Kanin iFokus

Kanin

Etikettminneslunden
Läst 836 ggr
KuroiFeather
0

R.I.P Jiggy Pepper

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kanin Jiggy Pepper dog för någon månad sedan. Han var den keligaste kaninen jag någonsin haft som hoppade upp i mitt knä och slickade ständigt på mig. Jag hade varit nere i uppsala (bor i västerbotten) över en helg (mina föräldrar tog hand om honom då). Och när jag kom tillbaka gick jag och kollade till honom direkt. Han låg i hagen i solen och verkade mest utmattad och varm så jag flyttade honom till skuggan. Han hoppade då tillbaka till stället där det var sol. Jag gjorde inte så mycket mer än att fylla på hans vattenskål då det verkade som att han inte led av solen men på kvällen blev han sämre och slutade reagera. Vi såg till att han åt och fick i sej vatten och sa att om han inte var bättre på morgonen fick vi ringa veterinären (det var söndag kväll så vi antog att ingen veterinär hade öppet då.. insåg att det var dumt tänkt kanske) Sen gick vi och la oss. Nästa dag innan skolan gick jag för att se om han mådde bättre och då låg han bara stilla. Utsträckt och alldelles stel kropp. Han måste alltså ha dött strax efter vi gick kvällen före… Förstår inte hur dock. Om det var värmeslag varför låg han i solen då det fanns ganska mycket skugga? Han blev just och pass 1 år. Det känns så hemskt att jag inte fick känna honom längre än så… Saknar honom extremt mycket. Gråter nästan varje kväll trots att det är ganska längesen nu… Har skaffat en ny kanin som heter Gambit men det känns ändå ganska tomt utan min älskade Jiggy…

R.I.P Jiggy Pepper. 10-05-26 till 11-06-07

[MinRonja]
0

Åhh fick tårar i ögonen :( R.I.P!

Sweety
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gud vilken söt liten … :'/

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!