Kallasfalt?
Tänkte bygga en trefacks innebur och undrar om man kan använda kallasfalt på botten i buren? Jag behöver något att ha på botten som inte suger åt sig pisset, då det kommer lukta så mycket då, dock vet jag inte om kallasfalten hjälper, någon som kanske har erfarenhet utav detta?
Ja kallasfalt är bra, de hade ja i min utebur. dock luktar de när man må¨lar på ju, men den skyddar bra.
#1 Men doften av det försvinner väl sen? För jag målar på det i garaget så :)
Men läste att man kan sanda det efter första gången så blir det halkfritt, har du gjort det? :)
"2 ja doften försvinner sen. Nej de gjorde ja inte, de blev inte halt eller så alls, men kan ha göra med att träet ja använde inte va helt blankt eller va man ska säga. (sen har ja inte hört att man kan göra de hgeller )
#3 Okej, men vart finns kallasfalt att köpa?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har använt mig ut av kallasfalt. Det är inte halt. :)
Man kan köpa det i vanliga "byggshops" (ex. jag handlar det i byggaffären "Tools" som finns i min by. Finns säkert i vanliga affärer som Jula kanske? Eller?
#5 Haha oj, har varken Tools eller Jula här, men det borde väl finnas på någon annan affär? ^^
Byggmax hade det men bara på en 10 liters dunk för 329 spänn, finns det inte mindre burkar, typ på 1-2 liter?
Biltema har det med
#8 Det har vi inte heller här uppe, haha :P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#7 Ja absolut, jag köpte en burk på en liter som räckte :)
#7 får väl kolla på byggmax om dom har mindre burkar då jag tycker det känns så onödigt att lägga ner så mycket pengar på 10 liter, när jag inte behöver särskilt mycket ^^