Kanin Bortskänkes
hittades den 2011-05-24 på kvällen när det ösregnade och åskade.
har hittat en länk på blocket som jag nästan är 100på att dom är ägarna då jag hittade honom nära boendet.
men de vill inte kännas vid honom.
jag har verkligen inte platsen och skänker därför bort honom omgående. han kommer finnas utanför helsingborg från och med den 14juni.
eftersom jag är gravid också så mår jag inte alltid så jätte bra och har knappt tid med mina egna hundar och kaniner, därför har jag inte heller mer tid med honom.
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Hur är han i tempramentet?
// Madelene och Pälsbollarna
Sajtvärd på Camping
Medarbetare på Omplacering och Gecko
lite skygg men väldigt nyfiken inte bitit eller något.
en flicka på runt 12år hjälpte mig att fånga in honom och han satt fint i famnen på henne och mig.
lite rädd om huvudet men man får gärna klappa honom.
Om det går att ordna transport till sörmland så tar jag gärna honom.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
gå in på djurtransport i fokus och kika där brukar gå att lösa
Sajtvärd på Camping
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jag har antagligen en transport från bjuv till borås om några veckor, kankse någon som kan ta med från Alingsås i så fall?
Kram /Tess
Grattis till bebis kickan!:)
Synd att jag inte har plats.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Grattis till bebben!
har redan tingad ett ny nin.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#6 & #7 tackar :)
bara hoppas att någon vänlig själ vill ha honom och ge honom en bra chans, han är inte så gammal gissar på runt 15veckor?
då kulorna inte har börjat komma fram men kan kolla mer imorgon om jag mår bra annars gör jag de på onsdag när killen e hemma :)
Om jag får sålt mina två rexar (säljes ev. på onsdag alt torsdag) så kan jag nog ta honom. :) Vi har ju pratat innan ^^
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#9 aa :) du e så välkommen så ^^
jag kan ju ta honom till stationen i helsingborg så det är bara att säga till :)
------------------------------------------------
ni kan mejla mig på enjoymyrabbits@hotmail.com eller pma mig, så kan vi senare byta nummer så vi kan få tag på varandra om vi får förhinder osv ^^
#10 Tacktack ^^
Har ännu inte fått svar från henne som var intresserad av rexarna. Men säger till så fort jag vet :)
PMar sen :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
puttar upp då jag verkligen inte alls har en plats, just nu får Valentine gå med sin mamma Quia och jag kollar hans kön/kulor varje dag.
men vill inte att hon ska bli dräktig med honom men "pelle" som vi kallar honom tar ju hans plats och det var detta jag var rädd för skulle händ.
så snälla någon djurmänniska, ta emot honom o sälj honom vidare eller behåll honom för jag har verkligen inte platsen och nu har jag även en kull på 5 ungar och är gravid (mår väldigt dåligt från o till) så orkar verkligen inte med allt just nu och har dessutom 2 hundar som behöver rastas 
tråkigt att hans öde var att bli utkastad men nu får någon gärna hjälpa mig med honom :( han är lite blyg men väldigt nyfiken så om någon har tålamod att få honom att lita på en lite mer så kommer han bli en super go kanin.
han går att lyfta, klappa osv. tänderna ser väldigt bra ut och kan inte se något fel på honom. han har inte bitit oss men är rädd om sitt huvud.
Just nu är han i Kristianstad då de blev lite ändrade planer, men killen o kaninerna ska hem till min mamma i början utav nästa vecka som bor utanför Helsingborg. Dessutom möter min kille gärna upp er i Hässleholm eller på Kristianstad Station så länge ni hör av er och är intressserade utav honom.
Vill ingen av ovanstående ha honom? Själv har jag inte möjlighet att hämta honom :/
#12 Jag ska prata med mina föräldrar nu ikväll så ska jag försöka övertala dem! Rexarna ska ju åka närsomhelst om allt går bra, vilket jag hoppas(!) och har ändå ett par burar lediga :)
// Anka
#14 hoppas på de^^
har tyvärr ingen plats alls över just nu :/
åh att ta in en till bur tillfälligt känns inte så bra eftersom vi fortfarande bor i en 1a men letar såklart efter större men kan ju inte säga att vi hittat något större inom den närmaste månaden :/
#15. Ni har inte möjlighet att köra hit honom? Bor strax utanför Hörby. :)
// Anka
nej har ingen bil, kan ev få låna mammas men då måste jag ta en bensin kostnad :)
Hm.. då får jag prata med mamma igen. Hon gick helst bara med på om han kom hit "gratis" eller hur man ska säga. Vi bor ju i och för sig inte så långt ifrån varandra, så vad tror du det skulle kosta i bensinkostnad? :)
// Anka
Hej!
Bor i Lilla Edet, men skulle kunna tänka mig att ta honom på foder tills nytt hem är fixat och sammtidigt leta hem åt honom :). Behöver dock leta efter någon som kan tänka sig transportera honom om du/ni inte kan ta er hit får se på djur transport i fokus om någon skulle kunna hjälpa till :)
/Mathilda
#18 vi kan ju möta upp på Kristianstad station och Helsingborg station, men ska vi ta oss någon annanstans ex hörby går bensinen på 150kr.
#19 ok ^^ jag åker helst inte någonstans, mår illa jag bara sätter mig på bussen/bilen/tåget.
killen åker bara inom Kristianstad o helsingborg som jag har skrivit ovan ;)
#20. Jag ska se om jag kan tjata lite. Men jag PMar senare när jag fått svar :)
// Anka
vad är det för ras?:)
Jo förresten! Har han blivit "gråare"? isf är han nog stora silver :)
// Anka
#23 Min lillasyster hade en "svart" stora silver, och den såg inte ut så, så i så fall är det är blandning mellen bj och stora silver men renrasig silver är det inte :)
#22 Troligtvis en belgisk jättekanin eller blandning med det.
#22, #23 nej han ser ut så som på bilden.
jag vet INTE vilka raser det är i honom då det är en hitte kanin.
#20 Det är många som ska upp till alingsås den 8-10 juli så transport uppåt skulle säkert gå att ordna men frågan är om du kan ha han så länge hos dig :/ Annars är det nog bäst att hitta någon fodervärd här i skåne :)
Jag hade gärna tagit hand om honom men har inte möjlighet att ha fler kaniner här innan min nya utebur kommer om någon vecka :/
#26 tyvärr så vill jag ha väck honom nästa vecka eller tidigare xD
Om det finns transport till Allingsås som kan fixas kan jag ta honom.
Kan tyvärr ej ta honom. Mamma tycker att det räcker och hon vill att de burar som är lediga ska stå lediga tills alla ungar är sålda, och det blir ju inte förrän till hösten :/
Men lycka till åt ett hem till honom!
// Anka
Transport till Kristianstad, Hässleholm & Helsingborgs station kan fixas.
Jag kan verkligen inte ha kvar kaninen och om ingen kan hjälpa mig så får jag kontakta polisen igen och säga att dom får ta kaninen..
jag vill verkligen inte hålla på och stressa mig just nu och mår redan dåligt pga graviditeten, men killen kan säkert få låna en bil och köra o lämna kaninen dock mot en bensinkostnad!
Jag har hört mig för djurtransport i fokus. Hade jag haft bil hade jag själv åkt ner och hämtat honom för att lösa problemet.
Som sagt, går bara transporten att ordna så kan han bo här. Tyvärr är skåne-sörmland en ganska lång bit att åka så jag tror det kan vara svårt att fixa tranportt.
Tråkigt att jag bor alldelse för långt bort för att kunna hjälpa till (Hälsingland). Annars hade jag kunnat hjälpt till! Dock skulle han få bo inomhus då pga jag bor i en lägenhet. Dock en innätad balkong.
Har du kollat in här: http://djurhem.ifokus.se/articles/4d713668b9cb46222104e56b-akuthem-djurvakt#discussions-1 ? Kanske någon där kan hjälpa till.
#33 ja och vissa har också hört av sig i tråden osv, men skrev till en tjej.
annars blir de tyvärr att polisen får komma o ta honom.
Tyvärr så tickar tiden, för denna söting : (
på onsdag så kommer vi att ringa polisen om att han får övergå i deras ansvar om han inte hittar något hem..
han ligger dessutom ute på min hemsidan också :/
#35 Dem lär inte ta hand om honom. Tvivlar jag starkt på…
Önskar jag hade platsen…
#36, nej men jag har ingen bur alls till honom.
vill inte att min hona ska para sig med min Lladro ännu.
ingen vill ha honom så har jag ingen chans.
#27 Lagt upp på t.ex blocket?
#38 nej, oseriösa människor när man lägger upp på blocket.
men min hemsida finns på blocket, tyvärr så går mina kaniner före hitte kaninen.
#39 Jag har haft många seriösa via blocket, men du gör som du vill :)
Tänkte på detsamma. Blocket. Att det bara är oseriösa på blocket stämmer inte. För då är jag oxå det. Många av mina djur är blocket djur. Pröva. vad skadar det. Sen får man ju läsa mellan raderna. Annars får du väl ta bort den.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#39 Det finns många sertiösa på blocket också. Jag köpte ju min kanin på blocket och jag är seriös. Tycker du ska testa och se vad som händer, du lär ju märka om de som ringer är seriösa.
#41 & # 42 som uppfödare så har jag självklart prövat blocket.
men jag kommer tyvärr inte att lägga ut en annons där ändå.
inget jag rekommenderar när det gäller bortskänkes annonser, köparna kan verka hur bra som helst men ändå vara bullshit.
är ni inte intresserade utav kaninen så skriv helst inte här endast tips? om folk som kan vara intresserade eller vet någon omplacerings hem är de enda som intresserar oss.
Där är en tjej io Åstorp som också är akuthem som tqar emot gnagare hör med henne. Du hittar henne inne på djurhem i fokus. Såg att du skrivit där till mig men tyvärr flyttar jag för tillfället så det skulle inte varit rättvist mot honom då jag har ganska mycket att stå i.
men hör med henne åstorp ligger ju inte så långt från hbg
Sajtvärd på Camping
Åh, kan inte låta bli att tycka synd om sötnosen =(
Så jag kan nog ta honom och iaf försöka hitta ett nytt hem, behålla en hane kan jag nog tyvärr inte göra nämligen. Men han är välkommen hit tills han har hittat ett nytt hem, jag är från malmö och kan ta tåget till de flesta stationer =) Kan hämta honom nu i veckan ^^
Vad skönt att det löser sig. Underbart med människor som dig lycka till nu med kaninen och hans nya hem.
Sajtvärd på Camping
#44 henne har jag också hört av mig till.
#45 vad bra, min kille ska till helsingborg på torsdag hade du kunnat ta dig dit då?
#47 japp det kan jag, dock ej innan kl 12, men efter det så =)
#44 Fast nu är inte kaniner gnagare;) men sak samma
Bra att det löser sig! :=)
tyvärr så fastnade han någonstans när han rymde så fick tyvärr avliva honom.
#50 Okej vad trist.
Fastnade någonstans? :/
Hm, ja det va ju tråkigt, jag hade kunnat hämta honom idag^^