Vad för färg?
Åh gud vad söt bild! :)
svårt och säga har du fler bilder? ser ut som en brok eller mantel i alla fall men själva färgen kan vara vad som hälst. mot det gul/brun/röda hållet skulle jag tro ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mantlad eller troligast brokad. Men behöver bättre bilder… den verkar inte ha någon form av "mask"/slöja? Så madagaskar kanske den inte är… inte några viltzoner heller så inte viltgul, men kanske rödförstärkt japantecknad? Eller…
Tack! Har fler bilder imorgon :) Jag kollade lite på google, kan det vara bourgogne brokad? Hon har den färgen på ryggen också, men inte helt ifyllt.. Kan visa imorgon :)
tror också på bourgogne men vill inte säga allt för mycket av att bara se en bild men röd ser hon ju ut att vara ;)
Fast den färgen är väl inte särskilt vanlig väl? Har du stam på henne? (Hennes föräldrars färger)
Är hon svart/brun/blå elr annan mörkar färg någonstans? I så fall är hon kanske trefärgad? :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#6 ne det är inte så vanligt men det är inte ovanliga heller och med mycke röda anlag kan det komma upp. Nu vet ju inte vi hur stammen ser ut men det kan vara en röd förstärkt färg också. Kan ju vara en rödförstärkt madagaskar.
#7 trefärgad? ne då har det förmodligen en mask(som madagaskar) eller teckning(japan gul/svart).
JAG DÖR, SÅ FIN!
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Vilken utav dem? ;) Tack iaf xD
Hon är viltgul brokad/mantlad :P
Är du säker på viltgul? Dom har väl vita zoner? Hon ser mörkare ut i verkligheten också… :)
Inte bourgogne då? ^^
Jag skulle säga Viltgul Rödförstärkt Maneltecknad " Dock väldigt dåligt mantlad " :)
#13 ja båda är superduper fina! Men jag tänkte mest på den första bilden av allt;$..
Jag tror faktiskt också bourgogne mantlad efter att ha googlat ;)
#18 Aaaw, lilla Freya :D Hon är ett monster dock :O
#19 Vad menar du med monster?, Haha;)
Hon är en tonåring.. hon bits, hon klöser, håller man i henne så hoppar hon upp på axeln och hoppar sen gärna ner på golvet.. Under den här veckan som jag har haft henne har hon bitit mig minst 50 gånger xD Det går nog över hoppas jag :)
#21 Ja, det går över. Min hona Sophie var likadan:) Förutom att hon inte bet, hon bara attackerade, klöstes & vägrade bli ihålld;)
#22 va bra! :D Hur lång tid tog det? Och till och med vilken ålder? :) Min är just nu 16 veckor ^^
#23 Ja, min var då i den åldern när jag fick henne, &då var hon 1 år gammal;) De tog bara en månad då, men de kanske var för att hon var ganska gammal(a)
Okej xD
#22 Det är inte säkert att det går över :)
#11 Shit vad jag bara älskar viltgula dvärgvädurar, så jukt jävla fina! Och inte jätte vanligt heller, min första kanin var en viltgul mantlad dvv :)
#26, hoppas det går över iaf :O
Min syster fick honom av en uppfödare som inte blev kvitt honom xD Går det att ställa ut? Jag har aldrig ställt ut en kanin, men skulle gärna vilja testa! Han är ju väldigt fin tycker jag ^^
Någon som kan förklara hur en utställning går till? :)
#27 har han stamtavla? :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Eeehm.. det tvivlar jag på faktiskt.. Uppfödaren är mammas kompis så jag kan ju fråga om jag kan få. Men jag är lite osäker faktiskt ;)
#29 För utan stamtavla kan man inte ställa ut ;)
What doesn't kill you makes you stronger.
#29 om han inte har stamtavla kan du inte ställa ut honom "på riktigt" och du "ser" på kaninen ifall han har det. Han är antingen märkt i örat med siffror och bokstav eller har han en ring om vänster bakben.
Annars kan man ju ställa ut han i "kelklass" :)
// Anka
Fan också :( Nej, då har han ingen stamtavla, ingen av mina kaniner är märkt förutom min chinchilla hermelin som aldrig skulle bli godkänd ens för hennes enorma öron xD
Vad innebär kelklass? :) Vad bedömer man då? Har det något att göra med utseendet? Måste kaninen vara vaccinerad osv?
#32 PET-klass, finns ibland men vet inte vart man kan hitta information om det. Kaninen behöver inte vara vaccinerad. Då bedömer man inte efter rasstandarden, mest kaninens presentation, päls (glans ex.) hälsan (klippta klor etc) m.m.
Åh, det låter kul tycker jag! :) Får leta lite på nätet då! Tack ^^
Jag tror man kan hitta info om pet-klassen (tror det heter G-klass ellr liknande) på SKAFs hemsida, www.skaf.info :) Men är inte helt säker, tyckte jag såg det där iaf
// Anka
Kollade in där och läste på sällskapskanin, vilket lät som det du pratade om :) Den 22 oktober skulle det visst vara utställning i Karlstad (där jag bor) men hur vet man om den klassen också kommer vara med? :)
Jo det var nog den :) Var ett tag sedan jag kikade in där, men hade för mig att det fanns en sådan klass :)
Du kan ringa till de som har hand om utställningen och fråga (brukar stå i annonsen eller liknande) ifall man kan ställa ut i S-klass (såg att det hette det nu ;)). :)
// Anka
Okej, tack ;)