Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 296 ggr
Jojsan
0

sparka hanen?

Är det vanligt att en hona som håller på att blir parad sparkar hanen? Det kanske är att honan har fått nog och sparkar hanen? Inte jättehårt..

förändras hanen efter PARNING? om den gör det, går det över, blir han som han var förut sen?

Tina-A
0

Hanen förändras inte, och jag tror att honan sparkar honom för att hon inte vill. Hon vill att han ska sluta

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jojsan
0

ok… kan hanen bli skadad av det? ska man para honan igen (har hört att för att försäkra sig om att det kommer ungar ska man para flera gånger…)? Om man parar igen och honan säger ifrån för att hon har redan ungar… Hur gör hon? biter och attakerar honan då hanen?

Tina-A
0

#2: Det är nog vanligare att hon är ointersserad och bara springer iväg.. Att bli sparkad på kan ju säkert skada honom, beror helt på hur hårt hon sparkar. Jag skulle nog inte fört ihop dom igen. Att sparka kanske är hennes sätt att säga "jaja, jag är redan dräktig lämna mig ifred snusko" :P Så det är nog säkrast, för hanen, att istället vänta och se

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jojsan
0

#3 ok då vet ja :) (hade troligtvis inte tänkt föra ihop de igen, verkligen inte utan att veta)