Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1638 ggr
dermot
0

(K) Ev. Köpes Teddykanin

Hej!

Jag har funderat länge på att köpa en teddy (eller en annan lurvboll). Jag vill gärna få fram några förslag som jag kan kika på :)Dock är det inget som är säkert att jag ska ha, men är klart intresserad! För mig spelar inte färgen så stor roll, men det får gärna vara en hona och rastypisk. Gärna mycket "fluff"!

Jag erbjuder stor bur, sällskap av mina andra kaniner (bredvid), utevistelse dagligen samt utfodring efter kaninens behov. Kaninen får komma ut i sele var dag så länge möjligheten finns, dvs så länge vädret passar. Självklart sköter jag pälsvård noga. Jag har haft kaniner sedan jag var 4 år gammal (är 14 nu) och har stor vana och även vana föräldrar, som även har "huvudansvaret" men jag får själv fixa allt, vilket jag är glad över! Jag älskar djur och har många och jag känner att jag har tid åt dom alla.

Jag har ingen brådska att hitta någon, utan tittar gärna igenom så många som möjligt.

Enda kravet är att den kostar runt 400:- Kan även tänka mig byta kanin, ifall ni skulle vara intresserad av det. Ni kan kika på min hemsida för mer information och bilder om mina kaniner. Stengårdens Kaniner

Vuxen eller unge kvittar i stort sätt, men om det är en vuxen får den gärna vara rumsren.

Du bör vara trevlig och får gärna bo i Skåne, då det är lättast för oss båda.

Har du någon överbliven unge, en kull ungar eller en vuxen för omplacering så hör av dig! :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Lill87
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Jag bor i Ronneby (blekinge), har som du kanske vet 2 (ev 3) kullar som kommer födas inom  ett par dagar. Pappan är teddyvädur (jättefin stam, holländsk import) Mamman nr 1 (Mimmi) är lejonhuvad dvv, överpälsad, mamma nr 2 (Bianca) är pekingvädur. Kolla gärna min hemsida. Jag kan ev ta ungen till Kristianstad (garanterat till karlshamn) i slutet av augusti när de är leveransklara.

Härstammingsbevis medföljer likaså övergångsfoder. Kloklippt och bettfelskontrollerad. Priset kommer ligga på 350kr (ca).

PM:a eller maila vid intresse eller frågor.

mail: love_life29@hotmail.com

Hemsidan i signaturenSkrattande

liten uppfödning av lejonhuvad dvv i Ronneby/Blekinge (även teddyvädur+peking) http://trollsjonskaniner.weebly.com

dermot
0

#1 Det låter intressant :) Ska in och kika ^^

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Sweet Teddy
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om du inte söker en snarast, & kan vänta ett tag, så ska jag ta en teddykull i början på 2012. :)

/ Kram Johanna & ninerna. ♥

Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

dermot
0

#3 Jag kan ju hålla utkik ifall jag inte hittat någon :)

// Anka

dermot
0

*Glömde skriva* Helst en teddydvärgvädur Glad

// Anka

Picasso
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag väntar en kull teddyvädur hanen Teddy och honan pekingteddy, Kullen beräknad till 3/7. Finns i skåne Flört Bild på Hanen

dermot
0

#6 Har du någon hemsida? ^^

// Anka

[Airo]
0

Hane eller Hona?Glad

Har i alla fall en "överbliven" lejonhuvad hane med teddypäls, dock fäller han förmodligen av till vintern.

Han är blå wienertecknad, och är mycket kärleks full och lugn. Han kostar 350kr och man får med härstamningsbevis.

Om du är intersserad så kan jag fixa transport ner till Skåne den 9 juli, till Kävlinge, bor själv i Ljung/Herrljunga, Västra Götalands län. Om det inte passar just den 9e kan jag alltid leta efter någon senare transport!

Han är född den 18 mars.

dermot
0

#8 Han är jättefin! :)

Men har bestämt att jag väntar och ser framöver, och ev. har jag redan hittat en uppfödare :) Men tack i alla fall!

// Anka