vilken ras?
Hur vet jag Vilken ras? min kanin e i? Lillan fick ju en av morfar och han frågade ju inte utan bara valde en han tyckte var söt :)
En brun liten rackare med stora bak ben/fötter mellanlånga öron (inte hängande) och väldigt lugn! ska se om jag kan fotta den en dag!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Svårt att veta utan fota
What doesn't kill you makes you stronger.
Väldigt svårt att veta utan foto som sagt. Du kan ju leta upp en bild på en kanin som är väldigt lik så ska vi se om vi kan hjälpa dig.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
här e en liten halvkass bild, vill inte störa hanne nu när hon nyss kommit. kan ta fler bilder i morgon!
Ser ut som en dvärgvädusblandning :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Själv tycker jag det ser ut som en dvärgvädur, den verkar inte vara så gammal än att den fällt öronen, dock kan man aldrig vara säker.
den ska enligt pappa som inte har riktigt koll ;) vara mellan 6-8 veckor…just nu får den platts i mona kupade händer!
Dvärgvädur är det då in den.
Om den är renrasig eller blandning går inte att säga, då det finns icke renrasiga som ser rastypiska ut, liksom det finns renrasiga där öronen står åt alla håll och ser allmänt icke rastypisk ut.
#6 6 veckor är tidigt att hämta en kanin (om den nu är så ung) visst det är lagligt men bäst är minst vid 8 veckors ålder (lite OT kanske).
# kan tänka mig det, tror den e 8 då det är en djuraffär den är köpt i med godkännd bur som de proppsade på pappa trotts att vi har gigantisk platts till den i stallet men de i affären hörde att jag sa till pappa att jag inte hade bur (vi har box) så hon vägrade sälja kanin utan bur! bra om man tänkt ha den i en låda men kasst då vi snart står med en överflödig bur för en massa pengar :(
#9 Djuraffärer brukar i regel sälja ungar som är mellan 6-9 veckor sedan brukar dem tycka att dem är förstora för att sälja (dumt och löjligt vet).
En kanin kan lätt bo i en box med hus osv. Dem kan igentligen inte neka att sälja er kanin om ni inte köper bur av dem, bestämmer man ju själv, nej den djuraffären hade inte jag gått till!
kan tycka det var bra av dem då jag kan tänka mig vad hon trodde då hon bara hörde pappas del av samtalet. : mam måste väl ha bur? det har du ju ingen! pappa ville ha en mindre bur men de sade nej till det, helt ok av dem tycker jag… strunt samma här kommer fler bilder på vår troligtvis honkanin vid namn Flicka
en till
#11 Nja fast man kan ju skaffa t.ex begagnat man behöver ju inte köpa en ny av dem :) Men bra av dem att inte tillåta liten bur :)
Söt är hon! Lycka till!
Tack! Hon verkar ha ett super temperament! Inte rädd för ungarna eller hunden och man kan klappa och lyfta henne utan problem! Sen tycker jag hon har en urmysig färg! Ändrar de färg när de blir äldre eller får de behålla den de har?
#14 Dem brukar i samma färg, vissa skiftar i färg vid pälsbyte, långhåriga kaniner kan det se ut som att dem ändrar färg efter pälsen växer:) Så hon kommer ha kvar den färgen hon har:)
Låter som bra temperament :D