era kaniner
hej !
jag tycker att alla ni ska välja en av era kaniner & berätta om dem & berätta varför just du valde/köpte h*n 
ni kan jätte gärna visa en bild på h*n också 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Solvikens Deniro, Köpte jag för att jag ska föda upp Teddydvv i de färger han har bakom sej. :)
Han är jättego, snäll & tillgiven, mer som en lillebror än en kanin.
Otroligt nöjd med mitt köp!
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
Tänkte att jag kan berätta om min älskade Zorro. Han är äldst av mina kaniner och betyder så otroligt mycket för mig.
Denne lilla krabat är då född den 11 mars, -08. Han är en Viltgrå Dvärgvädur och hans uppfödare är då Linnéa Boqvist.
I juni år 2008 kom Linnéa till skolan med en fransk vädur (eller om det var en tysk vädur) mamma med några ungar, hon hade med sig blanketter, man fick alltså, om man ville och fick för sina föräldrar, ha en kaninunge under sommaren.
Jag visade min mamma direkt, och hon sa att jag kunde ju alltid få testa och se ifall det satt i, men det värsta, hon skulle prata med min pappa också, som alltid säger nej!
Jag tror att min mamma höll på att tjata i över 1 månad faktiskt, och till slut fick jag. Jag har för mig att jag fick precis perfekt till skolavslutningen. Vi bestämde oss då för att åka och titta på kaninungarna.
Jag ville först ha en liten hona, då hon hade en viltgul wienertecknad och en blå wienertecknad, men dom var tyvärr "upptagna". Kollade därför till hos hanarna, och bland ca 10 stycken, + en knubbis, så valde jag Zorro. Han var den ända som kom fram till mig så checkt och jag fick pussar direkt.
Kärlek vid första ögonkastet!
Dagarna gick, och det var till slut dags att hämta min kaninunge, när vi hade hämtat honom höll jag alltid på med honom. Han fick komma ut och springa på baksidan varje dag i över 5 timmar, per dag (!), medan jag solade eller badade i poolen, han stack aldrig någonstans, för han visste att matte är här, jag får inte gå längre.
I september, om jag minns rätt, så var det dags för en utställning. Zorro var då runt 6 månader gammal och lite "kantig" vid rumpan, eller svanskotan. Han hade över normalvikt, en del faktiskt, men allt det var av bara muskler.
På utställningen blev Linnéa väldigt paff då hon aldrig sätt en sådan muskulös kanin förut, och jag lovar er, han är det än idag, bara det att han har blivit latare med åren, haha!
Han fick 92p p.g.a "övervikt" och kantig vid rumpan, men jag älskar honom lika mycket ändå!
Den 29 oktober köpte jag honom "lös" för 300kr, och jag ångrar det INTE en sekund, för han är verkligen underbar.
#1 Han är så fin!
#2 Haha… kände nu att det blev lite långt! 

Katja, min allra första teddydvärgvädur! Jag hade gått i funderingarna ett tag på att skaffa kanin, efter uppehåll. Ville passa på att "rädda" en vuxen som skulle omplaceras, och där hittade jag Katja! Det blev kärlek med en gång, och jag ångrar henne inte alls, rentav kommer det bara fler och fler kaniner numera :P
#3, Deni tackar! :D
Din Zorro är fin väldigt fin han också. :)
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
#5 Haha, Zorro tackar nog. 
Jag var på en kaninutställning Maj 2008, i hopp om att hitta en viltgrå hermelin hona eftersom jag redan hade köpt en hane. Men fann inte en enda! Så då såg jag en kull vit blåögda dvärgvädurar på 7 veckor till salu. Där var min grabb, fanns både honor och hanar men hon sålde enbart två om jag minns rätt och den ena hade hon inte tänkt sälja för än om minst en vecka till eftersom den fortfarande var lite "liten" och inte "mogen nog" för att flytta vid 7 veckors ålder, så det var bara lite Nalle kvar. Köpte honom helt oplanerat och han var så go, liten och söt.
Ångrar aldrig mitt köp! Han är så himla personlig, glad, sällskapsjuk, kommer alltid fram i buren/hagen och klättrar på gallret, snäll och skulle aldrig göra något dumt! Han är så speciell och underbar
- Dagsfärsk bild på pojken. -
Samma dag köpte jag min andra kanin, Leo när jag var in på djuraffären, helt oplanerat haha.
riktigt söta kaniner ni har ! 
#8 , & grattis till Bamse !
Åh har haft så många kaniner så vet inte vilken jag ska välja x'3
Men kan berätta lite om min Bentley :D
Bentley är en liten Lejondvv korsning som är av färgen Gul/svart japanmantlad.
Bentley är son till Stella som jag också är ägare till. Bentley och hans syster Bella var så söta när de satt och kelade i buren. Jag hade bestämt mig att sälja båda ungarna men de blev inte så, vilket jag är otroligt glad över. Bella flyttade när hon var 8 veckor. Bentley som jag då försökte få sålt jättelänge bestämde vi oss senare för att behålla pga. att vi fick avliva min äldre kanin Ida.
Han är som en liten energi kanin men ändå otroligt trögfattad om man kan säga som så xD
Han är jättesocial och brukar alltid springa och jaga mig när jag går runt hagen. Bentley får mig alltid att få leende på läpparna.
Han var tyvärr med i en olycka November 2010, där han fasnade med framtänderna i gallret och knäckte de. Han fick då följa med till veterinären 3 gånger under den veckan vilket han klarade bra. Han fick medicin, smärtstillande och bakterie dödande.
Hans tänder växte ut ganska snabbt och blev lika fina som innan.
Bentley och Dell var med på PET-utställningen i Höganäs i början av 2011. Bentley visade sin fina sida och fick otroligt bra poäng, 95,5.
De tyckte han var jättefin och han stälde sig på bakbenen X antal gånger. Vilket han alltid gör xD
När Bentley var 8 månader blev han pappa till 6st jättefina kaninungar. Varav en tyvärr dog.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Okej, men min text kommer att bli ganska lång 
Min första 'kaninupplvelse' var när jag var 8, då min kompis skaffade 2 kaniner. De var så söta, och hon hoppade med dem och det såg roligt ut. Jag började tjata på mamma och vid skolavslutningen när jag var 9 så fick jag min första kanin. En privatperson från mammas jobb sålde oss en 2 årig, helt svart, Envis dvärgvädur som hette Hoppsan med bur, en påse hö, sele och koppel för 100 kr.
När jag skaffade kanin, så blev min kompis också sugen. Men hennes mamma är allergisk så hon kunde inte ha någon hemma. Då kom mamma på att Hoppsan behövde en kompis, och att min kompis kunde ha sin kanin hos oss.
Det blev en blå dvärgvädur från en Zooaffär, som de döpte till Lisen.
När vintern kom, blev inte min kompis lika intresserad längre så då blev kaninen min.
På Våren därefter så sa mamma att jag kunde få en kanintjej till, så vi köpte en från en uppfödare hon fick heta Mandy, en viltgrå dvärgvädur. Ett år senare, märkte vi att det var en kille. Han bytte namn till Mando Diao och vi lät kastrera honom. Uppfödaren erbjöd sig att kolla in Lisen och Hoppsan, ifall de var dräktiga. De trodde att Hoppsan var dräktig och erbjöd sig att ha henne där tills ungarna var leveransklara, men de gjorde ett till misstag, Det var Lisen som var dräktig och på sommaren fick Lisen 4 kaninungar 2 viltgrå och 2 svarta. Konstigt nog bet inte Mando ihäl dem, han vaktade dem. Så hoppsan fick komma hem igen, för hon var ju inte dräktig. Hon och Mando fick bo i uteburen och Lisen och ungarna i innerburen.
Mamma blev så förälskad i ungarna så vi behöll en viltgrå och en svart, Men vid åtta veckor precis när 2 kullsyskon hade åkt till sitt nya hem så dog Den svarta, Hope.
Vi hade en kvar, mamma kollade och trodde att det var en tjej, en vecka senare kollade vi igen. Nepp det var en kille, så han fick kastreras. Och han fick ett fräsigt namn; Elvis.
Vi beordrade pappa att bygga 2 nya stora burar, Mando och Hoppsan bodde i en och Lisen och Elvis fick bo i en.
Den 31 December 2009 Dog hoppsan och Både jag och Mando var förkrossade. Mando satt inne i sovhuset och om jag lyfte ut honnom i buren, gick han runt lite och sen stannade han, jag trodde att jag skulle förlora honom också jag tvångsmatade honnom och pressade i honnom vatten och äntligen, i mars 2010 så började han komma ut själv.
En dag när jag kom hem från skolan hade alla kaninerna rymmt och de satt alla under ett träd, och när jag satte in dem i sina burar (som låg precis brevid varandra) Så började de rymma in till varandra, och ingen verkade vara störd av det, så då fick de en stor bur tillsammans istället.
I Oktober 2011 fick jag en annons av min gudmor på Facebook, om en svart vit hollänarhane på ett halvt år som behövde nytt hem, annars skulle han avlivas. Jag tjatade på mamma och till slut gav hon med sig. Och pappa fick bygga om buren, så att Den stora buren blev uppdelad så att Coccos, som han döptes till fick bo i en fjärdedel av buren.
Ja.. det är histrien om hur jag skaffade alla mina kaniner *pust*
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#10 , ojdå , han är verkligen otroligt fin !
jasså i höganäs ? vart bor du nånstans ?
själv bor jag i lerberget 
#12; Visst e han :'D
Jag bor i Bjuvs komun :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#11 , har du ingen bild på Hoppsan , Lisen , Mando & Elvis ? 
Berättar om min andra kanin, precis som min kanin i #7 köpte jag honom oplanerat maj 2008, en lejonhuvad dvärgvädur i färgen brun zobel white. Det var då jag gick ifrån utställningen till djuraffären och jag var då väldigt sugen på en lurvig kanin efter att ha sett alla dessa teddyvädurar som då var ganska så nya i Sverige. Jag frågade vad det var för kön och det var en hona, som jag ville ha. Köpte hem "henne" och "hon" fick namnet "Gosan" för "hon" var så fruktansvärt lugn!! En vecka senare upptäckte jag att det var en hane… jag valde dock att behålla honom ändå och han fick namnet "Gossen", han fällde av sitt fluff och fick "man & kjol", hösten samma år sålde jag honom till en i Stockholm.
Åren gick och jag tänkte på honom lite då och då, saknade det lilla lugna och snälla fluffet! Jag hade kontakt med ägaren och talade om att jag kunde köpa tillbaka honom om hon hade tankar på att någongång sälja honom. 2.5 år senare fick jag ett mail om att hon skulle flytta till Australien och letade nytt hem åt pojken som nu hade namnet "Leo". Efter massa krångel med fodervärd (eftersom hon flyttade) hämtade jag honom i Stockholm och åkte hem till Gävleborg med honom, lika lugn och snäll som han var då jag hade honom! Dock med mindre man och kjol, den finns knappt kvar bara småfjun hihi. Rund och go är han iaf, ångrar det inte. Han är så mammig, kommer upp i famnen när man sitter i hagen och vill gosa.
Nu har jag två underbara, lugna, snälla, personliga grabbar som dessutom inte bråkar med varandra! (De bor inte ihop men har träffats & smitit in till varandra.) 
Då väljer jag att berätta om Alex!
Alex föddes hos min mamma 11 augusti 2009. Han hade 3 syskon som tyvärr dog inom 1 dygn (vi vet ej varför). Efter knappt 1 vecka slutade mamma Kina att ge honom di, så min mamma tog in honom för att handmata honom. Och det gick jättebra. Han växte och blev en söt fluffig kanin 
Sedan blev han pappa till en kull kaninungar, var av en unge flyttade hem till mig, Flizan, som föddes 2 februari 2010. Sedan hösten 2010 bestämde sig mamma för att inte ha kaniner kvar (fast hon har 2 st kvar hehe), så hon frågade om jag ville ta över honom, och det ville jag såklart! Han är ju trots allt lite "speciell" eftersom han är handmatad men tog hand om honom även för att han är son till min älskade Joker, som avlivades 28 jan 2010 pga sjukdom, 1 år gammal.
Så nu bor söta Alex hos mig. Så himla underbar är han, lätthanterlig och världens snällaste. Älskar att mysa 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
åh vad fina :')
#14 Ah det kommer lite bilder nu ;)
Hehe, svårt att få en bra bild på 3 kaniner samtidigt…
Lisen Är jättemysig och kelig
Elvis Är sprallig, man ganska självständig
Mando är Envis och rolig :)
~ Kram Nadja ♥
Här är Hoppsan, Hon var Envis med en väldigt speciell personliget.
Saknar henne 
~ Kram Nadja ♥
#18 , gud så söta 
..Och här är Coccos
Han är väldigt lojal och rolig, han älskar att jaga katter, småbarn och skottkärror och man kan ha honom lös ute utan att han rymmer
~ Kram Nadja ♥
åh , guud så fina :'3
Har ju 4 kaniner till,men man skulle väl bara berätta om en stod det i #0 ?
#23 , du får ju presentera villken av dina kaniner du vill 
Här är resten av mina kaniner då 
Tufsan - 5 år gammal

Flizan - 1 år gammal

Smilla - 12 veckor gammal (7,5 vecka på bilden)

**Albin - 3 år gammal

**
#25 , åh dem är så söta , särskilt Smilla 
btw , hur gör du så att du lägger in flera bilder sammtidigt ? 
#26 Tack ska du ha 
Svårt att förklara
#27 Är det inte bara att klistra in dom??
Elin.
Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.
Bosse köptes från början in till mina föräldrar, men det blev sedan att jag tog över honom när jag flyttade, då han är så otroligt underbar. Coolare kanin finns knappt att få tag på!
Bosses fullständiga namn är Rosengårdens Bosse Bus och han är en zobel blå dvärgvädur på 4 år.
Ni glömmer att berätta varför ni valde att köpa just dom!
#26 Man kan göra på olika vis, antingen via en sida där man laddar upp bilden och kopierar den och klistrar in den här (minns inte vilken sida) eller så laddar man upp bilden i inlägget, trycker upp bilden, kopierar den, går tillbaka, redigerar inlägget, klistrar in och laddar upp en ny bild, upprepa allt. Dvs kopiera-redigera-klistra in-spara.
Solöns Ulva köptes in då jag valt att börja med just denna färg/teckning, eftersom jag tycker den är så himla snygg! När jag väl lyckades hitta en hona i just den färgen, efter föräldrar med rätt utseende, slog jag till! Hon är en jättesnäll tjej och jag ångrar inte för fem öre att jag köpte henne.
#28 Nej du måste kopiera bildwebbadressen till bilden, högerklicka i kommenteren du skriver i, klicka på "infoga/redigera bild", klistra in adressen där och sedan "infoga"
Aha
Elin.
Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.
Froste (Zvintos Froste) föddes hemma hos mig sommaren 2009 och bodde hos mig fram till hösten 2010. Anledningen att han ens flyttade var att det blev för mycket för min allergi att ha kaninerna inomhus och att balkongen var upptagen. Numer har vi luftrenare som underlättar min allergi oerhört ifall jag skulle ha kanin inomhus, samt att balkongen är ledig för burarna. Så idag åkte vi och hämtade hem honom igen. Han har bott hos en uppfödare och blivit väl omhändertagen. ^^ Froste är precis lika underbar som han alltid varit och är otroligt lik min älskade Pelle, därav att jag gärna köpte tillbaka honom.
Bilden är från förra året, då jag inte tagit någon ny på honom eftersom han fäller ganska ordentligt nu. 
åh vilka puddingar