Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 736 ggr
Fridaaaa
0

Normalt att ligga så?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft kanin i hela mitt liv stort sett, men Smilla är den enda jag har sett sova liggandes helt på sidan. Mina andra brukar ha huvudet uppåt (om ni fattar vad jag menar) men Smilla ligger helt på sidan och sover. Hon är ca  10 veckor gammal och har gjort så hela tiden. Hon är en jättesocial kanin, med mycket bus och spring i benen. Betyder det att hon känner sig trygg när hon ligger helt på sidan och sover? Har tyvärr ingen bild på det.

Min ena hona, den äldsta av mina kaniner,brukar gräva i buren och sedan kasta sig på sidan, har hört att det betyder med att dem trivs. För så har några av mina andra kaniner gjort som jag har haft genom åren.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[nataschaj]
0

Ja de är inget ovanlit alla ina ligger så. de betyder ju att dem trivs å kan slappna av. =)

Fridaaaa
0

#1 Misstänkte det, men ville ha det bekräftatFlört Har ju haft jättemånga kaniner genom åren men bara haft enstaka (nu när jag tänker efter) som har legat så :)

jahadu
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min Phoenix ligger alltid helt på sidan och sover, gärna mitt i solen dessutom^^

Bamse 08
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bamse gör det medSkrattande ser gulligt ut hihi ,fast blundar och han har inte vid öppna ögon typ

What doesn't kill you makes you stronger.

Fridaaaa
0

#4 Så ligger Smilla mig hihi ;D

[Momiji]
0

Både Momiji och Éire gör det också Glad

[_annaH]
0

Så brukar elvis göra, fast i sin toa då Flört