Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 534 ggr
[nataschaj]
0

Lägenhets burar

Jag vet att de finns trådar, men jag vill skapa en ny tråd.

Ni som bara bor i lägenhet får svara, ni andra behöver inte göra det.

Hur har ni era burar?

Berätta gärna hur ni har gjort/visa bild.

Om ni har större bur på golvet, berätta gärna hur ni har gjort.

Jag vill ju då göra de större, men min ena är inte rumsren(är det till en viss del) å sen vill ja skydda golvet med.

Så finns det nån bra matta, man kan tvätta utan problem, eller nåt annat liknande?

Berätta å visa hur ni har gjort det

teddybaby
0

Jag har två kaniner (hanar) och därför två vanliga 120 centimetersburar som står ovanpå varandra. Burarna befinner sig i ett mindre "kaninrum". Jag har tidningar, spån och hö som underlag. Eftersom att mina kaniner är väldigt håriga så blir det lätt spår av hö i lägenheten när de skuttar runt, men det får man väl ta. Jag har ingen Hage, utan de får springa fritt. De biter så sällan på saker, är väldigt skötsamma och lugna. Glad

Matta är ju bra, men nackdelen med att ha matta är just det där med spån/halm/hö osv. Det fastnar ju väldigt lätt i mattan. Man kanske kan använda trasmatta?

[nataschaj]
0

#1 ok!. Jag har matta i köket, och de är inga porblem, de är lätt att dammsuga upp och allt. Nackdelen är ju, att den blir svårare att tvätta. (är förstor å vi har ingen matt tvätttummlare)

Jag funderar typ nån gummi matta eller vad man ska kalla det. å ha som skydd mot golvet