Kanin trix?
Har ni lärt era kaniner något trix (på kommando)?
Har lärt Min kanin coccos att hoppa upp på saker, att stå på bakbenen och hoppa upp i min famn, på kommando då :)
Sen håller jag på att lära honom snurra runt och gå på bakbenen :)
Har ni lärt era kaniner nått trix?
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ska börja klickerträna Deniro har jag tänkt, fast har inte kommit på några enkla trix jag kan/ska lära honom ännu. ;)
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
#1 Jag själv tycker att lära kaninen stå på bakbenen är lättast :D
// Emelie, Odd Molly och Precious Daisy
#2, Det ska jag testa :D
#3 Hihi, det är ganska roligt faktiskt, fast ingen utav mina kaniner har fattat det ännu x'D
Mina kaniner är inte intreserade av mat på det sättet..
Hur gör man då ?
Svårt att få den kontakten.
Ska försöka klickerträna med min ena kanin :)
#5 Klickerträning och att lära sin kanin komandon ger bra relation :)
Försök få kaninens uppmärksamhet och beröm när den gör rätt, hjälpt den att göra det du begär och sedan beröm
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
jag ska lära min lilla teddy att stå på bakbenen eller nått liknande :3
jag köpte han igår , så igår när han var lös i mitt rum så ville han smaska på min dörr, så knäppte jag med fingrarna så kom han springandes till mej som en liten hund , blev helt förvånad , hehe :D
#7 Vänta med sånt tills den blir äldre :) Så att den får bra balans osv:) Första veckorna nu är "lärakännaveckor":)
#8 , jo jag vet , men man kan ju knappt låta bli D: han är ju så söt , rolig & fluffig :3
#9 Hehe vet hur det är , har en snart 12 veckor gammal fluffig unge :=)
#10 , ååh :3
Har lärt min Lasse att snurra runt ett varv för att få godis. Så om han är riktigt sugen så snurrar han ibland innan man ens säger åt honom att göra det, haha :)
/Jessica
#12 Awww 
Hur lärde du honom att göra det?
#12 , vad ger du han för godis ? :)
Trix kanske det inte är men jag har lärt min kanin att gå och stanna på mitt kommando då får han en gobit
Sen har jag lärt honom att stå på bakbena på mitt kommando och då får han en gobit
What doesn't kill you makes you stronger.
#15 , vad använder du för godis/godbitar ? ;D
Teddys och rings och grönsaker
What doesn't kill you makes you stronger.
Provade i en komposthage idag.
Hade banan, äpple & morot med mig ut.
Alvin, lite drygt ett 1 år (Rex) - Han var inte ett dugg intreserad av varken mig eller godiset.
Monty (Lejonhuvad Dvv Rex), snart 1 & ett halvt år - Satt bara i hörnet. Ville inte ha godis.
Karisma (Vädurskorsning , hoppkanin), 1 & ett halv år - Skulle bara mysa i knät. Inget intresse för godis.
Stella, ett halv år(Vädurskorsning,hoppkanin) - Hon var duktig. Rörde sig & var tuff o frammot. Dock inte villig att göra någonting..
Borde man börja träna tidigare?
Hur får man dom att vilja? att vara intreserade av mat & mig?
Jag försökte få dom att stå på bakbenen genom att locka med godiset uppe i luften , men dom kollade inte ens uppot. Dom hoppade bara upp i knät på mig. Försökte få dom att hoppa upp på en pall genom att lägga godis där , men dom ville ju inte ha ! så hur ska jag göra?
#18 pröva att träna när kaninerna är hungriga och vid morgon och kväll.
Jag började lära coccos när han var 1 år så åldern har nog inget med saken att göra ;)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Kan man lära kaninen att om man kallar på den ska den komma? och hur gör man då isf? :)
sannaisaksen.blogg.se
#20 , min kaninunge kan det , jag knäpper bara med fingrarna så kommer han :)
Lärde Deniro att stå på bakbenen idag, gick bra pga. hans stora matintresse. ^^
#13 #14
Det är lite olika, har köpt hem små askar med torkad frukt. Tex äpple, banan och blandade örter. Bäst är de små morotsbitarna, då äter han upp snabbt och vill ha mer :)
Ja du.. Hur gjorde jag haha. Höll i en bit godis som luktade gott, något han gillade mycket, banan är en favorit! Sen höll jag den mellan fingrarna så han inte riktigt kom åt den och gjorde en rund rörelse runt honom så han följde efter med nosen. Hoppas du förstår :P Samtidigt sa jag "Runt!" varje gång, men tror mest han reagerar på rörelsen med handen :) Efter ett tag så fattade han vad jag ville.
/Jessica