vad ska jag ha.!?
ja jag ska göra en rast Hage till min kanin.vad ska jag ha för nät kan jag ha svettsat nät eller ska jag ha något annat? ja svettsat nät är ganska dyrt och man vill ju inte köpa det i onödan
skriv gärna vad ni har för något nät… eller så kan ni ju ta en bild på era rast burar
hälsningar cornelia med kanin och hund
(har bara haft den i en dag)
Jag har en rasthage av kompostgaller och 7 st egenbyggda burar på 100x200x100 cm (bxlxh) med svetsat nät. Kompostgaller hagen används inte så ofta men i dom egenbyggda bor kaninerna i dygnet runt.
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi har minknät. :)
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Köp inte "litet" hönsnät bara, väldigt lätt för kaniner att tugga sönder. Jag ska själv byta till minknät.
Rasthagen består av kompostgaller. Superbra! 
Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk 
Nätet ska vara svetsat, och inte något slags hönsnät för de kan kaniner lät gnaga igenom elelr andra rovdjur ta sig igenom
ok tack för tippsen men jag har pratat med mamma men hon säger att vi hinner nog inte med att göra en bur i sommar.men jag haren Hage av kompostgaller.men innan rymmde min kanin ur det.han har nog slutat med det,men man får ha honom under uppsikt man kan liksom inte lämmna honom i den om man ska bort nogånstans
hälsningar cornelia med kanin och hund
(har bara haft den i en dag)
Jag använder också kompostgaller och det funkar jättebra, min minsta kanin som nu är 3mån kom visst igenom hålen i gallret, hälften inne och hälften ute av kroppen! jag fick panik men det fick ju hon med då så jag kunde inte gå ifrån för då sprattlade hon och jag var rädd att hon skulle skada sig så jag sprang snabbt in och hämtade telef. och ringde grannen men han var inte hemma :/ så då fick jag ännu mer panik så jag sprang in och hämtade en tång men när jag väl kom ut igen var hon loss ':o jag kollade så hon inte hade skadat sig och det hade hon inte! men nu har hon en annan Hage med mindre hål så.. ifall hon ska vara i den stora måste jag sitta i den när hon väl är där. !
Bild:
Svetsat är bäst eller kompostgaller.
Vill bara säga med,att det finns bra hönsnät med, som också är tjockt och bra! 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Svetsnät finns på Jula för 199kr/rullen. Billigast!
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Kolla Ö&B med, dem har med bra och billigt 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.