Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1863 ggr
Asplyckans kaniner
0

bolåda

jag har kollat mycket vad man menar med Bolåda till dräktiga kaniner. hmm.. är det som man får bygga själv eller vad menas med det? :3

denice95
0

Oftast får man bygga dom själva eftersom det finns inte många djuraffärer som säljer sånna.
Det är lag (har jag för mig) på att man ska ha en bolåda till dräktiga kaniner så dom kan föda där.
Om du ska bygga en gör då en som man kan öppna taket på och ha en 'tröskel' på ca 1 dm :)

Fridaaaa
0

Ja det är jättelätt, 4 väggar, ett tak och då ett hål som kaninen kan komma in i, tillräcklig stor så att kaninen kan sitta i den, och ligga i den :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0

Ja det är jättelätt, 4 väggar, ett tak och då ett hål som kaninen kan komma in i, tillräcklig stor så att kaninen kan sitta i den, och ligga i den :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Asplyckans kaniner
0

#1 #2 , jag & min pappa håller på att bygga burar till våra kaniner som vi ska köpa , eftersom vi sålt alla mina lejonhuvade & ska börja med teddy så fixar vi nya burar också , men jag förstår inte riktigt hur ni menar.. jag kan visa bild på hur vu håller på att bygga , så kan hag visa vad jag TROR ni menar :3

Asplyckans kaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

väldigt dålig bild.. men det längst in är det en "bolåda" ?
eller är det för stort ? så jag för göra andra små lådor ?

denice95
0

Alltså en bolåda är typ en specialbyggd låda som man ställer in ca 10 dagar innan beräknad födsel, sen om dom inte föder där är en annan sak, men man ska ändå ha en bolåda där :)

denice95
0

#5 jag skulle hellre vilja kallad det där för 'bodelen' :)

Asplyckans kaniner
0

#6 #7 , okej , tänkte väll , tack så mycket för ni tog er tid och svara ! Glad

denice95
0

Det är lugnt, kan lägga in en bild imorgon på hur min bolåda ser ut om du vill? :)

Asplyckans kaniner
0

#9 , ja jätte gärna , då kan jag kanske sno lite hur du har gjort den om det är okej , hehe :)

denice95
0

Ja självklart :) Då lägger jag upp en bild imorgon då ;)

Asplyckans kaniner
0

ja gör så :D
du får jätte gärna skriva hur bred & lång den är :3 så jag vet på ett ungefär hur jag kan bygga den :D

denice95
0

#12 Det ska jag göra ;)

Zvintos
0

Vi har en artikel om just bolådor, vilka mått de enligt lag ska ha och hur man kan bygga en själv. Glad