blivit med kanin!
I dag kom lillans morfar med en liten kanin bebis till henne och en gigantisk bur med alla tillbehör som mat spån hö salt och godis.
Har ju haft vuxna kaniner förr men det var evigheter sedan, flicka som kaninen heter är lugn och fin och man kan ta henne lätt och ha henne iknäet, hoppade runt i buren och tittade och började äta direkt. detta efter en tur på ett par timmar i en låda i en bil så hon verkade ju vara en toppen kanin!
Några tipps och råd som jag behöver tänka på kanske? vet att de ska ha hö och grönsaker främst och sedan lite pellets, pinnar för tänder och kloklipp vid behov och självklart alltid färskt vatten men något annat?
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åh, va roligt! :)
Det där med saltsten e lite olika bud om, jag skulle inte ha det, då de kan orsaka njuråkommor. Som Njursten.
Men i övrigt så kan man ju läsa omkring här på forumet och hitta massa intressant information! Finns artiklar i en flik med, massa nyttig information där :)
Lycka till med nya familjemedlemmen :)
Kram /Tess
Ja jätte roligt för lillan (snart tre år) den stora frågan är bara hur jag ska få henne från buren! Tror jag får ställa den brevid sängen i natt :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hehe! Ja de kan bli värre! Nja, låt buren stå i lugn och ro, och säg att kaninen med behöver sova så de orkar leka i morgon! :P
Kram /Tess
Ha inte saltsten, inte bra för kaninen :) Dem får i sig det den behöver i hö och pellets och gräs :=)
Men annars är det bra det du skriver:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
varför säljer de saltstenar om det inte är bra för dem? håller på med hästar annars och där säljs vitlök vilket inte är bra för dem….i bland blir man bara konfunderad :S
#5 Därför att dem ska sälja, ibland är det bra t.ex till diagivande honor (fast bara i liten mängd).
Vitlök är inte farligt för hästar i lagom dos.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.