Klotterplank #148
Och så var det dags för ännu ett nytt plank. 
Ute på sen uteritt med Aron. Mys!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
I morgon bär det av till en kompis, sen ska vi iväg och hoppträna lite med hästarna på ridskolan innan tränings-tävlingen på onsdag kväll! (:
Nu har vi precis hämtat hem lilla Ulva, min white zobel blå dvärgvädurshona. ^^
Har haft ett telefonsamtal fullt med känslor, tårar och en del skratt tillsammans med världens bästa vän nu ikväll. Att livet kan vara så orättvist. Men en sak ska du veta, jag älskar dig Josefin. Vi tar oss igenom allt och lite till, tillsammans. Är så himla glad att jag har dig, min andra hälft. <3
#4 Är du nya här? inte sett dej tidigare:=)
Varit på miniridläger med min kusin som ledare :=)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 Vad fin du är vännen! Helt underbar är du. Tack snälla för samtalet, kändes mycket bättre efter det. Även om det kanske inte hördes så tydligt…
Kommer sakna dig massor under alla resor i sommar. Älskar dig min bästavän, du betyder allt :) <3
#5 Ny och ny, är Tarjas dotter. Har funnits här på forumet i några år nu. Dock under andra användare, och har väl inte skrivit sådär jättemycket. :)
#6 Kommer sakna dig med skrutt, men jag lär ju stalka dig via sms som vanligt.. Så jag tror och hoppas att vi överlever! :)
Jag kan inte sova :(
Ligger och tänker och längtar tills jag ska para kanin och till sånna här sötnosar kommer, jag vill att min hane ska födas 
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#7 Aha vad trevligt! Kanske därför jag inte kände igen använarnamnet :=)
Vila i frid, Ryan Dunn<3
ska till utö på midsommar med en kompis ska sova över där två nätter
Åhh jag drömde att jag hade två lediga kaninburar hemma! :D :(
Exakt en vecka innan bebisarna kommer. Nu börjar jag faktiskt längta lite:) har haft fullt upp så jag har inte hunnit längta innan:P kände iaf 3 bebisar på vänstra sidan och sen vet jag inte om jag kände 2 eller 3 st på högra sidan. Varför ska hon envisas med att föda stora kullar?:( blir ju extra svårt att släppa iväg de då för då har man haft massa pop cons bebisar och det blir väldigt tomt då:( lättare att släppa iväg 2-3 st för det blir inte lika tomt att gå ner från 9-10 kaniner till 7 st som om man ska gå ner från 15 till 7 st. Men de kommer bli urtjusiga! Då ska man inte tala om hur underbara de kommer vara;) med de föräldrarna så..
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Olley! <3
Finns det någon uppfödning uppfödning som heter Kiwi´s? :)
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
Avmaskat 11 kaniner, tog 1,5 timme, nu har jag det värsta kvar, städa alla burar..
#14 Kivis kaniner (:
/ Tilda
#16, fast jag tänkte ha med dubbelv, Kiwis :)
#13 Hej Lisen! <3
Mycket på gång nu och mycket att fundera över..
Fått ny lägenhet! Och flytt blir om en månad!
Vad tycker ni om min nya? Jag själv älskar den!
Kaninerna kommer få en 4 fackare ute på balkongen, lite kortare än jag hade tänkt men men, 60 *50 *170* men men, de får duga!
http://tesselituss.blogspot.com/2011/06/bilder-pa-nya-lagenheten.html
Kram /Tess
2 dagar till sen är det sommarlov på riktigt
What doesn't kill you makes you stronger.
#12 Skoj! Vill attdu boooombar mig med bilder sen ;)
#20 Åh trevligt! Var det den du hoppades på? :=)
Bra storlek ju hihi :D
#23 ja precis, det var den jag ville ha!
Vi får balkongen inglasad med så där skall kaninerna bo! ;)
Men det blir inte förrens i augusti, när kaninbäbisarna e avvanda.
Men jag längtar så tills jag får sova första natten i våran nya lägenhet!
Kram /Tess
#24 Ok! Vilken tur. Ja det var den du berättade om att ni ville ha :)
Förstår det :D
Första omgången med Maja. Krok lättny, Maja fick 0+1 och vann klassen på 16 kaniner! :D 4/6-11
Filmare: Jossan (Plopp4) :D
/ Tilda
Nu heter uppfödningen www.kiwiskaniner.tk! I sommar så kommer lille Dixie & då startar uppfödningen på riktigt!
Längtar!
#23 Självklart kommer jag det:D kommer bomda alla med bilder ;)
Mvh Emma
Och vem kommer hit ikväll om inte en viss Johanna…? Lite smått överspeedad nu, men sjukt glad! Lär nog bli en superbra midsommar och på måndag bär det av till Paris. Så trots att det är mulet och stundtals riktigt kallt, så leker livet just nu.
#28 Bra det! :=)
#30 Gissa om min kompis typ kommer dö när hon ser de när de är 16 dagar gamla när hon ska lämna en kanin som vi passar?;) då står öronen som de själv vill, de kan inte sitta still, pop corn dansen hela tiden för att sen vara så trötta att de somnar;) Det är typiskt hoppbebisar;) "Jag orkar hoppa jäääääääääätte länge!" *hopp hopp hopp hopp* "Jag.. Ska.. Hoppa.. Lite.. Till.. *hopp hopp*..Inte.. Somna.. Ännu.. ZZzzzZzzzZzzzzZzzzz";)
Mvh Emma
#31: Och var är gilla-knappen till din kommentar? 
#32 Haha du får skapa en egen gilla- knapp Lisen;D Kommer du ihåg på LU när Johannas hermelin försökte begå självmord? Hahaha
Mvh Emma
#31 NAW!:D<3
Nu är det helt klart vilken tik som vi kommer vara fodervärdar åt.
Blev ingen utav de två svart-vita tikarna som det var funderingar över tidigare. Utan det blir denna ljuvliga lilla brindle-tik! Ser fram emot att besöka dem i helgen. 
#33: Om jag gör! Skrattar åt det än. Kraschad blomma, check! 
Lille Theodor blir bara duktigare & duktigare på att hoppa, senaste videon här :) Ledsen för den dåliga videon, lillasyster som filmade.
Vet att de flesta hindrerna inte är godkända, men vi hoppar bara för att det är kul.
Bär alldeles strax av för att åka och möta upp Johanna. Regnar dock ute, synd nog eftersom det är första gången hon ska till västkusten sommartid. Äsch, vi tittar på film ikväll och hoppas på bättre väder imorgon. Ha en toppenkväll alla kaninmänniskor! 
#36 Hahahahaha "Det var inte jag!!"
Mvh Emma
Mamma ringde nyss och berättade att Racy har fått ungar :) Även Engla har fått ungar, dock i måndags. Ska bli spännande och se hur många ungar Racy har fått. Tågbiljett är bokad (Första klass!) så imorgon eftermiddag åker jag hem =)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
När man har kaninungar märker man hur fort tiden går, usch för det, om 3 veckor får de nya hem :/
#34 De är så sjuuukt söta:D önskar att jag hade en normal filmkamera så att jag kunde filmat de.. Synd att du bor typ 15mil ifrån mig, annars hade jag åkt upp med de till dig när de är gamla nog för det:) De får göra syster Bäret stolt och visa upp sig på banan:P
Mvh Emma
Nu säger jag och Johanna god natt, och vi hörs imorgon! ;)
Hoppas på att kunna ha kaninerna ute några timmar idag, regnet öste ner inatt.
Min killes syskonbarn var är igår liten stund (5 år, 4år och 10 månader gamla). Den minsta tyckte smilla var läskig först men sedan mysig med pälsen, Albin var roligast tyckte hon (min BJ) hehe :D
Då var man 15 år då och straffmyndig, haha
// Hanna
#47, Grattis! 
#48 Tack! :D
// Hanna

#47 Grattis!
Skulle behöva lite extra pengar. Några tips?? Har hittat en som behöver någon som rastar hennes bc och sheltie på dagarna här i tyresö.. Men frågan är ju om jag verkligen kan varenda dag. Det kan bli lite svårt om jag åker iväg och tränar, är hos någon kompis ngn dag osv..
Men kom gärna med tips? hur jag kan få lite pengar ^^
Hej mina vänner!
Lånade gubbens dator och tänkte att jag skriver några rader härifrån England. Befinner mig nu på hotellrummet efter en lång och rolig dag som har spenderats lite här och var, dock så har det regnat och varit allmänt tråkigt väder.. Hoppas ni har bättre väder därhemma i Sverige. :)
Imorgon blir det till att befinna sig inne i centrala London hela dagen, och så flyger vi hem på måndag kväll. Hoppas att flygresan hem går bättre än den gjorde på hitresan, var en ny pilot med och hela flygresan var väldigt skakig och obehaglig, och för att inte tala om landningen. Usch och fy!
Ni får ta hand om er tills vi hörs, och ta hand om medisarna nu :)
Kram!
#51 Låter trevligt
England hade jag med velat åka till :D
Halva min släkt är från England
och jag är 50% Engelsk
#51 låter super trevligt! Ha det bra
#51 Åh så avundsjuk, England är hur mysigt som helst! Kommer nog åka dit i höst igen för att kolla på hästar:)
Hoppas alla får en fin midsommar!
Nu ska vi strax gå och lägga oss, om än jag tror det kommer ta en stund innan vi somnar… 
Kollar runt på ungerksa lejonuppfödares hemsidor. Skulle vara så kul att antingen kolla in hos någon eller åka på en utställning medans jag är där :P
// Hanna
ha en riktigt bra midsommar allihop! Kramiz
Kram /Tess
Glad Midsommar på er alla :)
_Att allt ändå kan falla isär, trots att det är det här jag längtat efter så länge…
_Borde sluta tänka. Men, hur har ni det alla kaniner och kaninmänniskor i midsommarfirandet? :)
#56 Kan du länka till någon? Vore kul att se!:)

Ingen som kan ge lite tips? på hur man kan få in lite pengar? Lite sent att hitta sommarjobb nu ^^
#61 Promenera eller passa andras hundar/kaniner? :)

#62, passa andras djur kan vara svårt.. Eftersom vi har många djur.. Men ja ngt jag har funderat på, dock fick jag inget svar förra gången jag annonserade om det XD
#63 Kanske åka dit och passa? Gjorde jag med en valp en gång :)
Jag har världens bästa vän. Så det så.
#60 hon här har iförsig lejonhuvade dvärgvädurar bara tror jag, ska se om jag hittar någon förståelig hemsida med lejonhuvade kainer, bara sett enstaka bilder på någras kan ju vara roligare med mer. Ungrarna vrkar ge bra poäng iallafall till kaninerna, denna uppföare har fått 94,5 dom mäst, och kaninen ser inte specielt bra ut enligt mitt tycke;) http://hunny-bunny.hu/
Imorgon bär de av till ungern då, eller igentligen idag är det ju men efter jag sovit;)
// Hanna
Trist dag idag, och sorglig igår 
Valpbesök kl 16 idag, längtar som attans på att få kolla in vår valp lite mer! 
Hallå Vänner! :) Hoppas ni har det bra
MVH John
Tjoho vad jag inte ser fram emot denna vecka :( Ska jobba 8 dagar i sträck, fy satan. Tåget går 15:48 i eftermiddag, resan tar 4 timmar så man är nere lagom till åtta. Någon som vill byta liv med mig?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Uppdaterar Spotifylistan och kom underfund med att jag ju sett Newkid live, som förband till Petter & September-konserten. 
Snart kommer även tjejen som ska ta hand om Chica så jag ska instruera henne, samt städa ur lilltösens bur ordentligt. För tillfället är hon ute och skuttar i det fina vädret.
Det gör så otroligt ont. Jag vill tillbaka. Nu.
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
#76: Kom hit. Nu.
Fick alldeles nyss besök av igelkotten som bor hos grannarna :)
Imorgon drar jag til Åland med familjen :)
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
#79 No Waay, jag bor på Åland! :D
Kom just in från en lyckad hoppträning med ninerna ^^
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#80 najs! :D Haha då kanske vi ses ^^
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Så himla härligt väder idag!
Smilla springer omkring på golvet och retas med vovven hihi
Blir nog det sista ni hör av mig nu på drygt en vecka. Uppdaterar från mobilen nu i liggande position i sängen. Har fått en drös trevlig-resa-jag-älskar-dig-om-du-störtar-sms vilket inte är annat än betryggande. ;) Trots att jag inte är flygrädd. Sköt om er fina kaninmänniskor, så hörs vi vid senare tillfälle. :)
Fått utställningsPMet till helgens inofficiella.
53 hundar anmälda, varav 5st staffar.
Spännande att se vilka de andra 4 är..
De skulle in i ringen efter bokstavsordning och jag väntade mig att vår ras skulle vara snudd på sist, i och med att rasnamnet ju börjar på S.
Men då står de benämnda som engelsk staffordshire bullterrier och hamnar då mycket längre fram i "kön".
#83 Lycka till! Kommer gå bra:D
Underbart väder ute :D:D
#84 Lycka till Ninni! Kommer säkert gå superbra, grim är ju en fin grabb
Skulle så gärna vilja ställa ut, det var flera år sen sist och nu är min hund "feltecknad" svarta öron som ni ser.

ska på två dagars kryssning till Åland med familjen imån
#86: Ja, jag hoppas det kommer gå bra. ^^
Hans uppfödare tycker han var jätteduktig trots att vi bara tränat några få månader.
Men anmälde ju till inoff just för att det blir lite mer förberedelse inför ev officiell.
#88 åh vad kul! Vet inte om du har sagt det, men vilken utställning ska ni på?
Yay, såg att nu har "min" kennelklubb lagt ut datum för deras ringträningar under sommaren.
Är en nu på onsdag, så den ska vi definitivt åka på!
Nu ár jag ántligen i ungern!
vi kom till várt hus runt 10 pá kvállen. och ár hos min gamelfaster főr att sága hej och hámta modemet. har passat pá att mysa med deras djur och lánar datan;P
// Hanna
Fick samtal för ungefär en timme sedan - sommarvik klart! ^^
Ingen aning om hur många dagar det gäller, men det är fram till v30 i alla fall.
#93: Oja!
Något längre vik är ju inte aktuellt än, förrän jag vet om jag kommer in på utbildningen eller ej.
Det gör så sjukt ont. Jag går sönder. Jag saknar dig. Kom tillbaka. Snälla.
Kram Johanna
Hur länge ska man behöva vänta på ett par jäkla blixtar?!
Nu är det snart 1 månad sedan jag beställde dem och fick själv maila för 2 veckor sedan och fick då veta att de troligen skulle komma i lager förra veckan.
Men nu när jag är inne på deras sida så finns inte dessa blixtar med alls längre.
Så nu har jag skickat ett nytt mail.. *morr*
#95, hm, välkommen till klubben :/ Livet är lagom hårt ibland, men det är bara att kämpa på antar jag.
#97 Åh, så jag är inte ensam? Trots att jag känner mig ensammast i världen. Mm, det är väl det. Bara fortsätta framåt och ignorera smärtan tills den försvinner. Antar jag…
Kram Johanna
#99 brukar kännas så för mig också. Har blivit lite bättre nu men jag var som ett levade tomrum för någon vecka sen. Så glad att jag har mina älskade vänner som får mig att fortsätta iallafall. Den person som är värd dina tårar, skulle aldrig få dig att gråta. Men när du ändå gråter håll huvudet högt så att dina tårar inte sjunker så lågt som personen som fick dig att gråta gjort. =)
Åh vad varmt det är.. Nästan så det är jobbigt. Det var i alla fall skönt att bada i morse 
Nu ska jag baka kladdkaka 
Nu har jag "beställt" ett AF-S 50mm/1.8 hos Media Markt! 
De skulle ringa när det kommit.
Ibland blir man lite fundersam över vad folk verkligen slänger.
Tidigare idag hittade vi en fullt fungerande, fräsch, barnvagn (duo) med lite div utanför returstationen.
Varför slänga en fullt fungerande barnvagn?
Får man den inte såld så är det väl bättre att skänka bort den, istället för att slänga.
Tycker då jag.
Så den följde med upp i lägenheten. 
#103 Så har jag hittat på t.ex tippen, hela fina saker som jag inte ens förstår att folk har slängt. Men grejen är, att det räknas som stöld om man tar det, fastän någon har slängt det…
#104: Fast det är väl om man tar det från tippen skulle jag anta, eftersom dessa har vissa regler.
Men denna vagn stod utanför vår vanliga returstation (dvs en liten trästuga med sortering för papper, glas och plast).
#105 Ja precis :)
Aha ok :)
Imorgon drar jag till Danmark, så kommer tillbaka på lördag! Ha det gött alla KIF medlemmar! 
3 fina bebisar föddes idag:D troligen 2 mad/brokade och en isabella:)
Mvh Emma
#103 Ja min kille har hittat en fungerade micro, inte så gammal. Den var lite knepig med tiderna (när man snurrade på den här grejen för antal sekunder kunde det bli från 0 direkt till 200, ibland till 40 osv. men väl fungerande annars haha). En lampa som inte är så billig, inte ful heller. Hela fälgar och allt möjligt :o
#110 oj haha ja man kan hitta allt möjligt:P
Vart uppe vid 6 imorse för att se Doris föda sina ungar till världen <3 vilken underbar upplevelse de var!!!
Usch DUMMA DUMMA DUMMA myggor blivi biten på foten och nu är den 1 cm stor blä
Jag är bränd som en grillad korv! Kan inte vara ute, känns som min hud ska brinna upp..
Har precis smakat Caramel Chew Chew, den är supergod! :D

#102 Åhh jag blev jättesugen på att köpa det! Såg det i tidningen… Men jag kommer köpa Nikkor 55-200 VR först… :/ Imorgon kommer jag få pengarna för sommarjobbet! Är super glad för det blev mer än jag trodde. :)
Kom precis hem från en helt grym "helg" i gbg med världens bästa vän! Vi hade grymt roligt och självklart tog vi flumride som sista åk på liseberg så vi vandrade "hem" helt blöta där på kvällen vid halv 12, riktigt mysigt faktiskt haha :) Såg även arga snickaren när vi stod i kanonen- kön och sen började jag hyperventilera när vi åkte spinrock :$ skrek för mycket haha.
Idag när vi var och shoppade så krockade jag med en riktigt riktigt snygg kille, det kändes klantigt, pinsamt och roligt! En grej som dock bara var pinsam var att typ 10åringar busvisslade till mig och min kompis, hahahhaha gud vad jag skämdes då!
Planerar redan inför nästa års resa! taggar lite nu ca 365 dagar innan ;)
några kullar på gång ?
MVH Linda www.sunderbyns-teddykaniner.se
Woo föl på G, vattnet har gått!!
#119 spännande
!
#109 Grattis Emma :) kram
MVH John
#122 så kul!
#122 Grattis!!!!
#122 Superkul! #123 Tack, då är vi två som upplevt underbara förlossningar i dag, grattis till Doris kull!:)
Ev provrida häst i helgen!:D
#125 Ja :D Dom får dela födelsedag!
#127 Precis, bästa datumet ju!:D
#122: wow, grattis! Foto är ett måste sen :D
#126: vad kul, för köp eller? =)
---
Hoppdebut imorgon, ingen aning om hur det ska gå, men huvudsaken är ju att vi har kul. Tur att Nalle är van vid att åka bil till träningar, är >25 mil till tävlingen.. hurra för kaninhoppningen i Finland ;)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
#122 tack! Absolut, ni kommer bli bombade med bilder!;) Nu är Chessan och fölet ute i hagen, funkar superbra, alla andra hästar i hagarna runt omkring är så nyfikna och stona så avundsjuka, men det är bara hennes bebis!:)
Sitter och tar ett fotbad för mitt myggbett på foten har svulnat upp jätte mycket för skon skavde:/ så det svider och kliar
Ser det ut som om jag lackar nej, mer som om jag tackar dig.
För baby, jag tänker aldrig låta dig få se mig svag.
Jag orkar inte mer. Jag klarar inte pressen. Allt som betydde något är borta.
**that should be me holding your hand
**Did you forget all the plans that you made with me?
Cause baby, I didn't.
Nervös inför söndag! Håll tummarna för mig :)
#132 <3

Allting går bara skit. Även fast det med all säkerhet blir bra så orkar jag inte. Allt är så himla bra men så himla jobbigt på samma gång. Hur ska jag ta mig genom det här?
Allt blir bara massa skit när jag inte kan gå ut och träna, bara fokusera på stunden, det går inte nu. Mår bara sämre och sämre. Måste träna, men det går inte.. :/
Imorgon är det tävling i Riala, ser fram emot medeln med Flamman, men vi får väl se vad jag är på för humör..
#133 <3 håller tummarna även fast jag inte vet vad du ska göra ;)
#134 finns för dig jennifer! <3 hoppas det blir bra :/
#135 Ska provrida en ev medryttarhäst ;)
Får fotmassage samtidigt som jag fixat ny design till hemsidan +ändrat istartsidan, ska göra mer i morgon - det behövdes verkligen!
Imorgon fyller min lille sötnos år då fyller han 3 år(min kanin) vad fort tiden går
Har en tacopaj i ugnen 
Kan inte fler lägga upp videos när ni hoppar?? Så kul att se!! ;D Någon som har filmat då man kör rak lätt? :)
/Rosetta <3
/ Rosetta & Loka !
#141 Kolla in Kaninhoppning.ifokus då :)

#141 Flamman hoppar rak Medelsvår!
Debut, 1+3 :)
#143 - Åh, vilken duktig kanin! :D
#142 - Tack för tipset! ^^
/ Rosetta & Loka !
är det inte dags för ett nytt klotterplank?
Och vem vann månadens kanin?
Och ska vi inte starta en ny månadens kanin?
Förstår om ni inte haft tid med det
#136 åh så kul!
#143 duktig syrra!
#147 Du är kanske Medarbetare?