Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 475 ggr
Asplyckans kaniner
0

är det normalt?

min kanin unge som jag köpte igår , han vägrar att äta morötter/gurka/sallads blad , är det normalt för kanin ungar i 2 månaders ålder ?

Skogsdalens
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Han kanske bara inte vill ha?

Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk Glad

Bamse 08
0

Ja, om han kom till dig igår så skulle jag tro att det är normalt, ger du det genom gallret eller i handen eller lägger du det i skålen?

What doesn't kill you makes you stronger.

Eriikaa
0

Alla kaniner gillar olika saker. Min kanin är otroligt kräsen första gången den får något nått. Jag fick ge den morötter kanske 5-6 ggr innan han började äta på det. :] så det är ingen fara!

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

Asplyckans kaniner
0

#1 , kanske , men dem andra kaninerna jag haft har ätit :3

[ÖstergärdetsKaniner]
0

#4 Precis som vi gillar olika saker, så gillar kaninerna olika sorters mat. Jag har ett par kaniner som älskar morötter, medans det finns de som inte ens vill titta åt moroten. Alla kaniner är individer, och när du lär känna din kanin ordentligt, så kommer du att märka vad den gillar för mat Glad Dessutom så har han ju precis kommit till dig, så han behöver lite tid för att vänja sig vid dig och sin nya omgivning, det tar tid. Lycka till med honom!

Asplyckans kaniner
0

#2 , jag har buren öppen så han kan springa runder , men annars lägger jag det i hans bur ;D

#3 , jaha , okej Glad

#5 , okej , jag får kanske prova senare om han vill & tack !  Glad

[Airo]
0

Säger som #5.

Kan även tillägga att han kanske inte är van vid att få dom sakerna, man får ju tänka efter om han verkligen fick sådant hos sin uppfödare också. Glad

Asplyckans kaniner
0

#7 , aha , jag får väll prova senare när han blir lite äldre Glad

[Wera]
0

Vissa kaniner äter dåligt när dom kommit till ett nytt hem :)
Hade en kanin som knappt åt på mer än en vecka när jag nyss fått hem honom, sedan åt han normalt. :)

Asplyckans kaniner
0

#9 , jaha , tack för svaret !