Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1230 ggr
Katti
0

Nytt kaninstall!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tillhör dom som inte kan ha alla kaniner hemma, så jag har dem inhyrda i ett stall. Fast det jag hyr nu förtjänar väl knappt att kallas stall… Från och med måndag har jag ett annat stall, ett som är värt namnet! Det är jättefint! Stort och ljust med 5 boxar varav jag får ha 4 Skrattande. När jag var där och frågade hade de en del saker där. Både eget och sådant som olika grannar hade fått ställa in. De frågade hur mycket plats jag behövde och jag svävade lite på det. Sa till sist att 3 boxar vore bra, men jag måste inte ha det… Man vill ju inte kräva för mycket! För några dagar sedan rinde de och sa att jag kan flytta in på måndag och att 4 boxar då är tomma och till mitt förfogande! Dessutom finns det en tom sadelkammare där jag kommer att ställa in bord och stolar. Med mitt nya mobila bredband kommer jag ju till och med att kunna sitta där och jobba (jag säljer försäkringar för Agria)!

Är så himla glad!

Det svåraste nu blir att inte skaffa fler kaniner! Ska ju ha lika många som förut, så att de kan få det riktigt mycket större och bättre Glad. Jag tänker också utöka antalet platser för inackordering. Det är vekligen stor efterfrågan, speciellt nu på sommaren.

Bilder kommer så småningom!

Jag vill peppa er som drömmer om något liknande att fråga runt. Kanske hittar ni något fast ni inte trodde att det skulle gå! Det är så mycket regler kring stall för hästar nu att ganska många är utdömda p g a t ex takhöjd eller boxstorlek. Det här är dock helt okej, men deras döttrar har blivit stora och har inte hästar längre.

denice95
0

Låter jättebra! :)

Rozza
0

Låter hur bra som helst :) Lycka till!

Vet hur det kan vara jag hyrde en box större delen av vintern samt våren för lite och ingeting typ en hundring i månaden. Fick hö och spån av ägaren om jag hjälpte till med hästarna vilket jag ändå brukar göra. Men nu ska gården säljas och kan ju inte garantera att det nya ägarna är lika snäll. Så nu säljer jag mina kaniner. Har inte varit utan kanin sen när jag först fick en 1999. Men tycker i sin helhet att det är sjukt bra att inte ha kaninerna hemma man blir mer motiverad att gå till stallet varje dag och pyssla om dom.

Fridaaaa
0

Åh låter toppen!:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[BonnieL]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Härligt! :D