Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 438 ggr
hanna.k
0

Vad har ni ?

Jag undrar om ni har en vattensål eller en flaska som hänger ?

Vad är bäst ? Jag har köpt en flaska sen lästa jag att det var bättre med skål.Kan man ha både skål och flaska ?

Tina-A
0

Man kan ha både skål och flaska.

Vi har flaska och det har vi alltid haft.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

hanna.k
0

Okej i boken stog det att dom helst ville ha skål för då kunde dom släcka törsten snabbare :) Men jag kör nog med båda och.

Zvintos
0

Har skål till dem som är 2, så de slipper vänta på sin tur. Då kan de dricka samtidigt.
Och till min jätte har jag både skål och vattenflaska.
Hon är inte särskilt förtjust i flaskan, det går för sakta att dricka. Så då slår hon på gallret för hon tror det ska gå snabbare då. *skrattar*
Till resten har jag flaskor.

SaraB
0

Jag har flaska och har alltid haft det. Tycker att det funkar bra o det tycker Molly också, ;)

[Niike]
0

Har skål till mina niner och har alltid haft det. Tycker att det är enkelt och smidigt. Nackdelen är dock att vissa kaniner *host host* gräver ner sin vattenskål så den är full med halm senxD Så den kan bli smutsig snabbt, men man får byta flera ggr/dag. Vattenflaska har jag till marsvinen och det funkar bra också. Nackdelen med det är att det lätt kan bli beläggningar i även om man rengör den..

Fiona
0

har flaska, i skål blir de skitigt fort ;P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Jojsan
0

har flaska till min ena kanin (fast på vintern skål) och till min andra har jag både och för hon har inte lärt sig hur man använder flaskan helt ännu… men senare ska ja bara ha flaska till henne med :)

Keligast
0

jag har både och men mina kaniner uppskattar mer vattenskålen

Horsepower
0

jag läste i en bok att de kan släcka törsten snabbare med skål och att de kan hålla huvudet på ett naturligt sätt

Frida-L
0

Flaska, jag tycker det är mycket enklare än skål, dock har jag skål på vintern då vattnet fryser!!

Hopi
0

Har rostfria skålar till mina. Tycker det är bäst. Flaskorna är svåra att göra rena.. Och hur får man egentligen rent i själva röret till flaskorna..? Det blir ju lätt beläggning i flaskor, och det blir ju bakterier.. Nej, jag föredrar skål!! Det funkar iaf jättebra! Mina har aldrig vält eller skitat ner det heller så, det är perfekt! ;)

lill-jarven
0

Hubert dricker ur flaska :) han verkar tycka att det är jätteroligt

Tina-A
0

Jag tror också att många kaniner gillar skål bättre.. Tex Molle gör det! Men då kaninerna alltid lyckas hälla i så mycket grejer i vattnet, drälla runt med det och ibland välta ut hela skålen såå håller vi oss till flaska :P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tea.my.love
0

Vattenflaska i buren och vattenskål ute! Fungerar bra båda två.

Highlandertess
0

Jag testade både ock med min Ella, men hon drack bara ur vattenflaskan så det avgjorde saken :-)

Mvh Therese

malinroth
0

Ahlberg har flaska i buren men dricker gärna vatten tilsammans Med Nelly ur hundskålen också :)

Tribe
0

2 har vattenflaskor resten vattenskålar. Honor med ungar får två vattenskålar.

twinnie
0

Om ens kanin inte fattar att den ska dricka ur skålen, hur gör man då? xD

Jojsan
0

tar flaska :P

twinnie
0

#19 Han klarar inte av flaska xD Han blir skitarg när det inte kommer något och biter & sliter i den :P

Jojsan
0

#20 aha ^^ hmm… men fattar han inte skål?

Aourora
0

klart att man kan ha både och.. men jag föredrar att ha vattenflaska så länge man rengör den ofta och ordentligt

(inte med rengöringsmedel dock)

Andvänder vattenflaskor _._

Pehpsii
0

Chewie hade sönder sin flaska så jag skaffade skål, när han sen fick ny flaska så struntade han helt i den och gick och kastade runt sin matskål och hade sig, när jag fyllde den med vatten så drack han som tusan - så han bestämde ju själv vad som ska användas i dethär huset (;

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

myriis
0

Mina kaniner har vattenskål :)

Matilda_91
0

Mina har skål, men funderar på att byta till flaska åt Gimzan. Efter att hon har grävt fassnar det massor med jord under hennes haka och när hon sen dricker ur skålen så blir det lera i vattnet :P

Sossy
0

Jag skulle rekomendera flaska på ett sätt; vattnet håller sig rent, men en skål är lättare att rengöra och man vet att det blir verkligen rent.

fridak
0

jag har skål, hade flaska innan men när han var hos mormor när jag avr utomlands så trodde hon inte att han drack som han skulle så då fick han en skål och det har han haft sedan dess

KajsaM
0

Jag har flaska och kommer att ha det :)

ciss
0

Jag har flaska till Grålle då han är så otroligt springig och grävig i buren, och skålen håller sig ren i ungefär fyra minuter. :)

Till Nisse & Moa har vi skålar. Tycker att det funkar jättebra, speciellt med Nisse - han skitar nästan aldrig ner och dricker bra och mycket.

Till Engla ska jag ha både och till en början och se vad hon föredrar.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se