Roliga aktiveringar!
Nu vill jag veta alla medlemmarnas roliga ideér om roliga aktiveringar för kaniner!
Jag själv brukar ta en toapappersrulle som jag tejpar påda sidorna och lägger i lite torkade grönsaker/frukt och klipper sedan små hål i rullen så får kaninerna en rolig leksak med godsaker i! :D
// Emelie, Odd Molly och Precious Daisy
haha vad smart!
Jag brukar ta sytråd och snören som jag sticker in torkade/färska grönsaker och annat gott i och hänga lite överallt precis för högt för att dom ska nå det och så får dom klura ut hur dom ska lösa problemet.
Min kanin (smarto!!!) flyttade sitt hus och ställde sig på det och åt i lugn och ro? XD haha. Han va nöjd kan jag säga ;)
Brukar göra en snöre boll, linar snöre runt en liten papperslapp och så blir det en boll sen brukar jag inte göra så mycket mer
Sen så TS så tror jag inte det är så bra att ha tejp för om de tuggar där kan de få det i halsen och så sitter det fast i halsen
What doesn't kill you makes you stronger.
Jag brukar ge lite godis eller gräs i toarullar och så viker jag ihop kanterna så det blir svårare att få upp för kaninerna. Man ska inte ha tejp, som #2 skriver.
sen kan man gömma godisar lite överallt och låta kaninen leta :)
#2 & #3 Jag själv är alltid med när de har den i bruen :) Men jag ska inte ha det igen :)
// Emelie, Odd Molly och Precious Daisy
#1 ahahah, du verkar ha en riktigt smart buse hemma där !
Skrattar som ett fån här hemma ! 
#6 ja! haha. Smartaste kaninen i Sverige :P
Haha! kul att någon mer än jag skrattar åt det! haha tror du jag blec chokad när jag sen kom ut och såg att han satt ner på sitt kaninhus och åt? kul aktivering ^^ 
#7 ahahaa, verkligen en grej man inte tänker på att dom kan göra ! 
Kan tänka mig hur detta såg ut ! hahaha 
#8 haha jaa..Och kaninhuset är inte litet så han har aldså knuffat omkull det flera gånger mot gallret och hoppat upp på taket och börjat äta och huset är TUNGT och han en dvärgvädur? haha :) stark vilja ^^
#9 Att kaniner kan vara så envisa har jag inte tänkt eller märkt hahah 
Ska få min egna efter sommaren !