har inte fått myggbett :)
Vissa skänker lekstugor osv, kolla på blocket osv :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
De flesta utav mina kaniner bor i våran föredetta lekstuga. :) Den byggde min pappa när jag var liten, men tror att det gick på kring 7'000kr att bygga.
Där trivs mina jättebra, svalt när det är varmt ute & behagligt varmt när det är kallt ute. :)
Väldigt lämpligt att förvara alla saker där inne också!
Bara att kolla blocket.se/tradera, brukar finnas fina förråd/stugor/lekstugor ibland. ^^
Gammal bild, den ser bättre ut nu!
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
Tack så mycket för dem snabba svaren! Om jag ska bygga, hur ska jag bygga ungefär? jag tänker messt på hur jag ska göra ritningen och vad jag ska använda för virke?
Mina bor i en fd.lekstuga med ett hål igenom väggen som går till en Hage, då kan dem springa ut när dem vill :) funkar jättebra! :D När jag var liten kommer jag ihåg att pappa köpte en begagnad lekstuga som redan var färdig! vet inte riktigt vad det gick på men..