Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 725 ggr
Agnez94
0

Skaffa kanin, igen!

Hejsan! Jag är en tjej på 17 år som funderar på att skaffa kanin igen (har varit kaninlös i cirka tre år nu). Jag vet vad jag vill ha fö sorts kanin - en dvärgvädur, helst hane och ej en vuxen kanin. Men problemet är att jag inte kan hitta en bra uppfödare. Jag bor nere i skåne och bor/bodde ganska nära Laylocks kaninuppfödning men det verkar som hon lagt ner sin verksamhet. Nån som vet? Eller nån annan bra uppfödare i Skåne? Jag har hört att man inte ska generellt sett köpa djur på zoo-butiker.

Nån här på sidan kanske har något intressant till mig?

Zvintos
0

Har du kollat SKAFs uppfödarregister efter uppfödare i närheten? Glad

[ÖstergärdetsKaniner]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Vi har flera kaninungar som är redo att tingas! Det finns dvärgvädur rex, teddyvädur samt normalpälsad dvärgvädur. Endast hanar finns kvar att tinga. Du får gärna kika in på hemsidan: http://ostergardets.weebly.com/

Vi finns på Tjörn, men i samband med att kaninungarna är leveransklara så finns det transport till Skåne. :)

dermot
0

Jag har en liten uppfödning av dvärgvädur i olika pälssorter och Rex :) Har dock inga dvv ungar förrän till hösten/nästa vår :) Men du kan ju gå in och kika. www.stengardenskaniner.n.nu Vi finns i Skåne!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Agnez94
0

Tack #3 låter intressant eftersom det kommande året blir nog lite stressigt för min del (ska börja 2:an på gymnasiet Naturvetenskapliga). Har också funderat över om jag verkligen har tid och ork att ta hand om ett djur då. Så våren kanske är bättre!

Men gärna fler tips? på uppfödare! Gillar verkligen de manteltecknade och färgen "blå"/"viltblå".

[Angel88]
0

Var i skåne bor du?, jag vet en super bra uppfödare i landskrona. Hon föder upp Lejonhuvade kaniner och vita blåögda dvärgvärdurar. Hennes kanniner får alltid jätte höga poäng på utställningarna samt dom har underbara temprament.

dermot
0

#4 Jag kommer ha bebisar i färgen viltblå, blå otter samt lite andra färger ;) Bara att höra av sig om du hittar någon till våren! :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Agnez94
0

Tack så mycket! Ska jag göra.Skrattande

[Airo]
0

Du har ju Snow Flakes kaniner.

www.snowflakeskaniner.weebly.com

ppyysseenn
0

Jag kommer få en eller två kullar nästa år (våren), renrasiga dvärgvädurer.
Jag bor i västra Skåne.
Om det låter intressant kan du skicka ett pm så kan jag berätta mer! :)

//Alma

Min (påbörjade) kaninuppfödning, ta en titt vettja! :) ---->

Pysens kaniner