Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 754 ggr
wolfgirl82
0

Ras hjälp igen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Återigen har jag fått in en kanin som jag är så osäker på.

Enligt förra ägaren så kommer hon från en uppfödare som har lämnat in henne på djuraffär utan några som helst kontaktuppgifter som en blandras.

Jag har försökt fundera på vad hon kan vara för raser men än så länge lär jag mig ang raser och går bet på henne. Sambon kallar henne hare.

Bilden kanske inte gör rättvisa men uppskattar all hjälp jag kan få.

Vänliga Hälsningar

Ida

Varglyans Omplaceringshem

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Zvintos
0

Någon form av dvärgvädurskorsning ser det ut som.
Vad mer vet jag inte.

Sussii92
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Dessa kaniner brukar i allmänhet kallas vädurskorsningar eller harkorsningar beroende på vilka raser de har i sig men eftersom du inte fått någon information mer än blandras så är det svårt att säga :)

Jag tycker den ser ut att ha mycket vädur i sig pga. den grövre kroppen. Skulle kunna tänka mig att det antingen är en vädurskorsning med dvärgvädur och hermelin i sig eller en vädurskorsning/harkorsning. Troligtvis första alternativet pga. de korta frambenen, öronen och den grova kroppen men som sagt svårt att säga med så lite information :)

Någon sorts Vädurskorsning iallafall :D

wolfgirl82
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vänder mig till er igen för råd om ras på denne söta kille som kom in till oss som hittekanin.

Har fått höra att han kan vara en japan men när jag läser om det så ska de ju vara ganska ovanliga.

Han väger 2,75 kg (var hos veterinären med han igår p.g.a. skadat öga och då tog de en vikt på han)

- Ida

Zvintos
0

#3: Precis som du säger är rasen Japan väldigt ovanlig i Sverige, så jag har svårt att tro att han skulle vara det.
Japantecknad är han ju däremot.
Vilka raser har jag däremot svårt att gissa exakt om.
Dvärgvädur är ju oerhört populärt att korsa med, så det skulle jag väl gissa att det är lite lite i honom.
Men resten - ingen aning..

[Ellahpella]
0

Jag tycker att han ser lite japan ut, faktist.. det är inte helt omöjligt att han har det i sig..

Annars tycker jag att det ser ut att vara Holländare &/el Vädurskorsning..

dermot
0

Jag måste bara få fråga vart den viltgrå kommer ifrån (län)? Och hur gammal är den? :) Har nämligen haft en kull förra året (2010) som såg ut så. Det var en korsning mellan Holländare och New Zealand Red alla blev viltgrå, en med vit nos. :) Ser väldigt likt ut!

Fick tillbaka en av bröderna och hade han här tills han tyvärr råkade ut för en olycka. En av systrarna äger min kompis och de är väldigt olika i utseendet (kroppsmässigt) :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

wolfgirl82
0

Ninni kommer härifrån Dalarna. Hon är född Mars/April 2009

- Ida

dermot
0

Jaha okej :) Då var det nog inte så ^^

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~