Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 767 ggr
conejos
0

andningsproblem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min holländare Trixie började i vintras att gå ner mycket i vikt,jag visste inte vad som var fel utan gav bara mer mat som vanligt.

vid jul kom en uppfödare och tittade på kaninerna och upptäckte att hon andades riktigt konstigt.Det är som att hon är ansträng och anfådd HELA tiden.Och man ser riktigt hur hela magen rör sig.Lyssnar man på hjärtat slår det dubbelt så fort som de andra kaninernas.

Jag har varit till vetrinär,hon har fått medicin för över 200 men inget har hjälpt.Jag har mejlat massa uppfödare och vetrinärer men ingen vet vad det är.Jag tror själv hon har lungcancer eller nåt fel på hjärtat.

Jag vet inte vad man ska göra,eftersom ingen vet vad det är finns det inte så mkt att göra.Känns som hon inte mår så värst bra!Ingen som vet vad det kan vara?

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

Kassy
0

Stackarn, vet inte vad som kan vara felet men mitt enda råd är att gå till en annan veterinär. Hoppas hon överlever <3

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

conejos
0

Har pratat med flera vetrinärer och han jag var till var duktig och erfaren men jag tror det här inte är nånting som man kan bota med medicin,de är nåt med hjärtat och man kan ju inte operara det precis  :(

Kassy
0

# 2 Då var det verkligen illa, hoppas någon här på iFokus kan hjälpa dig! Obestämd

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

[nataschaj]
0

Eller så är det bästa å avliva. Men..

Hur är hennes syskon/ungar/förldrar m.m? Kan de va ärftligt?

Eller så kanske dem kan ta blod prov? kolla värderna å det. Hur gammal är hon? Man kanske kan röntga henne? å ja jag vet att de finns risker, men då får man i alla fall veta om de är invändigt.

conejos
0

ja har funderat på att avliva om hon inte blir bättre.

Ingen i släkten har det,vad jag vet.

Hon är knappt 2 år gammal,ja har tänkt på röngten men man måste hur som helst operera på nåt sätt :(

Veero
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag skulle rönkat henne om jag var du, ser man inget fel så skulle jag nog avlia henne om hon lider. Men somsagt jag skulle försökt med allt innan! Hoppas det går bra!

Nicklasangora
0

Gud vad tråkigt :( Vet dock inte var du bor men behöver du avliva kaninen så kan jag hjälpa dig med det. Men jag hoppas att det löser sig!! :)

conejos
0

#7 bor i västerbotten