Ny kanin!
hejsan! nu funderar jag på att köpa en kanin till och har några frågor!
1. min nuvarande kanin är en löwen finns det några kaniner som passar extra bra ihop med dom?
2. ska jag köpa en Hona eller hane?? min kanin nu är en hane! jag vill inte ha några ungar!
3.kan man ha dom i samma bur eller måste dom ha en egen?
4.hur gör man för att kaninerna ska lära känna varandra?
det var alla! jag kommer nog på fler snart men det var allt just nu iaf!
hoppas ni kan svara!

putt :P
1. Ska du låta dom träffas, eller till och med bo ihop, så är det bäst med en annan dvärgras - eller en liten ras.
2. Hane + hane bråkar nästan alltid, de kanske inte ens kommer kunna träffas utan att bråka. Det bästa är att kastrera din hane och sen skaffa en hona, då kanske de också kan bo tillsammans.
3. Skaffa varsin bur till dom och se först om de trivs tillsammans. Du kan gradvis vänja de vid varandra och se om de kanske skulle kunna bo tillsammans, om det är det du vill. Min kastrerade hane och min hona är bästa vänner och skulle inte kunna vara utan varandra, medan andra kaniner bara bråkar. Det får man se hur det blir! Men ha alltid 2 burar redo om det inte skulle funka.
4. Låt dom träffas i ett rum och nosa på varandra. Du kan också sätta in dom i varandras burar så dom vänjer sig vid varandras dofter (det gjorde vi. dom fick vara där 1 natt). Om de verkar bråka kan du ha sele på båda, så du har kontroll över dom, och låta dom träffas och nosa. Men om de absolut inte verkar gilla varandra så ge upp försöken.. Ingen ide att föra ihop 2 kaniner som ändå bara bråkar, det slutar inte bra.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

tack så mycket Tina!!

någon annan som har svar??

*putt*
Skulle sätta de i varsin bur.