Jag blir så arg!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag och min sambo äger och driver en djuraffär. Vi båda verkligen brinner för djur och det är våran största hobby. Häromdagen kom det in en kvinna med sin son och stod en lång stund och tittade på gnagarna vi har. Efter ett tag bad dom om hjälp. Kvinnan kunde knappt svenska men tillslut förstod jag att dom ville lämna in en kanin och köpa en hamster istället. Och visst fick de lämna in kaninen. Tyvärr var jag inte närvarande när de lämnade in kaninen utan kom in senare. Men tur var nog det för jag hade nog slagit kvinnan rakt i ansiket. Kaninen de lämnat in är en välpälsad lejonhuvvad dvv hane med HELA pälsen i tovor!!!!! Han har några fjun på huvudet som inte är ett enda nystan. På rumpan har han en tova som är ca 6 cm tjock så detta är ju inget som har skett över en natt direkt. Han kunde knappt röra sig. Och mager och eländig :( Lilla gubben! Min sambo och jag har äntligen fått bort alla tovor och nu ska han sakta men säkert gå in på en ny diet som gör att han får tillbaka hullet! Min sambo ringde precis och berätta (jag har en ledig dag) att han skällt ut kvinnan när hon kom tillbaka idag för att köpa hamster. Att kaninen är vanvårdad och att detta bör rappoteras vidare. Och hon fick även gå hem utan hamster.
Förstår inte hur man kan göra såhär! Usch jag blir så ledsen. Djuren vi har i djuraffären behandlar jag som mina egna. Jag kliar och gosar lite med dem när de får mat och vatten. Så denna kille få bo hos oss tillsvidare tills jag ser att han mår som han ska. Han är jättesnäll och lugn. Vi håller på och bygga kaninburar nere i källaren på butiken där jag ska få ha mitt gnagarrum för lite privata djur då vi är mer i butiken än hemma. Så han får flytta in där i en nybyggd bur såfort dom blir klara!
Glömde tyvärr kameran i butiken men tänkte ladda upp bilder på hur han såg ut med alla tovor såfort jag får hem kameran.
Förstår dig. Jag har varit med om liknande vilket gör att jag absolut inte vill föda upp kaniner som inte själva klarar att sköta sin päls. Bra att hon fick en utskällning och att de inte fick köpa någon hamster.
Och bra att lilla ninen fick komma till några som bryr sig. Buketten nedan är till er!
Usch! Rena turen att han kom till er ju! Jag hade inte klarat av att gå förbi ett djur varje dag som mår så och inte göra något åt det! Inte ens att bara veta det. Verkar ju inte som om de ens matade honom :(
Skönt att höra att ni inte gav henne en hamster. Usch va jag ryser >.<
Har det anmälts?
Vad gulliga ni är! Jag pratade nu lite mer med mins ambo och vi ska bygga fler burar än vi tänkt så vi kan ta emot de kaniner som behöver få ett nytt hem.
Vi har tyvärr inga uppgifter alls på vem kvinnan är så tyvärr går det inte göra en anmälan. Dock så kommer vi hädanefter göra så att för att lämna in ett djur hos oss så måste de skriva på ett papper (som ett kontrakt så vi har papper på att de lämnat in kaninen) så då får vi ju iallafall en namnteckning om det skulle ske något liknande igen.
Gud så hemskt! Stackars kanin! D:
Tur att han kom till er, och att hon gick ifrån eran djuraffär utan djur! :3
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Stackars kanin! Vilken tur att han kom till er, tänk att få leva med dessa tovor… måste varit hemskt. :/
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
Det värsta är ju att hon antagligen kommer gå till en annan djuraffär o köpa en hamster. 
Säger som alla andra, tur att kaninen kom till er, nu slipper han lidandet!
Blir verkligen lessen när man hör något sånt, förstår inte varför folk skaffar djur dom inte klarar att ta hand om 
Nej vad hemskt! Tur att han kom till er!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.