Konstig päls
Tre ungar i en kull med 4 har alldeles ullig mjuk päls på ryggen, ser ut som fårpäls, en av dom är lejonhuvad, men dom andra ser inte lejonhuvade ut. Mamman dvärgvädur, pappan enkelmanad lejonhuvad dvärgvädur. Dom är nu ca 7 veckor och det har börjat synas under dom senaste veckorna. Vet inte om det syns så bra på bilden.

Ingen som har nån uppfattning??
Det kan inte vara så att det är fuchspäls som "ploppat" fram, i kombination med lejonhuvat?
Bara en tanke, har ingen aning om dessa brukar kunna se ut så eller ej.

#1 har också funderat i dom banorna, men jag vet inte alls, fast fuchspäls behöver ju två anlag för att synas, sen vet jag inte riktigt om det ser ut som fuchs heller, väldigt mjuk och ulligt, fast ansiktet ser det ut som vanligt.
Att de ser ut som vanligt i ansiktet låter ju som att det kan vara fuchs det handlar om, då fuchsar är "normalpälsade" i ansiktet.
Fuchs behöver två anlag, ja.
Men precis som med alla andra anlag kan ju dessa ligga dolt länge.

#4 Jo precis, har ju haft fuchsar, men pälsen är ju inte lång precis heller, för fuchsarna brukar ju få lång päls rätt tidigt.

Nu när jag tittar så ser det ju ut precis som om dom är klippta/tuggade, men kaniner tuggar väl inte päls av varann och varför är det i så fall bara på tre av fyra. Det ser ut som underull, men har kaniner det?? Ena hanen är zobelsiames och han har fått en helt annan ljusare färg precis som att topparna är avklippta. Mysko är det i alla fall.