Sära på hanar
Jag särar på dem samtidigt som alla ungar säras från sin mamma.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 när brukar det ske då på ett ungefär?
Jag särar precis som #1 säger, dvs vid 6-7 veckor :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#2: Vid lite drygt 7 veckors ålder.
sätter ni alla hanar i egna burar då?
#5 Jag sätter alla hanar i en bur och alla honor i en bur. Då de nya ägarna gärna kommer så fort de kan (så de hinner inte sitta så länge med varandra
) Men när de blir äldre och om de inte hittat nya hem så sätter jag dem var för sig. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
(säljer de vid 8 veckor så de sitter ju tillsammans i ca 1 vecka) :)
// Anka
#6 ok =)
hur länge tycker ni att maxtiden är att ha de tillsammans? Eller vad säger lagen rättare sagt?
Tills de blir könsmogna är ju ganska självklart, men det kan ju variera från individ till individ så det är lite luddigt att bara säga så…
Tänker mest om man har ett antal osålda hanar vid 8v ålder, hur bör man agera då? Sätta alla i egen bur direkt (vilket kan bli svårt om det är många hanar) eller ha de tillsammans tills…Ja hur länge då? =P
Vet att vissa har haft hanar ihop t.o.m. som vuxna vilket har fungerat bra, men eftersom lagen inte är så positiv till det så tänker jag att det borde finnas en gräns på antal veckor eller så…när ska man dra gränsen och säga att NU måste de verkligen säras?
#8: Jag har min gräns på ca 10-11 veckors ålder, sedan särar jag på dem för säkerhets skull.
#9 ok =)
Jag säger som Ninni, min gräns går också där runt 11 veckor :)
Tittade förresten in på din sida Emelie! Gud så söta Färgkullen är! :D Blev helt nerkärad i unge nr 2 ^^
// Anka
#11 ok =) intressant att höra hur andra gör! =)
hihi jaa de är himla goa hela bunten! =D
#12 Synd man inte har plats :(
// Anka
#13 ja =/ ingen är intresserad av någon unge hittills ^^
Jag har osålda, icke utställningsbara hanar tillsammans så länge det går. Det kan ju då alltså variera beroende på hur bra de funkar tillsammans.
Kastanjegårdens Kaniner
Jag har mina hanar tillsammans rätt länge, har några nu som snart borde va könsmogna men att sära på dem vore dumt eftersom de alltid ligger och myser, slickar varandra etc. Man ser när de börjar tröttna på varan